Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går igenom bilder, och den här på lillasyster och storebror tycker jag särskilt mycket om. Oj, vad de sov gott tillsammans.
Sonja-Adam.webp
 
Sitter i sängen med laptop och glass. Hundarna sover bredvid mig och killen jag träffar bråkar vidare med min dator för att fixa en del saker som jag ville ha hjälp med. Kunde sluta tidigt på jobbet idag trots att vi tog det lugnt och ställde sedan in eftermiddagens planer för att kunna sitta hemma och vila. SÅ skönt med en lugn eftermiddag. Passade även på att anmäla ena hunden till en tävling och har chattat lite med vänner som också ska dit. Känns som om det kan bli en kul grej.
 
På servicen sist, hittades rost runt baklysena på min baklucka. Bilen är från 2016, så det blev ett garantiärende. Åkte på en stickkontroll och trodde det skulle vara kört, men tack och lov har Kia godkänt det idag. Phuuuuu!! Så nu går jag här och är lättad!
 
Åh så irriterande, jag klickade inte i lämnas vid ytterdörren av någon anledning så nu sitter jag som på nålar. Måste dessutom ner i tvättstugan och slänga in tvätt. Buggery bugger
 
Jag tycker att det är sorgligt när folk, oavsett ålder, låser in sig på att något specifikt är omöjligt att äta. Det måste innebära att man missar väldigt många upplevelser och kanske också sin nya favoritmat :(

Absolut! Och jag forsokte prata med Mamma's grannar, "Men i deras land ater man inte kottbullar, sa de har ju gjort sa gott de kan" eller, "Men tank 'den' eller 'den' ratten som ar sa himla god, det skulle ni ha provat" till absolut ingen nytta.

Sjalv alskar jag att prova olika mat, jag har atit allt fran rostade locus och myror till 100-ariga svarta agg (aggen var inte en hit. alls.:cautious:) och provar alla konstiga gronsaker och frukt jag kommit i kontakt med nar jag rest pa nya platser. Inte bara mat, forresten ... nya satt att gora saker, nya satt att se omvarlden pa. Jag alskar att komma i kontakt med olika kulturer, man lar sig sa oerhort mycket av andra kulturer om man bara ar lite odmjuk och inte tror att ens egna lilla platt i varlden ar BAST och alltid vet ratt.
 
Blev nästan över sprungen av Husses stora koloss till häst så bråttom hade han in 😬🥴 Och han blir ju stark som en oxe när han blir sådan. Jag är dessutom typ 20 cm kortare en Pappa med så orkar ju inte riktigt hålla i mot på samma sätt. Men nu är de inne och sover sött. Trött Trulis som tyckte de var skönt att få vara ifred i sin box.

Sambon ska laga mat och jag ska vattna blommorna ute tänkte jag 😊
 
Är lite less på att saker blir så komplicerade med datorer hela tiden, meeen är otroligt glad att killen jag träffar hjälper mig. Han har suttit i snart 4 timmar idag bara för att ordna så att jag kan redigera bilder. Det hela hade varit ungefär tusen gånger enklare om jag haft en windowsdator eller möjligen mac, men så blev det linux (vilket även han rekommenderade) och ehm. Jag som normalt sett har hyfsad koll på datorer känner mig fullständigt inkompetent. Får se om jag hinner göra något med mina bilder idag, borde snart ge mig ut på långpromenad med hundarna.
 
Tog ju kort som en "galning" på västkusten haha. Närmare bestämt typ 265 men kommer sålla ut en hel massa och spara de bästa. Egentligen tar jag ju lite på det gamla vanliga men ändå lite varierat efter 9 somrar men ja 🤪. Skillnad mot förr med vanliga kameror och filmrullar 😄. Men nu mot stallet för tillsyn och lite pyssel av pållan som får vila eftersom jag nyligen kom hem men först på vägen dit ska jag stanna vid närbutiken och köpa tandkräm som sambon behållt på västkusten tills han kommer hem :p .
 
Okej konstaterar två saker. Ett: Har som skintags, inte riktigt såna men nått ditåt, lite här och var. Vet inte om det är vanligare hos överviktiga el vad det beror på. Men två har hårdnat och blitt lite rodnat/irriterat efter bältet vid långresan i söndags. Två: Ska nog inte skylla magen på enbart mjölken jag är ovan vid. Lägg till mer lakrits på sistone kom jag ju på ....😆.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 985
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 431
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 110
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp