Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort "glass" av frusen banan och jordgubbar.

20210613_171356.webp
 
Har suttit hemma och väntat på mamma och hennes pojkvän sedan klockan 14:00.
Hon skulle bara och sen bara och sen bara.
Nu ringde hon och sa att hon var på väg till bilen.

Kunde ju sagt att det skulle bli senare, jag hade behövt cykla iväg och handla ju :meh:
Vad oförskämt, som att du inte har något annat att göra än sitta och vänta!

Gjort "glass" av frusen banan och jordgubbar.

Visa bifogad fil 71659
Ser väldigt gott ut! :d
 
Gjort några försök, nu sitter jag och stirrar argt (och uppgivet) på det snabbt torkande överdraget. Armarna är trötta och jag lyckades välta omkull kattens ampellilja som står vid fontänen så fick avbryta för att städa bort jord. Känner att det får torka och sedan tar jag nya tag en annan dag. Man ska verkligen vara två för att få på eländet. Någon som drar och någon som håller emot, eftersom den är såpass stor och L-formad. Om någon har förslag på hur jag ska få på det - har för mig att jag faktiskt fick det en gång tas råd emot med stor glädje. :arghh:
 
Jag gick bara2 km
Känns helt sjukt att jag för 6 veckor sen gick raska promenader på 6 km utan att ens bli andfådd.
:heart Jag vet att det är olika för alla och att det är galet frustrerande att inte orka som vanligt, men vad glad jag blir att du ändå orkar så mycket. Vet tyvärr av egen erfarenhet hur medtagen covid kan göra en. Heja dig, fortsätt vara schysst och lyhörd mot din kropp och stå på dig. Har du möjlighet att rådgöra med din läkare om vaccinet, tex om du ska ta en eller två doser? Min läkare råder enligt Stockholms infektionsläkarförening eller vad tusan de hette, dem som har kvarstående besvär (och antikroppar?) att ta en dos har jag för mig. Men det har ändrats så många gånger så jag kan ha fått något om bakfoten. Skönt att inte vara ensam med beslutet tyckte i alla fall jag.

Det blir så konstigt när den egna upplevelsen av covid inte stämmer med någon av bilderna som målas upp i media. Folk har svårt att fatta att den "gills" ändå. :heart
Sitter och är ledsen
Jag tror inte folk fattar hur sjuk jag var i covid och hur rädd jag är för att bli sjuk igen
Orkar inte kämpa mot folk som kallar mig egoist för att jag vill vaccinera mig
Jag "borde" ha antikroppar och de "skyddar i 6 månader"
Om jag inte har då
Om de inte skyddar i 6 månader
Nästa gång dör jag av covid

Jag har tagit ett dopp och planterat mina senaste blomsterinköp - roströd daglilja - och ligger (sitter? lite oklart) nu i sängen med en kopp typ kaffe och fönstret på vid gavel. Lyssnar på fågelkvitter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
14 443
Senast: Piglet
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp