Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort några försök, nu sitter jag och stirrar argt (och uppgivet) på det snabbt torkande överdraget. Armarna är trötta och jag lyckades välta omkull kattens ampellilja som står vid fontänen så fick avbryta för att städa bort jord. Känner att det får torka och sedan tar jag nya tag en annan dag. Man ska verkligen vara två för att få på eländet. Någon som drar och någon som håller emot, eftersom den är såpass stor och L-formad. Om någon har förslag på hur jag ska få på det - har för mig att jag faktiskt fick det en gång tas råd emot med stor glädje. :arghh:
Jag har två divandelar. Viker dynorna, oavsett form, på mitten och kilar ner så det får typ veckla ut sig inne i överdraget. Drar sedan växelvis i höger/vänster del av tyget tills allt är på plats och petar ut dynan jämnt inuti. Man får hjälpa till med ett knä för att hålla det vikt under tiden man drar på tyget :)

Orkar inte ta av överdraget för att visa men hoppas du fattar poängen ändå..

2D1AC9E6-D401-41A9-80F6-1F4D8BC1DD97.webp
 
Jag har två divandelar. Viker dynorna, oavsett form, på mitten och kilar ner så det får typ veckla ut sig inne i överdraget. Drar sedan växelvis i höger/vänster del av tyget tills allt är på plats och petar ut dynan jämnt inuti. Man får hjälpa till med ett knä för att hålla det vikt under tiden man drar på tyget :)

Orkar inte ta av överdraget för att visa men hoppas du fattar poängen ändå..

Visa bifogad fil 71670

Nu har eländet hunnit torka så jag får köra det i maskin igen, alt lägga det i blöt - inte en strålande idé känns det som. Tack för tipset! :up:
 
Måste vara bättre att blötlägga tänker jag, känns som att det kryper lite i maskinen. Eller så är det bara inbillning. 😅

Jag har redan tvättat eländet i maskin cirkus tio gånger under årens lopp så eventuell krympning har hänt för länge sedan. Problemet nu är mer att den där mjuka ullgrejen runt har korvat sig och slitits loss på vissa delar
 
Jag är omotiverat och fånigt sugen på vin! På en söndag kväll! Dvs jag kan inte ens åka och köpa. :meh:

Orutinerat att inte alltid ha ett vin-förråd hemma ;)

Jag har målat hela eftermiddagen. Sen messade en kompis och ba ”gud jag har ingen inspo på vad jag ska äta ikväll, har du tips”. Det tog jag som en inbjudan :D Handlade på vägen till henne och har nu annat ihop en mumsig sallad med kyckling, getost, valnötter och granatäpple. Nu sitter vi på hennes balkong och dricker vin
 
Haft så mysig dag med skönt häng i solen med gäster. De är så jävla roliga. Så även om jag är sänkt blev det trevligt. Kravlöst också för min del. De tog med sig en massa gott och är sådana som hugger i och fixar själva. Mys! ❤️

Nu börjar vaccinationen kännas i form av huvudvärk, svintrött och ont i armen. Så trött att jag vill grina. Sambon har bäddat ner mig i soffan och städat upp rubbet. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
14 441
Senast: Piglet
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp