Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen hemma igen och njuter av det fina vädret. Ja katten är med ute, de är bra med en longeringslina som bara ligger nuförtiden
20210606_185856.webp
 
De senaste tva veckorna har vi haft, mycket svaga men, sydliga vindar. Det har alltsa blast fran Mexico genom Californien och upp till oss. Vi har haft temperaturer fran 30*C till 36*C varenda dag i over tva veckor och ACn har gatt for fullt (tack och lov for central AC). I dag har vinden vant och en nordostlig vind fran Stilla Havet har nu fatt mig att satta pa varmen i huset igen. Det var 8*C nar jag kom upp ur sangen och just nu, klockan 10 pa formiddagen ar det 11*C. Jag fryser! 🥶

Jag kommer fran sydostra USA dar det ar varmt, precis lagom hela vintern, med nagra dagar av trojvader och varmen smyger sig pa sa man hinner vanja sig. Har vander vinden och man kokar bort eller fryser ihjal. :cautious:
Nu ska jag kla pa mig varmt och ta ut hundarna sa de far springa.:meh:
 
Har duschat, insett att det fanns massor att göra idag som inte hunnits med (sov en del på eftermiddagen), känner mig smått stressad och är samtidigt glad åt att det nu är en enda jobbvecka kvar, sedan två veckors semester. Det kommer dock bli en väldigt intensiv vecka... Förra veckan var det schema till kl 14 varje dag, nu är det istället till 15:45 eller 16 (samma starttid hela tiden), på onsdag ska jag till psykolog och på torsdag till veterinär. Det var först mot slutet av den här arbetsveckan som jag började känna mig lite levande igen. Förstår inte hur folk gör för att hinna leva och återhämta sig någorlunda när de jobbar heltid. Jag har ändå bara 10 min resväg till/från jobb och därmed mycket tid hemma. Är ändå konstant slutkörd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
434
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
14 384
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp