Hade bara ett par såna påsar hemma och sambon blev nöjdDelade på 40g?? Blir ju typ ingenting .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade bara ett par såna påsar hemma och sambon blev nöjdDelade på 40g?? Blir ju typ ingenting .
Kolla med något äldreboende, vet att där svärmor bodde blev de jätteglada att få sånt till avdelningarna, dels var det något välbekant att göra när man rensar och skär rabarber och dels kunde de göra paj och kräm som uppskattades.Tittar förtvivlad på min rabarber.
När mina njurar packat i hop till den grad att jag inte får käka rabarber längre så bestämer de sig för att attackera rejält. Har aldrig sett så mycket och så fin rabarber. Och ingen vill ha, för alla andra har också mängder.
Samma sak med kompisen. Men sen fick han ett tips. Koka upp rabarber, häll av vattnet. Gör om samma sak. Sen kunde han äta det i tex paj.Tittar förtvivlad på min rabarber.
När mina njurar packat i hop till den grad att jag inte får käka rabarber längre så bestämer de sig för att attackera rejält. Har aldrig sett så mycket och så fin rabarber. Och ingen vill ha, för alla andra har också mängder.
Tittar förtvivlad på min rabarber.
Det är faktiskt en dum lag som är i vägen för bemanningsföretag. Man ska/får inte vara beroende av en bemanningstjänst på deltid för försörjning eftersom de anses osäkra...Kontorstid har jag bara jobbat en kort period, en hösttermin, herregud vad det tog kål på mig...
Det som stör mig nu också är att det inte verkar vara accepterat att jobba deltid. Hittade ett jobb som var på 70 eller om det var 75%, då var halva arbetstiden på natten vilket skulle medföra OB-tillägg. Tippar på att lönen pga det skulle hamna ungefär på densamma jag har idag och troligen skulle det hela passat mig fint.
Men, så stod det i annonsen att för att bli aktuell för tjänsten så MÅSTE man ha en annan inkomst också för att komma upp i heltid - och sådant ser jag överallt när det handlar om deltidsjobb. Jag har förstått att det har att göra med avtal och kostnader för företagen osv, men fan, om politikerna skulle göra det lättare för de som vill(!) att jobba deltid, då skulle det kanske bli lite enklare...
Och nu tex, jag bor i Sthlm, det är inte direkt billigt, hade jag kunnat bo på billigare ort hade jag lätt klarat mig på lägre lön också, och därmed kunnat jobba deltid även om det inte innebar massor av OB-tillägg. Men nä, det är ju inte genomförbart det heller.
Kolla med något äldreboende, vet att där svärmor bodde blev de jätteglada att få sånt till avdelningarna, dels var det något välbekant att göra när man rensar och skär rabarber och dels kunde de göra paj och kräm som uppskattades.
Heltidsnormen är JÄTTEstark. Verkligen. Det kan vara svårt att hitta ett bra deltidsjobb.Kontorstid har jag bara jobbat en kort period, en hösttermin, herregud vad det tog kål på mig...
Det som stör mig nu också är att det inte verkar vara accepterat att jobba deltid. Hittade ett jobb som var på 70 eller om det var 75%, då var halva arbetstiden på natten vilket skulle medföra OB-tillägg. Tippar på att lönen pga det skulle hamna ungefär på densamma jag har idag och troligen skulle det hela passat mig fint.
Men, så stod det i annonsen att för att bli aktuell för tjänsten så MÅSTE man ha en annan inkomst också för att komma upp i heltid - och sådant ser jag överallt när det handlar om deltidsjobb. Jag har förstått att det har att göra med avtal och kostnader för företagen osv, men fan, om politikerna skulle göra det lättare för de som vill(!) att jobba deltid, då skulle det kanske bli lite enklare...
Och nu tex, jag bor i Sthlm, det är inte direkt billigt, hade jag kunnat bo på billigare ort hade jag lätt klarat mig på lägre lön också, och därmed kunnat jobba deltid även om det inte innebar massor av OB-tillägg. Men nä, det är ju inte genomförbart det heller.