Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis fått iväg en jobbansökan. Den blev nog inte helt bra, men insåg att det inte kommer finnas energi till något bättre imorgon och nu har jag iaf fått iväg något. Mer troligt att få jobb med än dålig ansökan än med ingen ansökan alls :meh: Nu ska jag förbereda för imorgon och lägga mig. Får ta dammsugning imorgon, tur att jag inte är hemma under dagen för herregud så äckligt golvet är nu...
 
Tittar förtvivlad på min rabarber. :cry:

När mina njurar packat i hop till den grad att jag inte får käka rabarber längre så bestämer de sig för att attackera rejält. Har aldrig sett så mycket och så fin rabarber. Och ingen vill ha, för alla andra har också mängder.
Kolla med något äldreboende, vet att där svärmor bodde blev de jätteglada att få sånt till avdelningarna, dels var det något välbekant att göra när man rensar och skär rabarber och dels kunde de göra paj och kräm som uppskattades. :)
 
Har varit ut kvällsrundan med våfflan och kan bara konstatera att det är så jäkla härligt ute! <3 Nu ska jag byta lite vatten i akvarierna (och passa på att vattna ute i trädgården med sumpvattnet samtidigt - allt ligger i logistiken. ;) ) Sedan tror jag tamesjutton att jag ska våga gå och lägga mig. Det har blivit tonårstider de senaste dagarna ch stenhårt på jobbet ovanpå det, jag är så himla trött. 😅
Varit mycket tårar den här helgen också, det tar på. Det ena ger kanske det andra.
 
Tittar förtvivlad på min rabarber. :cry:

När mina njurar packat i hop till den grad att jag inte får käka rabarber längre så bestämer de sig för att attackera rejält. Har aldrig sett så mycket och så fin rabarber. Och ingen vill ha, för alla andra har också mängder.
Samma sak med kompisen. Men sen fick han ett tips. Koka upp rabarber, häll av vattnet. Gör om samma sak. Sen kunde han äta det i tex paj.
 
Jag har krupit ner i sängen och ignorerar de surande katterna, hemsk matte som stängde fönstret igen :mad: Det är så varmt så jag har inte lust ha 2 pälsbollar intill mig, så bryr mig inte ett dugg just nu 😅
Funderar på att äta frukost på ett fik imorgon, kan va skönt att komma ut och röra på sig lite medan det ännu är svalt :)
 
Tittar förtvivlad på min rabarber. :cry:

När mina njurar packat i hop till den grad att jag inte får käka rabarber längre så bestämer de sig för att attackera rejält. Har aldrig sett så mycket och så fin rabarber. Och ingen vill ha, för alla andra har också mängder.

Medans här kändes som hela området vill ha rabarber, la ut om de jag hade i trädgården tog inte många minuter innan någon nappade. Personen var här tidigare idag och tog upp de 4st fina rabarberna. Gav bort dom då jag inte gillar rabarber.
Var flera som svarade och hoppades på jag skulle få nått över. O_o:rofl:
 
Nedräkning till semester: 8 arbetsdagar kvar
Sen har jag betald semester för första gången sedan 2018 och för andra gången i mitt liv. Lite illa att jag jobbat i över 10 år och haft betald semester två gånger. Den kommande semestern blir dessutom min längsta, 3 veckor. Fifasen vad skönt det ska bli!
 
Kontorstid har jag bara jobbat en kort period, en hösttermin, herregud vad det tog kål på mig...

Det som stör mig nu också är att det inte verkar vara accepterat att jobba deltid. Hittade ett jobb som var på 70 eller om det var 75%, då var halva arbetstiden på natten vilket skulle medföra OB-tillägg. Tippar på att lönen pga det skulle hamna ungefär på densamma jag har idag och troligen skulle det hela passat mig fint.

Men, så stod det i annonsen att för att bli aktuell för tjänsten så MÅSTE man ha en annan inkomst också för att komma upp i heltid - och sådant ser jag överallt när det handlar om deltidsjobb. Jag har förstått att det har att göra med avtal och kostnader för företagen osv, men fan, om politikerna skulle göra det lättare för de som vill(!) att jobba deltid, då skulle det kanske bli lite enklare...

Och nu tex, jag bor i Sthlm, det är inte direkt billigt, hade jag kunnat bo på billigare ort hade jag lätt klarat mig på lägre lön också, och därmed kunnat jobba deltid även om det inte innebar massor av OB-tillägg. Men nä, det är ju inte genomförbart det heller.
Det är faktiskt en dum lag som är i vägen för bemanningsföretag. Man ska/får inte vara beroende av en bemanningstjänst på deltid för försörjning eftersom de anses osäkra...
 
Kolla med något äldreboende, vet att där svärmor bodde blev de jätteglada att få sånt till avdelningarna, dels var det något välbekant att göra när man rensar och skär rabarber och dels kunde de göra paj och kräm som uppskattades. :)

Jag håller med. När vi fick en kopiös mängd äpplen för några år sedan ringde jag lokala ålderdomshemmet och frågade om de ville ha och de tog gärna emot. När jag var dit bad jag personalen se till att berätta för de boende att det var äpplen från Kekens träd :heart (pappa var ju lokalkändis).
 
Corona-test om ett par timmar...:cautious:. Inte för att jag faktiskt tror att jag har corona. Känns lite fånigt att fortfarande sitta hemma med en mini-förkylning. Men sådana är reglerna. Hoppas på snabbt svar så att jag kan vara tillbaka på jobbet på onsdag! Sist kom svaret förmiddagen efter, så jag antar att det är samma nu. Det enda jag är tacksam för är att förkylningen inte kom lite senare. MÅSTE vara frisk om en vecka när jag ska vaccineras!!
 
Kontorstid har jag bara jobbat en kort period, en hösttermin, herregud vad det tog kål på mig...

Det som stör mig nu också är att det inte verkar vara accepterat att jobba deltid. Hittade ett jobb som var på 70 eller om det var 75%, då var halva arbetstiden på natten vilket skulle medföra OB-tillägg. Tippar på att lönen pga det skulle hamna ungefär på densamma jag har idag och troligen skulle det hela passat mig fint.

Men, så stod det i annonsen att för att bli aktuell för tjänsten så MÅSTE man ha en annan inkomst också för att komma upp i heltid - och sådant ser jag överallt när det handlar om deltidsjobb. Jag har förstått att det har att göra med avtal och kostnader för företagen osv, men fan, om politikerna skulle göra det lättare för de som vill(!) att jobba deltid, då skulle det kanske bli lite enklare...

Och nu tex, jag bor i Sthlm, det är inte direkt billigt, hade jag kunnat bo på billigare ort hade jag lätt klarat mig på lägre lön också, och därmed kunnat jobba deltid även om det inte innebar massor av OB-tillägg. Men nä, det är ju inte genomförbart det heller.
Heltidsnormen är JÄTTEstark. Verkligen. Det kan vara svårt att hitta ett bra deltidsjobb.

Är så jäkla glad för att slippa jobba heltid så jag får panik bara av tanken att sitta fast på ett kontor måndag-fredag 07.30-16.00 igen.
 
O allsmäktige och allvetande vgv-tråd :angel: :D

I morse hade det runnit vatten ur kylskåpet. Efter lite efterforskning medelst tops förstod jag att avrinningshålet var totalt igensatt:wtf:. Har rengjort med tops men verkar som att det sitter mer längre in. Googlade fram en manual på ett kylskåp som såg likadant ut (föregående ägare har tagit bort alla klisterlappar, så har inte modellnummer). Förstår att det ska finnas någon special-rensar-sak.

Någon som har tips på ersättning för special-rensar-saken?

För övrigt inte det roligaste alls att sitta och peta ur det där hålet på morgonen :yuck: tappade helt lusten för frukost så det får bli efter att jag tagit blodtryck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
434
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
14 389
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp