Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
O allsmäktige och allvetande vgv-tråd :angel: :D

I morse hade det runnit vatten ur kylskåpet. Efter lite efterforskning medelst tops förstod jag att avrinningshålet var totalt igensatt:wtf:. Har rengjort med tops men verkar som att det sitter mer längre in. Googlade fram en manual på ett kylskåp som såg likadant ut (föregående ägare har tagit bort alla klisterlappar, så har inte modellnummer). Förstår att det ska finnas någon special-rensar-sak.

Någon som har tips på ersättning för special-rensar-saken?

För övrigt inte det roligaste alls att sitta och peta ur det där hålet på morgonen :yuck: tappade helt lusten för frukost så det får bli efter att jag tagit blodtryck.

Flaskborste om du har? Eller längre tops. Eller såndär piprensare som man pysslade med i skolan.
 
O allsmäktige och allvetande vgv-tråd :angel: :D

I morse hade det runnit vatten ur kylskåpet. Efter lite efterforskning medelst tops förstod jag att avrinningshålet var totalt igensatt:wtf:. Har rengjort med tops men verkar som att det sitter mer längre in. Googlade fram en manual på ett kylskåp som såg likadant ut (föregående ägare har tagit bort alla klisterlappar, så har inte modellnummer). Förstår att det ska finnas någon special-rensar-sak.

Någon som har tips på ersättning för special-rensar-saken?

För övrigt inte det roligaste alls att sitta och peta ur det där hålet på morgonen :yuck: tappade helt lusten för frukost så det får bli efter att jag tagit blodtryck.
Piprensare? Det använder jag till att göra rent avrinningshålet i mitt kylskåp.
 
O allsmäktige och allvetande vgv-tråd :angel: :D

I morse hade det runnit vatten ur kylskåpet. Efter lite efterforskning medelst tops förstod jag att avrinningshålet var totalt igensatt:wtf:. Har rengjort med tops men verkar som att det sitter mer längre in. Googlade fram en manual på ett kylskåp som såg likadant ut (föregående ägare har tagit bort alla klisterlappar, så har inte modellnummer). Förstår att det ska finnas någon special-rensar-sak.

Någon som har tips på ersättning för special-rensar-saken?

För övrigt inte det roligaste alls att sitta och peta ur det där hålet på morgonen :yuck: tappade helt lusten för frukost så det får bli efter att jag tagit blodtryck.
Det händer titt som tätt i mitt kylskåp. Jag har använt ett sugrör ibland. Ett sådant där "flergångs-sugrör". De är bra för de är lite böjliga. Annars kan det också funka med små grillpinnar/blompinnar av trä. Det använde jag sist. Håller med om att det inte känns som om man når speciellt långt med tops.
 
O allsmäktige och allvetande vgv-tråd :angel: :D

I morse hade det runnit vatten ur kylskåpet. Efter lite efterforskning medelst tops förstod jag att avrinningshålet var totalt igensatt:wtf:. Har rengjort med tops men verkar som att det sitter mer längre in. Googlade fram en manual på ett kylskåp som såg likadant ut (föregående ägare har tagit bort alla klisterlappar, så har inte modellnummer). Förstår att det ska finnas någon special-rensar-sak.

Någon som har tips på ersättning för special-rensar-saken?

För övrigt inte det roligaste alls att sitta och peta ur det där hålet på morgonen :yuck: tappade helt lusten för frukost så det får bli efter att jag tagit blodtryck.
Piprensare.
Det är vad jag använt när det kleggat igen.
 
Jag kom aldrig iväg till frukostfiket. När jag klev upp råkade jag dra till nåt i ena axeln så nu har jag ont, vette fasen hur :confused: sen hade min favoritklänning jag skulle ha blivit mindre efter tvätten igår pga jag glömt dra ut den :banghead: lite panik men kom iväg.. sen visade det sig att det spöregnar, visserligen positivt men fick springa upp o hämta paraplyet igen för det glömde jag. Gick på affären istället och fick iaf tag på frukost o mat men klädroller var slut...
Morgnar som består av nåt mer än slappa i soffan är verkligen inte min grej :arghh:

Aja, snart på jobbet... Då får jag kaffe iaf och har en proteinbar i väskan så klarar mig till förmiddagsfikat iaf.
 
Flaskborste om du har? Eller längre tops. Eller såndär piprensare som man pysslade med i skolan.

Piprensare? Det använder jag till att göra rent avrinningshålet i mitt kylskåp.

Det händer titt som tätt i mitt kylskåp. Jag har använt ett sugrör ibland. Ett sådant där "flergångs-sugrör". De är bra för de är lite böjliga. Annars kan det också funka med små grillpinnar/blompinnar av trä. Det använde jag sist. Håller med om att det inte känns som om man når speciellt långt med tops.

Piprensare.
Det är vad jag använt när det kleggat igen.
Visste väl att man kunde lita på Buke. Då ska jag köpa piprensare sen när jag kan komma från lite :up:
 
Tagit corona-test och hittat en mini-fästing på benet. Härlig start på dagen, med andra ord..... :cautious::rofl:
20210607_104239.webp
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
434
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
14 394
Senast: doppler
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp