Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så lycklig över att köksrenoveringen börjar gå mot sitt slut, och det har blivit i stort sett exakt så bra och snyggt som jag tänkte mig det när vi började :love: ! Bara en större del (kakling), lite smådelar (sätta upp lite lister, installera spishäll och fläkt) och så vänta på lite restleveranser av felaktiga/missade detaljleveranser, så är det helt klart :) ! Och extra plus att renovering av hallen halkade med som på ett bananskal :D !

I helgen fick vi in vattnet igen i köket och fick installerat diskmaskinen så det har diskats för fulla muggar för att få in allt som stått undangömt i skåp och flyttlådor över hela huset i köket igen :D !
 
Herrrrrrregud vad nära det var att jag just svassade in på sambons videomöte iklädd BH och mjukisshorts :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting: Vi måste helt klart hitta på något slags system för hur vi ska flagga för varandra att vi har kameran på under möten, för det händer nästan aldrig. Denna gång lyckades jag stoppa mig efter att ha stuckit in ett huvud och en arm, och förhoppningsvis var övriga deltagare för fokuserade på annat för att se det :bag:
 
Hemma, efter prov på benen och vristerna om det är tillproppat, som jag trodde är det inte det. Eller, teknikern vägrade säga någonting men man kunde gissa ganska väl. Var till Liljeholmens centrum för att lämna in trasiga sandaler men det visade sig vara drygt tre ggr så dyrt som att köpa nya. Hittade några hyfsade istället i skoaffären. Tyvärr med hög kilklack, måste iväg till Skärholmen för att plocka upp ett par jag beställde i svart förutom de jag köpte i grågrönt - brukar alltid köpa två par om jag hittar ett par sandaletter som passar. Varför är alltid 36 slut?

Hemma, så skönt att arbetsrummet ligger mot nordöst så det är alltid svalt och skuggigt även när det steker ute, dessutom kan jag ha korsdrag utan att riskera att katten smiter ut. 25 i arbetsrummet och det fläktar. Dessutom just nu även 25 på balkongsidan eftersom solen är på väg över huset och det är skugga även där.
 
Jag börjar oroa mig lite över grästillväxt och hö (men det är kanske för tidigt?), så för min del hade jag gärna sett lite regn....varvat med solsken.... :)

Förstaskörden är bra till skillnad från 2018, men andraskörden känns lite osäker om det fortsätter såhär. Vill också ha regn :)
Här håller de på med första skörden, men här har gräset tagit fart efter den kalla och blöta våren.
 
Avkommans sambo droppade in för att låna min myggmaskin. Huset de flyttar till har ohemult med flygfän och hit har de inte kommit än. Så jag lånar ut min.
Har en gasoldriven mackapär. De är förvånansvärt effektiva.

Hunden blev överlycklig. En av hans människokompisar som bara leker och gosar. :love:
 
Hade gladeligen tagit massor men du är för långt bort

aven jag hade garna tagit massor av rabarber ... trots att jag sjalv har mycket i tradgarden ... men skulle garna ha mer.

Som sagt, dålig rådgivare för i mitt tycke är även - 25 grader för varmt för kaffe :p

Det ar ALDRIG for varmt for kaffe ... och skulle det raka vara det ar is-kaffe super gott. :p

Och nu ar det morgon och dags att dra igang dagen igen. Tva veckor kvar ... sedan ar det sommarlov och jag kor bara skolbuss nar jag kanner for det fram tills September.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
434
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
14 399
Senast: doppler
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp