Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista dagen med elever innan lovet, sen återstår rättning, betygsättning, utspring städning och möten. I dag har vi haft redovisningar/diskussioner i drygt 6 timmardag och i salen har det varit 28-31 grader, utsikten att jag ska orka jobba i kväll är nog ganska liten. Jag är mycket tacksam att värmen inte kom förrän nu.
 
Så mysigt med alla djur här!

Det är två jättesöta svalor som bygger bo under husnocken vid ena sovrummet. Nu efter regnet verkar de passa på att hämta lera från åkern här. Som de kämpar! Fram och tillbaks i en evighet med lite lera och torrt gräs. Så söta! ❤️

Kossorna försökte trycka ihop sig och kalvar under ett träd. Gick sådär.. 🙄
Mamma ko blev sur över inkräktaren som glodde och fotade..
03098910-B166-4CF2-A567-F95574DA81F2.webp
 
Hemma igen!

När jag kom hem såg jag att köket var oväntat välstädat, som jag minns det var det lite disk och en full soptunna. Insåg att min kompis som kollat till hamstern åt mig också har städat.
Så himla fint gjort av honom, har verkligen fantastiskt fina vänner. Så tacksam för det. ❤
 
Äntligen hemma! Mötte grannens gulliga katt på hemvägen, den är supersocial och pratglad :love: Jag höll inte på att få gå därifrån för då gick han efter och jamade, jag hade ju inte klappat tillräckligt! Men några grannpojkar kom och då fick jag tillåtelse, 2 barn som beundrar honom och gosar lääänge slår högre tydligen :D Nu väntar jag på att middagen ska bli klar i ugnen :)
 
Normala människor är ute i sommarvärmen och carpar diem. Själv är jag hemma i mitt anletes svett (bokstavligen) och målar ångestladdade barn med kaniner.
Men oroa er ej, jag ska nu gå ut och ta ett glas rosé och sälla mig till ledet som 99% av kvarterets innevånare
 
När det är varmt överallt så är det gott med glass, om än inte särskilt nyttigt om man vill tappa lite vikt 😇, så därför testade jag en nyttig hallonglass 🤩. För en portion: mixa en 1/2 och frusen banan med 125 g frysta hallon och 0.5 dl mjölk (obs! smälter fort!) svalkar gott 😋.
 
Så mysigt med alla djur här!

Det är två jättesöta svalor som bygger bo under husnocken vid ena sovrummet. Nu efter regnet verkar de passa på att hämta lera från åkern här. Som de kämpar! Fram och tillbaks i en evighet med lite lera och torrt gräs. Så söta! ❤️

Kossorna försökte trycka ihop sig och kalvar under ett träd. Gick sådär.. 🙄
Mamma ko blev sur över inkräktaren som glodde och fotade..
Visa bifogad fil 71143
Åh ingen riktig sommar utan kossor på bete :love:.
 
Åh ingen riktig sommar utan kossor på bete :love:.
Jag blev SÅ glad när jag såg att de var våra grannar då vi flyttade in. Sambon gnällde mer på insekter, kobarjs och äckel. Jag kom rusandes med en filt om axlarna som åkte ut som en mantel och skrek "Nääässlickare! De är häääääär!"
Han var ngt mindre entusiastisk kan man lugnt säga. :laugh:
Gulligt ändå att de knölade in kalvarna under trädet och ställde sig runt dem. :love:
Nu utan vovvi märker jag att jag tittar på exakt alla andra djur rent maniskt. Saknad lillplutt! :heart
 
Nu har ju vi (eller mamma rättare sagt) inga kor själv längre men det finns ändå ett antal hagar med kossor att njuta av både runt hemmet och stallet 😍.
Förrförra året tror jag det var så var kossorna borta en sväng och staketet larmade. Det visade sig att de tagit sig ut och röjde runt överallt häromkring. Det roliga var att bonden som har korna hade DN eller Svenska dagbladet hemma för någon stor intervju. Så helt plötsligt var det fullt av hans anställda och journalister/fotografer här utanför som jagade kor och förevigade det. :laugh:
Då var jag rätt glad över att inte vara ko-ägaren. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
434
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
14 399
Senast: doppler
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp