Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha. Fnissar lite varje gång jag får notis i mobilen att de ska testa signalen. Jag har väl typ en halvmil fågelvägen till närmaste mistlur. Hit hörs den inte.Lyssnat på hesa Fredrik
Hahaha glöm det kom på att jag har ett sovrum också.Soppatorsk snart bara dammsugning och en vända med insamlingen kvar
Åh ingen riktig sommar utan kossor på bete .Så mysigt med alla djur här!
Det är två jättesöta svalor som bygger bo under husnocken vid ena sovrummet. Nu efter regnet verkar de passa på att hämta lera från åkern här. Som de kämpar! Fram och tillbaks i en evighet med lite lera och torrt gräs. Så söta!
Kossorna försökte trycka ihop sig och kalvar under ett träd. Gick sådär..
Mamma ko blev sur över inkräktaren som glodde och fotade..
Visa bifogad fil 71143
Nu har ju vi (eller mamma rättare sagt) inga kor själv längre men det finns ändå ett antal hagar med kossor att njuta av både runt hemmet och stallet .Åh ingen riktig sommar utan kossor på bete .
Jag blev SÅ glad när jag såg att de var våra grannar då vi flyttade in. Sambon gnällde mer på insekter, kobarjs och äckel. Jag kom rusandes med en filt om axlarna som åkte ut som en mantel och skrek "Nääässlickare! De är häääääär!"Åh ingen riktig sommar utan kossor på bete .
Förrförra året tror jag det var så var kossorna borta en sväng och staketet larmade. Det visade sig att de tagit sig ut och röjde runt överallt häromkring. Det roliga var att bonden som har korna hade DN eller Svenska dagbladet hemma för någon stor intervju. Så helt plötsligt var det fullt av hans anställda och journalister/fotografer här utanför som jagade kor och förevigade det.Nu har ju vi (eller mamma rättare sagt) inga kor själv längre men det finns ändå ett antal hagar med kossor att njuta av både runt hemmet och stallet .