Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan, njuter av ledig måndag och funderar på vad jag ska göra med dagen. Det är bara jag som är ledig för ovanlighetens skull, eftersom jag detta år har mycket fler semesterdagar än sambon. Antingen traskar jag in till stan för att hitta en ny vårjacka eller så stannar jag hemma, fixar och donar lite och sitter i trädgården med min bok. Eller så gör jag lite av både... Äsch, får nog ta en kopp kaffe till innan jag tar ställning till denna extremt stora fråga :D
 
Idag fick jag tag i sjuksköterska på kliniken. Hon blev helt paff över läkarens agerande och skrev ner ett klagomål som de ska utreda sen. Hon lyckades också se till att jag fick en telefontid med annan läkare imorgon. Annars var det flera veckors väntetid.
Om det inte löser sig imorgon får pitbullpappan härja fritt utan koppel. Jag orkar fan inte nu. Men tänker anmäla när jag fått sova lite.
 
Jag hade i alla fall "exemplariskt" blodtryck enligt barnmorskan. Fick även veta att jag bör testa blodtryck med 1-1,5 års intervaller, och att jag absolut inte ska till barnmorska då, utan till en läkare. :p
Krångligt värre.

Så märkligt. Bortsett från Coronatider brukar jag få höra att det bör tas blodtryck vartannat år för att få utskrivet preventivmedel. Det har dock aldrig någonsin varit någon läkare inblandad :cautious:
 
Så märkligt. Bortsett från Coronatider brukar jag få höra att det bör tas blodtryck vartannat år för att få utskrivet preventivmedel. Det har dock aldrig någonsin varit någon läkare inblandad :cautious:
Det är tydligen eftersom jag inte använder p-piller i preventivsyfte utan av andra skäl. Riklig mens som gör att jag får järnbrist, och extremt oregelbunden mens (2 dagar - 1,5 år mellan mens) till exempel. Som bonus får jag aningen snällare humörsvängningar och mycket mindre finnar. :)
 
Det är tydligen eftersom jag inte använder p-piller i preventivsyfte utan av andra skäl. Riklig mens som gör att jag får järnbrist, och extremt oregelbunden mens (2 dagar - 1,5 år mellan mens) till exempel. Som bonus får jag aningen snällare humörsvängningar och mycket mindre finnar. :)

Aha, det kan förklara saken.
 
Det är tydligen eftersom jag inte använder p-piller i preventivsyfte utan av andra skäl. Riklig mens som gör att jag får järnbrist, och extremt oregelbunden mens (2 dagar - 1,5 år mellan mens) till exempel. Som bonus får jag aningen snällare humörsvängningar och mycket mindre finnar. :)

Diane? Riktigt bra skit
 
Glömde ta morgonmedicinerna i morse så sov till 9:30 förutom när jag vaknade varje gång telefonalarmet gick igång och när jag snarkade. :sleep: Fick dessutom migrän men den verkar vara borta nu.
Ser The incredible dr Pol.
Det är alldeles för varmt. Har dragit för gardinerna för att stänga ute solen och värmen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
434
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
14 395
Senast: doppler
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp