Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har duschat, insett att det fanns massor att göra idag som inte hunnits med (sov en del på eftermiddagen), känner mig smått stressad och är samtidigt glad åt att det nu är en enda jobbvecka kvar, sedan två veckors semester. Det kommer dock bli en väldigt intensiv vecka... Förra veckan var det schema till kl 14 varje dag, nu är det istället till 15:45 eller 16 (samma starttid hela tiden), på onsdag ska jag till psykolog och på torsdag till veterinär. Det var först mot slutet av den här arbetsveckan som jag började känna mig lite levande igen. Förstår inte hur folk gör för att hinna leva och återhämta sig någorlunda när de jobbar heltid. Jag har ändå bara 10 min resväg till/från jobb och därmed mycket tid hemma. Är ändå konstant slutkörd.
Fattar inte heller detta längre. Förstod inte hur jag orkade. Hatar heltid, hatar framför allt heltid med kontorstider.
 
Tittar förtvivlad på min rabarber. :cry:

När mina njurar packat i hop till den grad att jag inte får käka rabarber längre så bestämer de sig för att attackera rejält. Har aldrig sett så mycket och så fin rabarber. Och ingen vill ha, för alla andra har också mängder.
Du får trösta dig med att rabarber är bra för ozonskiktet ;)
Ett av skälen till min "rabarber-häck", för inte gör jag något av alla rabarber - då skulle jag börja se ut som en rabarber...
 
Jag tog en kvart med veden igen. Det känns i ryggen. Egentligen borde man vara två med veden, en som kör in den i boden och en som staplar. Men själv är bästa dräng här dessvärre.
Du gör det riktigt bra! Både gräsklippning, letat nytt kylfrys och hittat ett ställe som säljer den du vill ha + att du kommit igång med veden under helgen. :banana:

Tittar förtvivlad på min rabarber. :cry:

När mina njurar packat i hop till den grad att jag inte får käka rabarber längre så bestämer de sig för att attackera rejält. Har aldrig sett så mycket och så fin rabarber. Och ingen vill ha, för alla andra har också mängder.
Jag har en fullstor frys i min nya lägenhet och fyller glatt upp halva med rabarber så jag anmäler mig som frivillig :d
 
Fattar inte heller detta längre. Förstod inte hur jag orkade. Hatar heltid, hatar framför allt heltid med kontorstider.
Kontorstid har jag bara jobbat en kort period, en hösttermin, herregud vad det tog kål på mig...

Det som stör mig nu också är att det inte verkar vara accepterat att jobba deltid. Hittade ett jobb som var på 70 eller om det var 75%, då var halva arbetstiden på natten vilket skulle medföra OB-tillägg. Tippar på att lönen pga det skulle hamna ungefär på densamma jag har idag och troligen skulle det hela passat mig fint.

Men, så stod det i annonsen att för att bli aktuell för tjänsten så MÅSTE man ha en annan inkomst också för att komma upp i heltid - och sådant ser jag överallt när det handlar om deltidsjobb. Jag har förstått att det har att göra med avtal och kostnader för företagen osv, men fan, om politikerna skulle göra det lättare för de som vill(!) att jobba deltid, då skulle det kanske bli lite enklare...

Och nu tex, jag bor i Sthlm, det är inte direkt billigt, hade jag kunnat bo på billigare ort hade jag lätt klarat mig på lägre lön också, och därmed kunnat jobba deltid även om det inte innebar massor av OB-tillägg. Men nä, det är ju inte genomförbart det heller.
 
Rabarbersaft 😍


Håller på och krånglar med att få upp filmen på canvas, de var ju inte så enkelt som jag trodde .. Så lägger upp den på Google drive nu får jag se om jag lyckas genom att använda datorn istället 🧐 Tur jag bara ska köra Trulis imorgon vilket jag gör efter lunch eller så, så inget alarm imorgon ❤️
 
Vilka kontraster 😄. Förra årets nationaldag 🇸🇪 åt vi middag till tänd brasa då det var regnrusk. I år är det smältande varmt så vi åt ett par kalla pannkakor, vaniljglass, vispgrädde och hjortronsylt till middag/kvällsmat och njöt av att sitta ute 😍. Inspirerat av Smultronstället (glassrestaurangen i grannstan) när de hade sin "Norrlandsguld" (som till sambons besvikelse togs bort ur menyn)😋.
 
Fattar inte heller detta längre. Förstod inte hur jag orkade. Hatar heltid, hatar framför allt heltid med kontorstider.
Ptja sen jag blev fast anställd var det hela tiden självklart för mig att jobba heltid. Ända tills för ett år sedan. .Fördelen jag såg var att de få gånger jag jobbade extra utöver var ju att jag fick kval.övertid och inte bara utfyllnadstid när man jobbar deltid.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
434
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
14 389
Senast: doppler
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp