Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev handtag. Snart klara! Två lådor blev
inte bra så de ska vi göra om. Sen ska vi byta bänkskivor, sätta kakeldekor på en liten bit (det är inte så snyggt som det är nu, men vi känner inte för att byta kaklet helt), byta fläkt och eventuell byta diskbänk. Nya tapeter har vi med köpt, de ska upp en dag också.
Hittills väldigt nöjd.
Visa bifogad fil 70509
Hade målat kaklet istället för att använda dekorplast. Har testat båda och dekorplast var verkligen inte alls lika bra. Kanterna släppte och så kom det lite katthår där = ofräscht i ett kök.
 
Står och betar häst i solen :love:

16223645077124529636587508102893.jpg
(Repgrimma eftersom vi varit på promenad innan, delvis längs bilväg)
 
Har ont i lungorna
Så sjukt trött på detta
Imorgon bär det av till Uddevalla för att fira min student.
Åker hem på onsdag.
Ska jobba först imorgon innan jag åker.
Nu kaffe. Sen försöka dammsuga lite
Tur lägenheten är lagom stor.
Har en del pappersarbete att göra men kan göra en del på tåget.
Katten blir hemma då det är så pass kort tripp.
Har en som ska kolla till henne
Borde försöka få upp sista delen av katttnätet iaf provisoriskt så katten slipper sura över att hon inte kan gå på hela balkongen
 
Har vaknat till en alldeles strålande sommardag och ätit en frukost bestående av filmjölk, granola och inhemska jordgubbar i solen i trädgården. Är nu inne och vänder för att dra igång en maskin tvätt och montera ner en bokhylla som någon ska komma och köpa av oss idag, sen blir det trädgården med bok och glass resten av dagen :love:
 
Aha, visste inte ens att det gick att måla :idea: Tack för tipset! Då ska vi bara enas om vilken färg. Maken vill ha svart, jag är skeptisk..

Kan tipsa om att om man inte vill måla kaklet kan man måla fogarna istället, finns särskilda fogpennor!
I det köket tror jag att det skulle bli ett lyft bara att få fogarna vita också, blir inte en så stor åtgärd men ser väldigt fräsch ut. Blev ju jättebra med luckorna/handtagen! :love:
 
Alltså jag går sönder. Måste gnälla.

Mamma kommer som bekant upp skitsent. Hon ska prompt hjälpa mig att köpa skruvar, fr det klarar jag inte själv tydligen. Men vi ska ju till mormor också. Och jag måste hinna laga matlådor, skulle vilja träna, skulle vilja duscha i dag så jag slipper åka till jobbet sunkig i morgon.

Men hon kommer aldrig igång. Hon har vimsat runt aplänge och skrivit listor på vad jag ska köpa på bauhaus (10 saker jag inte vill ha, 1 sak jag vill ha) hon har letat efter flugsmällare, för jag måste ha en sån om jag ska sova över i min lägenhet :confused: och vi kommer liksom ingenstans. Fick först en utskällning på en timme för att jag försiktigt försökte få henne att sluta skriva inköpslista, med tillhörande hot om att hon aldrig ska umgås med mig igen om jag fortsätter vara otacksam.
Sen fick jag utskällning över att jag försökte föreslå att hon gör sig i ordning så kan jag packa grejer.

Just nu håller jag tillbaka tårar till tusen för jag vill bara komma iväg, och jag kan knappt andas för att jag är så fruktansvärt stressad. Mamma ser som vanligt inget och bulldozrar på. :arghh:
 
Sådär. Tvätten uthängd. Dörren är öppen och fåglarna kvittrar så otroligt vackert utanför. Jag har lagt till några sidor på manuset, och nu tänker jag fortsätta att smutta på resten av mitt rosévin, luta mig tillbaka i soffan och fortsätta läsa min deckare. Planeringen får vi ta sedan :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 247
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 170
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp