Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Boken jag läser nu handlar mycket om att tänka tillbaka på sin barndom, och det har fått minnen hos mig också att komma till ytan. Oviktiga saker, men ändå lite intressanta. Jag blandade nyss juice och funderade på hur många olika sorter det finns nu. När jag var liten/ung hade vi antingen äppeljuice eller apelsinjuice...punkt. En annan sak som jag alltid gör, och som min mamma lärde mig (tveksamt om HON ens gör det längre), är att skölja ur burkar med vatten för att få ut det allra sista. Så när jag t.ex. gör köttfärssås så häller jag i de krossade tomaterna. Sedan häller jag vatten i burken/förpackningen för att det vatten som jag spär såsen med ska få med sig den sista tomatslatten. Likadant när jag blandar juice. Jag häller alltid vatten i förpackningen och använder det i min juice, för att få ur allt. Någon mer som gör så..... :o??
Räcker upp handen. Gör alltid det
 
Boken jag läser nu handlar mycket om att tänka tillbaka på sin barndom, och det har fått minnen hos mig också att komma till ytan. Oviktiga saker, men ändå lite intressanta. Jag blandade nyss juice och funderade på hur många olika sorter det finns nu. När jag var liten/ung hade vi antingen äppeljuice eller apelsinjuice...punkt. En annan sak som jag alltid gör, och som min mamma lärde mig (tveksamt om HON ens gör det längre), är att skölja ur burkar med vatten för att få ut det allra sista. Så när jag t.ex. gör köttfärssås så häller jag i de krossade tomaterna. Sedan häller jag vatten i burken/förpackningen för att det vatten som jag spär såsen med ska få med sig den sista tomatslatten. Likadant när jag blandar juice. Jag häller alltid vatten i förpackningen och använder det i min juice, för att få ur allt. Någon mer som gör så..... :o??
Jag gör likadant!
 
Boken jag läser nu handlar mycket om att tänka tillbaka på sin barndom, och det har fått minnen hos mig också att komma till ytan. Oviktiga saker, men ändå lite intressanta. Jag blandade nyss juice och funderade på hur många olika sorter det finns nu. När jag var liten/ung hade vi antingen äppeljuice eller apelsinjuice...punkt. En annan sak som jag alltid gör, och som min mamma lärde mig (tveksamt om HON ens gör det längre), är att skölja ur burkar med vatten för att få ut det allra sista. Så när jag t.ex. gör köttfärssås så häller jag i de krossade tomaterna. Sedan häller jag vatten i burken/förpackningen för att det vatten som jag spär såsen med ska få med sig den sista tomatslatten. Likadant när jag blandar juice. Jag häller alltid vatten i förpackningen och använder det i min juice, för att få ur allt. Någon mer som gör så..... :o??
Gör alltid så :D
 
Hade lyxen igår att få skörda rabarber hos morfar; ett par av dem var enorma 😍. Åh sååååå gott med rabarberkräm, smulpaj med massa rabarber och rabarberkladdkaka😋😍. Sambon vill ju helst ha rabarberpaj så vi börjar där då; slängde ihop en som vi tog med till stallet och bjöd på; blev riktigt gott 😋.
Härlig försommarkväll 😍🥰. Man vet att sommaren är nära när man rider förbi sjön och blir myggbiten (😝) och ser en båt ligga till vid bryggan vid stallets badplats och det spelas musik 😁 . Härlig ridtur och så grillat, underbart!!!! :love:
 
Hemma hos mamma och katten igen. Dels för att jag ville gosa katt en kväll och morgon till, dels för att mormor väldigt gärna ville ha en liten mors dags fika i morgon.

I morgon blir nog första natten i lägenheten, mysigt :love:
Du är så snäll mot katten, jag bara slängde med min när jag flyttade till hyresbostaden :rofl:
Hon var högljudd först, antagligen förvirring, men vande sig efter ett par dagar :heart och hon är lite känslig till sin natur. Så kan hon så kan din säkert också när det är dags :up:
 
Har hittat en låt som just nu går på repeat (tackolov för hörlurar), händer det någon annan att man blir så "förälskad" i en låt att man behöver lyssna på den flera gånger om i raken innan man kan börja släppa den och lyssna på annat också? 😅
Jag har ett repeat problem :cautious:

(Låten i fråga är New Kings av Sleeping Wolf, inte hört talats om dem förut tror jag men älskar denna.)
 
Det har varit en super harlig dag i dag. Son och barnbarn har varit har. Sonen hjalpte Maken med staketet medan jag fixade med barn och mat. Jag gjorde "Sonora hotdog" som blev super gott och nagot jag definitivt kommer att gora igen.
Barnen hjalpte mig med efteratten som bestod av en "flaky deg" som bakades i grillen (svart att fa varmen ratt) med kanel och socker pa innan den bakades, och choklad nar den kom ut. Nar chokladen smalt spred vi ut den med slickepottar. Jag tror Camilla at mer an hon spred ut:p sedan lassade vi pa jordgubbar fran en lokal farmare (inte vaxthus) som jag kopte vid ett stand efter vagen och en rejal skvatt gradde med socker och vanilj.:d ocksa mycket gott och kan bara bli battre vid nasta forsok med en enkel efteratt utan ugn.:p

Boken jag läser nu handlar mycket om att tänka tillbaka på sin barndom, och det har fått minnen hos mig också att komma till ytan. Oviktiga saker, men ändå lite intressanta. Jag blandade nyss juice och funderade på hur många olika sorter det finns nu. När jag var liten/ung hade vi antingen äppeljuice eller apelsinjuice...punkt. En annan sak som jag alltid gör, och som min mamma lärde mig (tveksamt om HON ens gör det längre), är att skölja ur burkar med vatten för att få ut det allra sista. Så när jag t.ex. gör köttfärssås så häller jag i de krossade tomaterna. Sedan häller jag vatten i burken/förpackningen för att det vatten som jag spär såsen med ska få med sig den sista tomatslatten. Likadant när jag blandar juice. Jag häller alltid vatten i förpackningen och använder det i min juice, för att få ur allt. Någon mer som gör så..... :o??

Yep, Min mamma skulle ha fallit over och dott i fortid om hon nagonsin sett mig slanga, eller snarare, inte ta ratt pa ... well ... nagonting:angel:
Vi hade samma discussion varje jul nar vi firade tillsammans (som enda barn var det nastan alla jular pa olika stallen runt varlden) om att barnen inte fick slita upp paketen utan att hon skulle ta ratt pa papperet, snoren och i vissa fall ocksa tapen. :crazy:😳🙄
 
Det har varit en super harlig dag i dag. Son och barnbarn har varit har. Sonen hjalpte Maken med staketet medan jag fixade med barn och mat. Jag gjorde "Sonora hotdog" som blev super gott och nagot jag definitivt kommer att gora igen.
Barnen hjalpte mig med efteratten som bestod av en "flaky deg" som bakades i grillen (svart att fa varmen ratt) med kanel och socker pa innan den bakades, och choklad nar den kom ut. Nar chokladen smalt spred vi ut den med slickepottar. Jag tror Camilla at mer an hon spred ut:p sedan lassade vi pa jordgubbar fran en lokal farmare (inte vaxthus) som jag kopte vid ett stand efter vagen och en rejal skvatt gradde med socker och vanilj.:d ocksa mycket gott och kan bara bli battre vid nasta forsok med en enkel efteratt utan ugn.:p



Yep, Min mamma skulle ha fallit over och dott i fortid om hon nagonsin sett mig slanga, eller snarare, inte ta ratt pa ... well ... nagonting:angel:
Vi hade samma discussion varje jul nar vi firade tillsammans (som enda barn var det nastan alla jular pa olika stallen runt varlden) om att barnen inte fick slita upp paketen utan att hon skulle ta ratt pa papperet, snoren och i vissa fall ocksa tapen. :crazy:😳🙄
Det lät riktigt trevligt 😊.
 
Jag är hos mamma och satt in baguetter i ugnen så väntar på att de ska bli klara :d Sen har jag lovat mormor att beskära hennes snöbollsbuske och mamma att beskära några övervuxna syrener. Tror inte mammas sambo riktigt insett värdet av beskärning för han vill bara låta de växa men tja, han är bortrest så vi passar på :angel: Ärligt talat är det mycket döda grenar i de där syrenerna, fattar inte varför han velat låta det va...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 249
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 170
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp