Det har varit en super harlig dag i dag. Son och barnbarn har varit har. Sonen hjalpte Maken med staketet medan jag fixade med barn och mat. Jag gjorde "Sonora hotdog" som blev super gott och nagot jag definitivt kommer att gora igen.
Barnen hjalpte mig med efteratten som bestod av en "flaky deg" som bakades i grillen (svart att fa varmen ratt) med kanel och socker pa innan den bakades, och choklad nar den kom ut. Nar chokladen smalt spred vi ut den med slickepottar. Jag tror Camilla at mer an hon spred ut
sedan lassade vi pa jordgubbar fran en lokal farmare (inte vaxthus) som jag kopte vid ett stand efter vagen och en rejal skvatt gradde med socker och vanilj.
ocksa mycket gott och kan bara bli battre vid nasta forsok med en enkel efteratt utan ugn.
Yep, Min mamma skulle ha fallit over och dott i fortid om hon nagonsin sett mig slanga, eller snarare, inte ta ratt pa ... well ... nagonting
Vi hade samma discussion varje jul nar vi firade tillsammans (som enda barn var det nastan alla jular pa olika stallen runt varlden) om att barnen inte fick slita upp paketen utan att hon skulle ta ratt pa papperet, snoren och i vissa fall ocksa tapen.