Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hårt liv, spelar Chicago på mammas loftgång med bästa väninnan :love:

2760D16B-95A3-47FF-874B-F84CC0B30BAB.webp
 
Boken jag läser nu handlar mycket om att tänka tillbaka på sin barndom, och det har fått minnen hos mig också att komma till ytan. Oviktiga saker, men ändå lite intressanta. Jag blandade nyss juice och funderade på hur många olika sorter det finns nu. När jag var liten/ung hade vi antingen äppeljuice eller apelsinjuice...punkt. En annan sak som jag alltid gör, och som min mamma lärde mig (tveksamt om HON ens gör det längre), är att skölja ur burkar med vatten för att få ut det allra sista. Så när jag t.ex. gör köttfärssås så häller jag i de krossade tomaterna. Sedan häller jag vatten i burken/förpackningen för att det vatten som jag spär såsen med ska få med sig den sista tomatslatten. Likadant när jag blandar juice. Jag häller alltid vatten i förpackningen och använder det i min juice, för att få ur allt. Någon mer som gör så..... :o??
 
En annan sak som jag alltid gör, och som min mamma lärde mig (tveksamt om HON ens gör det längre), är att skölja ur burkar med vatten för att få ut det allra sista. Så när jag t.ex. gör köttfärssås så häller jag i de krossade tomaterna. Sedan häller jag vatten i burken/förpackningen för att det vatten som jag spär såsen med ska få med sig den sista tomatslatten. Likadant när jag blandar juice. Jag häller alltid vatten i förpackningen och använder det i min juice, för att få ur allt. Någon mer som gör så..... :o??
Räcker upp handen 👋
Men så är vi i samma ålder också har jag för mig ;) Uppväxta med att man inte ska slösa.
 
Boken jag läser nu handlar mycket om att tänka tillbaka på sin barndom, och det har fått minnen hos mig också att komma till ytan. Oviktiga saker, men ändå lite intressanta. Jag blandade nyss juice och funderade på hur många olika sorter det finns nu. När jag var liten/ung hade vi antingen äppeljuice eller apelsinjuice...punkt. En annan sak som jag alltid gör, och som min mamma lärde mig (tveksamt om HON ens gör det längre), är att skölja ur burkar med vatten för att få ut det allra sista. Så när jag t.ex. gör köttfärssås så häller jag i de krossade tomaterna. Sedan häller jag vatten i burken/förpackningen för att det vatten som jag spär såsen med ska få med sig den sista tomatslatten. Likadant när jag blandar juice. Jag häller alltid vatten i förpackningen och använder det i min juice, för att få ur allt. Någon mer som gör så..... :o??
Jag är likadan :)
 
Boken jag läser nu handlar mycket om att tänka tillbaka på sin barndom, och det har fått minnen hos mig också att komma till ytan. Oviktiga saker, men ändå lite intressanta. Jag blandade nyss juice och funderade på hur många olika sorter det finns nu. När jag var liten/ung hade vi antingen äppeljuice eller apelsinjuice...punkt. En annan sak som jag alltid gör, och som min mamma lärde mig (tveksamt om HON ens gör det längre), är att skölja ur burkar med vatten för att få ut det allra sista. Så när jag t.ex. gör köttfärssås så häller jag i de krossade tomaterna. Sedan häller jag vatten i burken/förpackningen för att det vatten som jag spär såsen med ska få med sig den sista tomatslatten. Likadant när jag blandar juice. Jag häller alltid vatten i förpackningen och använder det i min juice, för att få ur allt. Någon mer som gör så..... :o??

Självklart gör man så! Jag kan till och med ha gnällt lite högljutt på min man när han blandar juice direkt i tillbringaren.
 
Boken jag läser nu handlar mycket om att tänka tillbaka på sin barndom, och det har fått minnen hos mig också att komma till ytan. Oviktiga saker, men ändå lite intressanta. Jag blandade nyss juice och funderade på hur många olika sorter det finns nu. När jag var liten/ung hade vi antingen äppeljuice eller apelsinjuice...punkt. En annan sak som jag alltid gör, och som min mamma lärde mig (tveksamt om HON ens gör det längre), är att skölja ur burkar med vatten för att få ut det allra sista. Så när jag t.ex. gör köttfärssås så häller jag i de krossade tomaterna. Sedan häller jag vatten i burken/förpackningen för att det vatten som jag spär såsen med ska få med sig den sista tomatslatten. Likadant när jag blandar juice. Jag häller alltid vatten i förpackningen och använder det i min juice, för att få ur allt. Någon mer som gör så..... :o??
Jag med.
Mest för att förpackningen blir mindre geggig så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 249
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 174
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp