Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis klippt gräset åt mamma, jisses vad svettigt det blev i värmen :crazy: så nu är jag inne o äter glass, sen blir det en dusch :) Håller utkik efter Lillkatten också, endera har hon gått och lagt sig på nåt gömställe eller så hängde hon på nån av mammas katter för äventyr ute. Lite oroligt att jag inte sett henne på 2h men jag vet ju ändå hon brukar sova vid den här tiden 😅 Hon dyker nog upp :)
 
Sitter och väntar på min tur med gräsklipparen.... :D Mannen klipper den förfärliga baksidan - där klipparen storknar och stannar HELA tiden - och jag ska klippa den betydligt beskedligare framsidan. Lyssnar just nu på hur den stannar om och om igen och hur han svär..... ;) Men, men han får skylla sig själv som väntar alldeles för länge tills gräset är både tjock och högt..... 🙄

Jag har rosévin på kylning och tänker steka kycklingburgare till middag idag :) .
 
Vilket underbart väder! Och en hittills suverän lördag förmiddag, sovmorgon till 8.30, sen kaffe, gräsklippning, utefrukost, kammat hundar, sopat rent från gamla löv på plattläggningar/hundgårdar, småfixat med saker i trädgården/vedbod och nu högtryckstvätt på en av uteplatserna innan det är dags att grilla korv till lunch!

vilken energi man fick när vädret är så fint 😍!
 
För att vara sjuk ser Charlie oförskämt frisk ut, tycker jag, och han uppskattade att få komma ut en stund även om han inte åt mycket alls. Några enstaka strån bara. När han är frisk så äter han tills han storknar.
Charlie och Vilma.webp
 
Jag och mamma har verkligen olika tider. Jag vaknade tidigt och käkade frukost vid 7.30 ungefär.

Mamma fick jag tjata upp i 2 timmar. Hon kom upp 11, åt frukost 11.30 ungefär.

Nu är jag vrålhungrig. Har stödmatat mig själv med knäckebröd. Mamma är och fixar naglar och fötter och ville äta efter det.

Har roat mig med att ta promenad, fixa hem mat, städa köket, plocka iordning osv. Nu har jag slut på saker att göra och känner mig helt utpumpad på energi.
Nu måste hon vara klar snart jag förgås snart :arghh:
 
Måste ge en eloge till mannen på bilprovningen idag. Han är supertrevlig - alltid. Lågmält pratsam (om man nu kan vara det?) och glad. Man känner liksom hur han verkligen VILL att bilen ska gå igenom. Idag berömde han min bil på ombesiktningen för att den hade "väldigt fina avgasvärden" (hade reparerat en läcka på avgassystemet)... :) En eloge - VERKLIGEN - till människor som är så trevliga på sitt jobb :up: !! Jag kan bara hoppas att föräldrarna till "mina" barn upplever mig på samma sätt..... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 250
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 178
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp