Vad gör vi? Del CXXX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
đŸ€ŻđŸ€ą

Jag som har sĂ„Ă„Ă„ svĂ„rt att Ă€ta pĂ„ morgonen hade dött! 🙈😂 HĂ€r blir det inget i magen förens jag varit uppe i nĂ„gra timmar. Har oftast gĂ„tt med hund, fixat stall och ridit innan jag Ă€ter nĂ„got, och choklad gĂ„r inte ner förens efter lunch, tidigast! đŸ€Ł
Jag Ă€r likadan men fĂ„tt tĂ€nka om numera dĂ„ jag mĂ„ste Ă€ta tillsammans med mediciner pĂ„ morgonen men de tar i mot😒 Frukost nja vĂ€ntar hellre till lunch!
 
đŸ€ŻđŸ€ą

Jag som har sĂ„Ă„Ă„ svĂ„rt att Ă€ta pĂ„ morgonen hade dött! 🙈😂 HĂ€r blir det inget i magen förens jag varit uppe i nĂ„gra timmar. Har oftast gĂ„tt med hund, fixat stall och ridit innan jag Ă€ter nĂ„got, och choklad gĂ„r inte ner förens efter lunch, tidigast! đŸ€Ł
Fast jag har varit uppe sen 16 😇
 
Men va fan.
StÀllde mig pÄ vÄgen och har tappat ett kg till.
Det beror inte pĂ„ att jag Ă€ter för lite. Äter ungefĂ€r som jag alltid gjort och jag har alltid varit en tjockis Nu Ă€r jag nere pĂ„ BMI 23. SĂ„ lite har jag inte vĂ€gt sen skolĂ„ldern
TrÀffar lÀkaren nÀsta vecka. fÄr ta diskussionen dÄ.
 
Skulle borra upp hÄl för handtagen pÄ köksluckorna. Efter sisÄdÀr 4 luckor gick borret av :confused: Det var ÀndÄ inget billigt skrÀp, men tydligen ville den inte vara med mer. SÄ, ivÀg till LantmÀnnen och köpa nytt. Och mer skruv. Sen Äkte maken till jobbet, sÄ kÀnner jag mig sjÀlv rÀtt lÀr det inte bli mer borrat idag.
Men det vi har fÄtt upp ser, om jag fÄr sÀga det sjÀlv, skitbra ut. Nya bÀnkskivor och kanske ett annat golv och det kommer bli sÄ fint!
 
Ombesiktning av bilen om ett par timmar. Ska nog kolla hur det ser ut pÄ loppisen nÀr jag Äker förbi. De har öppet 9-13, och KANSKE att det inte Àr sÄ mycket folk dÀr vid 12-tiden. I sÄ fall gÄr jag gÀrna in en svÀng.... :) Det hÀnder sÄ sÀllan numera....
Och sÄ mÄste jag posta ett brev. Bok som ska ivÀg till bokbloggare.... :up:
 
Ombesiktning av bilen om ett par timmar. Ska nog kolla hur det ser ut pÄ loppisen nÀr jag Äker förbi. De har öppet 9-13, och KANSKE att det inte Àr sÄ mycket folk dÀr vid 12-tiden. I sÄ fall gÄr jag gÀrna in en svÀng.... :) Det hÀnder sÄ sÀllan numera....
Och sÄ mÄste jag posta ett brev. Bok som ska ivÀg till bokbloggare.... :up:
Men alltsÄ - kan man fÄ nÄgon liten hint om boktitel sÄ man kan spÄra upp den och lÀsa?
 
Är irriterad över att jag verkar gjort skadeanmĂ€lan (olycksfall) i onödan - skar mig pĂ„ jobbet men tĂ€nkte begĂ€ra ersĂ€ttning för lĂ€karbesök och medicin frĂ„n min egen försĂ€kring (AFA drar av 500kr i sjĂ€lvrisk för de kostnaderna och sen mĂ„ste det vara 100kr kvar för utbetalning.. Just nu innebĂ€r det att jag inte fĂ„r ersĂ€ttning, om inget mer hĂ€nder med skadan..). Men nu kan jag bara söka för Ă€rr/medicinsk invaliditet, sjukhusvistelse och lĂ„ng sjukskrivning pĂ„ hemsidan - sĂ„nt som jag tĂ€nkte söka frĂ„n AFA om det blir aktuellt. Meh. FĂ„r ringa och dubbelkolla pĂ„ mĂ„ndag. Det Ă€r ju inga stora pengar, men det hade Ă€ndĂ„ varit skönt att fĂ„ igen dem - det var ingen bra mĂ„nad för extra kostnader..

YÀyÀ, fick felet pÄ fakturan för en annan försÀkring fixat iaf. Nu ska jag dammsuga.
 
Åh sĂ„ underbart att vakna bredvid Ă€lsklingen och till vackert vĂ€der 😍. Nu har han Ă„kt ivĂ€g till sĂ„ghuset hos en kompis och jag ska sĂ€tta igĂ„ng med huvuddelen pĂ„ min litteratursnalys pĂ„ engelska. Är dock mer sugen pĂ„ att plantera vĂ„ra blommor och jordgubbsplantor jag köpte igĂ„r 😄😍.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Mat Jag (som de flesta) Àter 3 gÄnger per dag, d v s 21 mÄltider i veckan. Frukost kan jag lÀtt göra vegetarisk om jag tar ost pÄ mackan. DÄ...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer pÄ vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 250
Senast: Glimra
·
  • LĂ„st
Tjatter Vi gör oss fĂ€rdiga för lĂ€ggdags! :D Är trött och katten Alice vĂ€ntar pĂ„ att vi ska lĂ€gga oss i sĂ€ngen sĂ„ att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 178
Övr. Hund Vill gĂ€rna höra andras erfarenheter gĂ€llande rutiner till hundar. Har tvĂ„ terriers. En airedale och en mindre foxfröken pĂ„ 11 Ă„r. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp