Vad gör vi? Del CXXX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Idag pÄ eftermiddagen trÀffade jag och mamma en av mammas kompisar nÀr vi var ute. Det Àr minst ett Är sen vi sÄgs sist, sÄ vi stannade i nÀstan tvÄ timmar och pratade :) Mitt i samtalet började mammas kompis prata engelska för att sÀga en "hemlighet" till mamma :D

Jag gÄr ju pÄ en skola dÀr vi lÀser alla Àmnen pÄ engelska, sÄ inte heeelt rÀtt sprÄk om man vill prata hemligheter nÀr jag Àr med :angel: :rofl:
Och du Ă€r vĂ€l inte typ 5 Ă„r heller 😂
Hur tĂ€nkte hon? 🙈
 
Lillkatten har fÄtt byta namn till OdÄga just nu :meh: Vi sover över hos mamma i gÀstrummet. Blev vÀckt för en halvtimme sedan av att grejer flög i golvet, visade sig va en liten ljusstake i sten och nÄgon metallgrej sÄ det höll men lÀt nÄt kopiöst. Jag har inte kunnat somna om sedan dess, Lillkatten vandrar runt pÄ nedervÄningen och piper efter mig emellanÄt men stÀnger jag dörren om oss knuffar hon ner mer grejer :meh: Jag vill sova :arghh: samtidigt som jag smÀlter av att hon Àr sÄn mattegris och vill veta var jag Àr :heart
 
Idag pÄ eftermiddagen trÀffade jag och mamma en av mammas kompisar nÀr vi var ute. Det Àr minst ett Är sen vi sÄgs sist, sÄ vi stannade i nÀstan tvÄ timmar och pratade :) Mitt i samtalet började mammas kompis prata engelska för att sÀga en "hemlighet" till mamma :D

Jag gÄr ju pÄ en skola dÀr vi lÀser alla Àmnen pÄ engelska, sÄ inte heeelt rÀtt sprÄk om man vill prata hemligheter nÀr jag Àr med :angel: :rofl:

Jag och min kompis gick över pÄ en mysko blandning av franska och tyska (med lite latin) nÀr hennes barn började förstÄ engelska (hon har pluggat franska och jag tyska men vi bÄda förstÄr rÀtt mycket av franska resp tyska). Det gick bra, ingen av hennes barn lyckades knÀcka det :rofl:
 
SĂ„, nu har vi haft vĂ„r morgonritual... kisse har varit ute och studsat runt, kommer in och vrĂ„lar att hon svĂ€lter IHJÄL, matte hĂ€ller upp blötmaten och sedan Ă€r allt frid och fröjd :D :love:
UngefÀr som minst tvÄ av mina tre kommer göra nÀr jag kommer hem. Men de fÄr nöja sig med torrfoder..
Duger inte det sĂ„ kan de fĂ„nga sig en sork 😁.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Mat Jag (som de flesta) Àter 3 gÄnger per dag, d v s 21 mÄltider i veckan. Frukost kan jag lÀtt göra vegetarisk om jag tar ost pÄ mackan. DÄ...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer pÄ vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 251
Senast: Glimra
·
  • LĂ„st
Tjatter Vi gör oss fĂ€rdiga för lĂ€ggdags! :D Är trött och katten Alice vĂ€ntar pĂ„ att vi ska lĂ€gga oss i sĂ€ngen sĂ„ att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 180
Övr. Hund Vill gĂ€rna höra andras erfarenheter gĂ€llande rutiner till hundar. Har tvĂ„ terriers. En airedale och en mindre foxfröken pĂ„ 11 Ă„r. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp