Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det tårta på jobbet och lååångt möte. Kände mig inte direkt mer motiverad efter det, men dagen slutade med att jag och ena coachen åkte iväg med min moped till verkstad och det blev riktigt bra. Dels fick jag göra något nytt (jag har aldrig kört iväg moped till verkstad), dels fick vi möjlighet att prata igenom allt ordentligt och det kändes minst sagt välbehövligt. Kanske kan det göra att jobbet blir liiite mer motiverande framöver.

Efter jobbet kom solen äntligen fram. Vi kunde sluta tidigt så jag tog hundarna och stack iväg på skogspromenad. Nu är det glass och slappa i soffan som gäller. Känns betydligt lugnare med allt än vad det brukar göra.
 
Har checkat ut från jobbet och hällt up en rejäl gin & tonic med Tanquerays Seville Orange gin :d Ska sätta på lite mysig jazzmusik och sjunka ner i soffan med sambon och före middags-chipsen. Det är min absoluta favorittradition som jag fått med mig från uppväxten, att varje helgkväll inleds med musik, chips och en drink i soffan innan man börjar laga mat.

Långhelg med runt 22 grader och mestadels sol varje dag - nu kör vi! :love::love::love:
 
Idag på eftermiddagen träffade jag och mamma en av mammas kompisar när vi var ute. Det är minst ett år sen vi sågs sist, så vi stannade i nästan två timmar och pratade :) Mitt i samtalet började mammas kompis prata engelska för att säga en "hemlighet" till mamma :D

Jag går ju på en skola där vi läser alla ämnen på engelska, så inte heeelt rätt språk om man vill prata hemligheter när jag är med :angel: :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 251
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 183
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp