Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handtag eller knopp på kökslådorna?
Jag tänker att knopp är lättare att sätta dit, men då kommer de igenspacklade hålen synas.
Å andra sidan hamnar handtagen precis på kanten av spacklet, och det kanske inte håller?
IMG_20210530_075849.webp
 
Har äntligen tagit mod till mig och beställt en liten prideflagga till trädgården! Whop! Hoppas den får vara ifred.
Jag blev så trött på att se regnbågar överallt förra sommaren och veta att Samtliga var dedikerade till NHS. I Juni. :meh: :D
 
Vaken -
✔️

Tjejer ute -
✔️

Tekopp inom räckhåll -
✔️

Mänskliggjord -
✔️

Strålande sol ute och redan bra nog varmt, så det blir ännu en lättklädd dag utomhus
🌱
🌷
🌸
🌞


Jag har ju både blåtry (som hamnar på blomstermattesidan) och kaprifoler som ska grävas ner (måste få ihop nån typ av klätterkontruktion först) och sen tänker jag börja placera ut bolltistlar, byta tvättlina och lite sånt där allmänt småpyssel innan det är dags att klippa gräset i em.
 
Måste kanske åka ner till Stockholm idag. Vill inte. Är rädd för vad jag ev kommer möta. Kontaktade polis i natt och steg ett är åka ner och kolla brevinkastet om post blivit upplockat. Sedan har jag ev en kontakt genom kyrkan som förhoppningsvis kan hjälpa till om det behövs.
Gäller min pappa och jag är rädd över vilket skick han är i. Kanske inte ens lever längre?
 
Måste kanske åka ner till Stockholm idag. Vill inte. Är rädd för vad jag ev kommer möta. Kontaktade polis i natt och steg ett är åka ner och kolla brevinkastet om post blivit upplockat. Sedan har jag ev en kontakt genom kyrkan som förhoppningsvis kan hjälpa till om det behövs.
Gäller min pappa och jag är rädd över vilket skick han är i. Kanske inte ens lever längre?

Men så hemskt, jag hoppas det inte är så illa :heart
 
Måste kanske åka ner till Stockholm idag. Vill inte. Är rädd för vad jag ev kommer möta. Kontaktade polis i natt och steg ett är åka ner och kolla brevinkastet om post blivit upplockat. Sedan har jag ev en kontakt genom kyrkan som förhoppningsvis kan hjälpa till om det behövs.
Gäller min pappa och jag är rädd över vilket skick han är i. Kanske inte ens lever längre?
Hoppas det inte är nåt sånt, vi håller tummar och tassar här :heart
 
Du är så snäll mot katten, jag bara slängde med min när jag flyttade till hyresbostaden :rofl:
Hon var högljudd först, antagligen förvirring, men vande sig efter ett par dagar :heart och hon är lite känslig till sin natur. Så kan hon så kan din säkert också när det är dags :up:
Egentligen är jag inte orolig så, men iom att jag väntar två större leveranser i morgon vill jag gärna ha illbattingen ur vägen för hennes skull... och min... och leverantörerna :angel:
 
Vaknade tidigt. Sortering av tvätten inför tvättstugan senare, plockat undan prylar dammat lite. Nyduschad och ska äta frukost framför Disneydags (Bumbibjörnarna) innan mer städning, tvätt och plugga matematik.

Spenderade halva dagen igår med att fika och lu cha med kompis samt stor portion av småfix och gos med häst i stallet. Utsläpp av hästar utan täcke, de var jättesöta, de köade för att få lägga sig och rulla i bästa sandgropen.😁
 
Måste kanske åka ner till Stockholm idag. Vill inte. Är rädd för vad jag ev kommer möta. Kontaktade polis i natt och steg ett är åka ner och kolla brevinkastet om post blivit upplockat. Sedan har jag ev en kontakt genom kyrkan som förhoppningsvis kan hjälpa till om det behövs.
Gäller min pappa och jag är rädd över vilket skick han är i. Kanske inte ens lever längre?
Jag lider med dig, och hoppas innerligt att det värsta inte har hänt. Om han har trygghetslarm så kan man ringa dem, och be dem åka dit och titta efter, så du slipper själv.
 
Barnet vaknade kvart över sju, ”det är morgon!”. Visserligen sant men han somnade sent 😴

Jag försöker kommentera på uppsatsen vi ska opponera på, just ju bara språk (vi kommer dela ett Google-dokument med författarna). Sen börjar det stora med sammanfattning, granska röd tråd och logik. Puh 😅😁
 
Det blev handtag. Snart klara! Två lådor blev
inte bra så de ska vi göra om. Sen ska vi byta bänkskivor, sätta kakeldekor på en liten bit (det är inte så snyggt som det är nu, men vi känner inte för att byta kaklet helt), byta fläkt och eventuell byta diskbänk. Nya tapeter har vi med köpt, de ska upp en dag också.
Hittills väldigt nöjd.
16223594698538210278285809698069.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 249
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 170
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp