Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg inte röken av henne förra året,men nu är hon igång igen,så nu är sommaren här! :love: Bild tagen från min veranda

20210530_172255~2.webp
 
Shoppade loss ett par solglasögon och jag ÄLSKAR dem

191503320_2984939061797664_5956785335685455159_n.webp


Nu när jag går hemma och är sjukskriven inser jag att jag inte har några riktiga vardagskläder längre. Typ bara arbetskläder och stallkläder så solgaslsögon var steg 1 :)

Nu ska jag gå ut och ställa mig och måla lite. Boden börjar snart se klar ut
 
@karamelldrottningen: Hur går det, har du hört något? Jag tänker på dig/er :heart
Var där utanför lägenheten. Knackade och ringde. Inget svar. Provar min nyckel men då har han låst även stora låset längst ner vilket han aldrig gjort tidigare och till den har jag ingen nyckel.
Tänker att han rest bort utan att ens meddela mig.
Testar ändå någon nyckel där ifall jag mindes fel och ändå har någon passande (tog mig mig flera nycklar ifall att) men då går den inte ens in.
Kollar in i nyckelhålet och då sitter en nyckel i i själva låstet så han har alltså låst invändigt. Han är alltså inne men öppnar inte.
Bankar och ringer på. Ser inte ut att vara nämnvärt mycket post. Lite grann bara.

Ringer på hos grannar men ingen hemma sedan öppnar en farbror lite längre bort som även kände igen mig. Han hade ändå sett pappa för någon vecka sedan. Så det lät hoppfyllt.

Dubbelkollar med polisen 114 14 om vad göra. Med tanke på hans sjukdomar kanske något hänt? Inte hört av honom på runt en månad fast han lovat ringa varje dag. Jag har testat olika tider men bara signal efter signal och sen ingenting. Folk verkar inte veta något om honom och nu igår när en person som jag vet att han tidigare haft bra kontakt med var orolig tänkte jag nä nu har något hänt honom jag kan inte ignorera detta mer.
Polisen lovar att komma ut sen när de har en bil ledig.
Jättegullig granne som bjuder på kaffe och fika och är allmänt positiv och uppmuntrande.
Tiden går och jag testar lite då och då att banka på dörren och ropa in i lägenheten utan resultat. Sen ser jag något som rör sig där inne och fattar inte vilken lättnad när jag hör honom där inne sedan.

Lägenheten var nog den skitigaste lägenhet jag någonsin varit i och han såg riktigt sjuk ut men liksom glad och verkade ändå med och sådär. Han verkar sköta sina mediciner så det är enorm lättnad.
Säger att han dragit ur kontakten då han vill undvika en person och därför inte sett att jag ringt. Polislåset hade han låst då en annan person tydligen är ute efter honom.
Fick lite känslan av paranoia. Varför inte bara byta överlåtet då istället för att låsa båda?? Nej det gick tydligen inte.
Han lovade att ringa mig måndagar och torsdagar oavsett tid på dygnet (tror inte att han håller detta men skrev iaf en lapp och satte upp på kylskåpsdörren).
Lyckades ringa och avboka utryckningen från poliserna som tur var (de undrade om de ändå inte skulle komma med tanke på hans mående men jag sa att det behövdes inte).
Så är väldigt lättad verkligen. Hade nästan sett värsta scenariet framför mig.
 
Var där utanför lägenheten. Knackade och ringde. Inget svar. Provar min nyckel men då har han låst även stora låset längst ner vilket han aldrig gjort tidigare och till den har jag ingen nyckel.
Tänker att han rest bort utan att ens meddela mig.
Testar ändå någon nyckel där ifall jag mindes fel och ändå har någon passande (tog mig mig flera nycklar ifall att) men då går den inte ens in.
Kollar in i nyckelhålet och då sitter en nyckel i i själva låstet så han har alltså låst invändigt. Han är alltså inne men öppnar inte.
Bankar och ringer på. Ser inte ut att vara nämnvärt mycket post. Lite grann bara.

Ringer på hos grannar men ingen hemma sedan öppnar en farbror lite längre bort som även kände igen mig. Han hade ändå sett pappa för någon vecka sedan. Så det lät hoppfyllt.

Dubbelkollar med polisen 114 14 om vad göra. Med tanke på hans sjukdomar kanske något hänt? Inte hört av honom på runt en månad fast han lovat ringa varje dag. Jag har testat olika tider men bara signal efter signal och sen ingenting. Folk verkar inte veta något om honom och nu igår när en person som jag vet att han tidigare haft bra kontakt med var orolig tänkte jag nä nu har något hänt honom jag kan inte ignorera detta mer.
Polisen lovar att komma ut sen när de har en bil ledig.
Jättegullig granne som bjuder på kaffe och fika och är allmänt positiv och uppmuntrande.
Tiden går och jag testar lite då och då att banka på dörren och ropa in i lägenheten utan resultat. Sen ser jag något som rör sig där inne och fattar inte vilken lättnad när jag hör honom där inne sedan.

Lägenheten var nog den skitigaste lägenhet jag någonsin varit i och han såg riktigt sjuk ut men liksom glad och verkade ändå med och sådär. Han verkar sköta sina mediciner så det är enorm lättnad.
Säger att han dragit ur kontakten då han vill undvika en person och därför inte sett att jag ringt. Polislåset hade han låst då en annan person tydligen är ute efter honom.
Fick lite känslan av paranoia. Varför inte bara byta överlåtet då istället för att låsa båda?? Nej det gick tydligen inte.
Han lovade att ringa mig måndagar och torsdagar oavsett tid på dygnet (tror inte att han håller detta men skrev iaf en lapp och satte upp på kylskåpsdörren).
Lyckades ringa och avboka utryckningen från poliserna som tur var (de undrade om de ändå inte skulle komma med tanke på hans mående men jag sa att det behövdes inte).
Så är väldigt lättad verkligen. Hade nästan sett värsta scenariet framför mig.
Jag vet ingenting om din pappa och sjukdomshistorik men att dra ur kontakter och byta lås/låsa dörren inifrån för att ”någon är ute efter honom” låter som psykotiska tankar.
Tar han verkligen sina mediciner?
 
Jag vet ingenting om din pappa och sjukdomshistorik men att dra ur kontakter och byta lås/låsa dörren inifrån för att ”någon är ute efter honom” låter som psykotiska tankar.
Tar han verkligen sina mediciner?
Vi hade en genomgång, eller snarare han visade mig skåpet med medicinerna vilka han tar och när. Han ställer väckarklockan några gånger under dagen för att ta dessa.
Jag tror honom men inget annat i livet verkar funka. Han verkar inte ens förstå att jag varit orolig. Känns som jag har tappat honom helt nästan. Han som var så intelligent, smårolig och typ viste allt vet ingenting längre och jag vet inte hur mycket av det jag försöker förmedla faktiskt gick in.
Passade på att installera tv:n som jag lovat att installera men inte vela pga Corona. Förr har han ju klarat sådant utan problem. Nu skrev jag en lapp och ritade hur knapparna såg ut och vart han ska trycka för att få text tv osv.
Han har inte velat fråga någon annan om hjälp då han ju ska klara sig själv.
Hittade en öppnad sillburk i kylen och några cola Zeroflaskor.
 
Vi hade en genomgång, eller snarare han visade mig skåpet med medicinerna vilka han tar och när. Han ställer väckarklockan några gånger under dagen för att ta dessa.
Jag tror honom men inget annat i livet verkar funka. Han verkar inte ens förstå att jag varit orolig. Känns som jag har tappat honom helt nästan. Han som var så intelligent, smårolig och typ viste allt vet ingenting längre och jag vet inte hur mycket av det jag försöker förmedla faktiskt gick in.
Passade på att installera tv:n som jag lovat att installera men inte vela pga Corona. Förr har han ju klarat sådant utan problem. Nu skrev jag en lapp och ritade hur knapparna såg ut och vart han ska trycka för att få text tv osv.
Han har inte velat fråga någon annan om hjälp då han ju ska klara sig själv.
Hittade en öppnad sillburk i kylen och några cola Zeroflaskor.
Han behöver träffa en läkare. Kanske dra igång en minnesutredning?
 
Precis hemkommen från ett trevligt restaurangbesök med mamma som fick lite god mat såhär på morsdag, trevligt med uteservering i värmen :D Nu ska jag sätta igång med min inlämningsuppgift och börja lägga upp pluggeriet inför tentan på fredag… känner mig lite sur över att det ska vara så fint väder resten av veckan när jag måste plugga. Såg så många människor i stan som var brunbrända, längtar tills jag också har tid och lägga mig i solen, men det får bli efter sista tentan :p
 
Om någon läser om en explosion i Skaraborg imorgon så är det bara jag som råkat spränga cykelförrådet. Världens minsta cykelfförråd till över 100 boende totalt och de vill inte ha cyklar parkerade på gården... O_o Min cykel är längst in. Hela "gången" är full av cyklar med. Ska ringa till min hyresvärd imorgon och kolla om jag har bättre tur med dem (de köpte nyss "mitt" hus).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 242
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 167
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp