Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag ensam i lägenheten och ska sova för första gången. Ser så himla mycket fram emot att sova i sängen :love: Har aldrig haft en säng som är min. Har haft mammas säng som hon fick när hon var 13 av en gammal tant till låns ända tills nu. Madrasser har jag fått ärva av mamma, och jag fick för några år sen åka och köpa nya plankor till underredet på sängen då de bågnade så det blev en grop och omöjligt att sova.

Har även testat duschen. Duschen är typ alltid det jobbigaste när man är på nya ställen :confused:

Planerar att trotsa magkatarren som kommit som ett brev på posten nu när jag har varit så himla stressad och äta något gott. Kan välja mellan arraksboll, popcorn och glass. Sen lägga mig i sängen och myskolla på något program tills jag vill sova.
Men vad ska jag väljaaaa :arghh:
 
Nu är jag ensam i lägenheten och ska sova för första gången. Ser så himla mycket fram emot att sova i sängen :love: Har aldrig haft en säng som är min. Har haft mammas säng som hon fick när hon var 13 av en gammal tant till låns ända tills nu. Madrasser har jag fått ärva av mamma, och jag fick för några år sen åka och köpa nya plankor till underredet på sängen då de bågnade så det blev en grop och omöjligt att sova.

Har även testat duschen. Duschen är typ alltid det jobbigaste när man är på nya ställen :confused:

Planerar att trotsa magkatarren som kommit som ett brev på posten nu när jag har varit så himla stressad och äta något gott. Kan välja mellan arraksboll, popcorn och glass. Sen lägga mig i sängen och myskolla på något program tills jag vill sova.
Men vad ska jag väljaaaa :arghh:
Glass förstås! O gud vad härligt sova i en helt egen, ny säng :love:
 
Har gett morsan en väldigt(!) uppskattad mors dags-present. Åt precis lite sen middag. Nu försöker jag att inte tänka negativt om att det är dags att göra sig klar för sängen. Standardkänslan är "VILL INTE!" pga måndag imorgon, men försöker påminna mig om att det är mycket kort schema imorgon, eventuellt möjligt att gå ännu tidigare och jag hade trots allt bra samtal med en ansvarig på jobbet precis innan vi gick hem i fredags, så kanske blir imorgon ganska bra ändå? Det är inte omöjligt.

Är det väldigt dumt att dricka te nu? Kanske.
 
Funderar lite mer och inser att jag nog mest är rastlös. Jag vill GÖRA något, något som känns meningsfullt. Hur fan ska man få tid och energi till det? Kanske borde skriva ner sådant jag vill göra som någon slags "att göra"-lista, så att jag kan ta iaf någon av de grejerna efter jobbet och känna att något händer?
 
Funderar lite mer och inser att jag nog mest är rastlös. Jag vill GÖRA något, något som känns meningsfullt. Hur fan ska man få tid och energi till det? Kanske borde skriva ner sådant jag vill göra som någon slags "att göra"-lista, så att jag kan ta iaf någon av de grejerna efter jobbet och känna att något händer?
Det brukar hjälpa för mig när jag känner så. Bara att skriva en lista och sen prioritera lite lugnar ner mig så rastlösheten försvinner. :)
 
Det brukar hjälpa för mig när jag känner så. Bara att skriva en lista och sen prioritera lite lugnar ner mig så rastlösheten försvinner. :)
Jag är kass på att prioritera. Blir lätt "allt eller inget" med det mesta, och har förvisso ganska lätt att sparka igång något projekt men slutför aldrig något, vilket gör att jag hamnar med en miljard halvgjorda saker som bara stressar (och får ändå inte tummen ur att slutföra) :cautious: Har nämnt det för psykolog och misstänker att det blir mer prat om det senare, ska bli intressant att se om psykologen har någon bra idé, för det är verkligen ett stort problem för mig.
 
Idag har vi fått träffa valpen första gången. Hon var en himla rar och social tjej. Så söt!:love:
Kul att få träffa hennes föräldrar också och se vad hon har att brås på. Jag har känt "min" uppfödare i 22 år nu tror jag. Men vi har inte setts fysiskt på ett gäng år. Så det var himla kul att ses igen. Hon är en så underbar person som alltid finns där för alla. och jag tycker så mycket om henne. :heart
Så mysigt att lindra hund-abstinensen med en knippe glada, sociala pappisar!
 
Vi hade för övrigt hälsa-på-turné idag. Uppfödaren hade så klart bakat och vi fikade där. Sedan vidare till nästa besök och mer fika. Sambon som hinkat kaffe vibrerade rejält nu. 😅 Efter det ett tredje besök där vi bara inte kunde få i oss mer fika..
Mysigt att kunna träffa alla icke-vaccinerade i högriskgrupp nu iom äntligen fint väder som man kan vara ute i! Nu ska jag däcka i sängen. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 204
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 242
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 167
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp