Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Himlen är blå och fåglarna kvittrar rent hysteriskt.

Ska snart ta en promenad med vovve men väntar lite till. Går jag ut nu, behöver jag ha vinterjackan på mig. Misstänker att det alldeles snart blir för varmt för den så jag väntar lite. Om en halvtimme är det betydligt varmare, av solskenet att döma. :)
 
Senast ändrad:
Pratade precis med en granne, en äldre mycket snäll tant. Hon berättade att hon är orolig pga vissa skumma typer som ibland rör sig här, blir rädd när hon märker att polisbilar är här i området osv. Slutade med att jag lovade att lämna en lapp i hennes brevlåda senare med mitt telefonnummer så att hon kan ringa om det är något, så kan jag ringa polisen (hon vågar inte) eller bara ta reda på vad som händer osv. Hon såg så oerhört lättad och glad ut. Tror att hon kommer känna sig tryggare bara av att veta att hon inte är helt ensam.
 
Mitt provsvar har fortfarande inte kommit :arghh: Jag är helt symtomfri nu och planen var att träffa mamma ikväll. Hinner jag få svaret o det är negativt så är det ju lugnt, så hoppas verkligen det kommer snart! Försöker städa upp inför helgen samtidigt men är fasligt distraherande när jag kollar 1177 hela tiden :crazy:
 
Äntligen är sommarvärmen här! Vilken skillnad det är i luften bara sådär från en dag till en annan, det är så mysigt! Är jag inte helt kaputt när jag kommer hem ikväll ska jag bygga en låda åt chilisarna och plantera ut dem. <3
 
Pratade precis med en granne, en äldre mycket snäll tant. Hon berättade att hon är orolig pga vissa skumma typer som ibland rör sig här, blir rädd när hon märker att polisbilar är här i området osv. Slutade med att jag lovade att lämna en lapp i hennes brevlåda senare med mitt telefonnummer så att hon kan ringa om det är något, så kan jag ringa polisen (hon vågar inte) eller bara ta reda på vad som händer osv. Hon såg så oerhört lättad och glad ut. Tror att hon kommer känna sig tryggare bara av att veta att hon inte är helt ensam.

Bra gjort av dig :). Förstår det känns lugnande.
 
Har plockat in en bukett med syren :love:
Finns inget som gör mig så nostalgisk som syren, luktar skolavslutning och sommarlov och barnsliga förväntningar och ett liv utan måsten.
Precis det gjorde jag igår kväll också, av exakt samma anledning. Tack för en bra summering, jag försökte förklara för min sambo igår varför doften är så himla speciell men lyckades inte riktigt!
Äntligen är sommarvärmen här! Vilken skillnad det är i luften bara sådär från en dag till en annan, det är så mysigt! Är jag inte helt kaputt när jag kommer hem ikväll ska jag bygga en låda åt chilisarna och plantera ut dem. :heart
Visst är det helt underbart?! Jag tittar på BBC:s prognos och det ska ta mig tusan ligga runt 18-22 grader varenda dag under de närmsta 10 dagarna. ÄNTLIGEN! :love::love::love:
 
Ska snart ut och plantera om lite liljor som förökat sig. Letar samtidigt efter riktigt bra serier eller filmer då jag ska ta det riktigt lugnt idag då vi ska iväg imorgon. Min gravida kropp klarar inte mycket aktivitet eller intryck innan den protesterar med starkt illamående. Så jag får ta det lugnt idag för att orka imorgon. Suck.
 
Extremt stressad över mitt jobb.
Enligt dem går vi nästa vecka över till "rekommenderat/uppmuntrat arbete på kontoret".
Samtidigt presskonferens igår där regeringen och FHM säger att rekommendationen om hemarbete ligger kvar utan förändring.
Hur ska man tänka egentligen :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 260
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 196
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp