Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma, efter ett mycket långt besök hos veterinären. Charlie har tagit både urinprov och blodprov och blivit röntgad.

Inte är vi så väldigt mycket klokare, tyvärr. Det finns en massa saker som det inte är. Ingen urinvägsinfektion. Ingen infektion överhuvudtaget. Inga urinstenar eller njurstenar. Inget avvikande på röntgen mer än lite artros i knälederna, och det är vanligt hos äldre marsvin. Hjärta och lungor låter utmärkt. Buken är mjuk utan gasbildning.

Enda avvikelsen var ett något utspätt urinprov i kombination med lätt uttorkning, som kan tyda på njurproblem. Eller leverproblem.

Alltså bort med smärtstillande och fortsatt stödmatning. Besked om blodprovet kommer måndag eller tisdag. Det kommer bli en lång helg.
Vilmacharlie.webp
 
Slutade till lunch idag.
Har åkt in och hämtat ut ett paket. Var lite oroad över om allt jag beställt skulle passa. (bla köpt ny BH). Verkar passa verfekt vid snabbprov. Kanske tom bästa passform jag någonsin haff. :love:

Nu har jag bytt om till ute kläder och ska åka till exet. Har visst blivit "inkallad" för att hjälpa till med trädgårdsarbete bla krattning av gräsklipp. Ev att jag plockar hem lite så jag kan ha till mina plantor också.
 
En dag på kapplöpningsbanan Filmtitel med Bröderna Marx. Passar in på de flesta dagar :)
Gasa 15,30 från jobb till stall och släppa hästarna i gräshagen. Hem klappa katterna, Laga mat, städa, vara familjetrevlig. Sen till stallet vid 19 00 för ridning. Hem igen för familjemys/ halvsova i soffan.
 
Kom hem från Blomsterlandet för att hämta upp blommor jag köpt. Försökte ringa dem för att kolla om de hade tomatjord i affären men kom inte fram (tänkte ta med dramaten isof). Kommer dit och naturligtvis har de fått in tomatjord samma morgon. Blev på så dåligt humör att jag köpte tomatjorden och släpade hem 18l tillsammans med blommorna. Ärligt jag måste sluta köpa blommor till balkongen. Såg också att de nu fått in fuchsia vilket jag redan köpt och planterat bara med skillnaden att den där har massor av knoppar och min är bara bladig. Får se om jag får några blommor.

Funderar också på hur jag ska ska bli av med sörjan, eg vatten, jord och lecakulor. Funderar på att hälla allt i en hink och smyga ut i skogen bakom huset mitt i natten och hälla ut den. Kan inte vara dåligt för marken och bättre än att hälla ner det i avloppet via slasken.

Wohoo, för att jag fått tillbaka mitt bredband! Gud vad jag är beroende av det.
 
Försökte hämta ut p piller men det receptet hade tydligen gått ut. Varför går de ens ut? Fattar inte.
Nåja. Behöver inte nya förrän om 9 dagar, hoppas de hinner förnyas :nailbiting:

Dessutom. Varför så krångligt att förnya på 1177? Måste komma ihåg var jag var och vem jag var hos plus exakt namn, dos, rekommendation osv. Kan ju se det på recept sidan men man kan ju inte hålla allt i huvudet och det går inte att hoppa fram och tillbaka mellan sidorna.

Löste det genom att ta en skärmdump :p
 
Försökte hämta ut p piller men det receptet hade tydligen gått ut. Varför går de ens ut? Fattar inte.
Nåja. Behöver inte nya förrän om 9 dagar, hoppas de hinner förnyas :nailbiting:

Dessutom. Varför så krångligt att förnya på 1177? Måste komma ihåg var jag var och vem jag var hos plus exakt namn, dos, rekommendation osv. Kan ju se det på recept sidan men man kan ju inte hålla allt i huvudet och det går inte att hoppa fram och tillbaka mellan sidorna.

Löste det genom att ta en skärmdump :p
Tror att ett recept är giltigt i ett år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 260
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 196
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp