Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite lagom torsdagskaos, stissig häst som slet sig och sedan kutade över bilväg iklädd enbart sadel... :crazy:

Som tur var till utanför hagen. Men så fort man gick nära sprang hon igen. Snäll bilist stannade och gav bort morötter, för utan sånt får man inte ta i pållan. Blev ritt på annan häst medan hon fick skrota vidare i hagen, lite synd då hon oftast är mindre nervig med ryttare på. Men skönt att det blev ridning, lugna nerverna.

Nu sitter jag i badet med lite rosé och blir lagom kräftröd i ansiktet. Välbehövligt efter en sån dag dock.
 
Visst brukar man vänja sig fort vid lukter? Och tillslut inte tänka på dem eller lägga märke till lukterna.
Jag har känt av min parfym hela dagen :crazy:
Nej jag har inte sprayat för mycket endast två små spurtar i vardera sida.
Brukar inte använda denna parfym till vardags utan skiftar mellan två andra men nu tog jag denna i morse av oklar anledning.
Undrar vad det är för ingrediens som gör att jag känner lukten hela dagen?
Säkert omöjligt att svara på men intressant hur luktsinnet fungerar
 
Visst brukar man vänja sig fort vid lukter? Och tillslut inte tänka på dem eller lägga märke till lukterna.
Jag har känt av min parfym hela dagen :crazy:
Nej jag har inte sprayat för mycket endast två små spurtar i vardera sida.
Brukar inte använda denna parfym till vardags utan skiftar mellan två andra men nu tog jag denna i morse av oklar anledning.
Undrar vad det är för ingrediens som gör att jag känner lukten hela dagen?
Säkert omöjligt att svara på men intressant hur luktsinnet fungerar
Fyra spray är massor!
 
Visst brukar man vänja sig fort vid lukter? Och tillslut inte tänka på dem eller lägga märke till lukterna.
Jag har känt av min parfym hela dagen :crazy:
Nej jag har inte sprayat för mycket endast två små spurtar i vardera sida.
Brukar inte använda denna parfym till vardags utan skiftar mellan två andra men nu tog jag denna i morse av oklar anledning.
Undrar vad det är för ingrediens som gör att jag känner lukten hela dagen?
Säkert omöjligt att svara på men intressant hur luktsinnet fungerar
Jag skulle också säga att fyra är jättemkt. Har själv valt att gå över till parfymolja och tar typ en droppe till handlederna och en droppe på halsen.
 
Sängen ihopskruvad! Har provat att ligga i och längtar redan till när jag får sova i den.

Funderar dock på att åka hem till mamma i morgon, jag saknar ihjäl mig efter katten och kan ändå inte komma framåt med något i morgon.

Trött och kan inte sova just nu. Så scrollbar lite till.
 
Jag laste precis en trad om sniglar (fraga mig inte varfor) och hittade en lank till en ny invasiv art av sniglar. Jag forundrades over att det var en art sniglar for hö. Jag laste det manga ganger, men det stod tydligt att det var nagot om nar man skordade ho ... hostart sniglar stod det och Maken laste det precis som jag gjorde.:p
 
Nu har jag tryckt i Charlie ytterligare en portion stödmatningsmat och lite gräs, så nu är han redo för sin knappt timslånga resa till veterinären. Kompisen Vilma får följa med som sällskap.
Charlie-3.webp
 
Blev en helkväll på ridskolan med ungarna igår :) Vi åkte hemifrån vid 16, kl 17 hade yngsta dottern uteritt i 45 min, kl 18 hade äldsta dottern ridlektion på utebanan i 45 min och kl 19 var det nybörjarlektion för vuxna och pappan (gammal klasskompis till mig) till en kompis till äldsta dottern skulle rida så vi stannade och kikade lite. Fick sen hoppa in som ledare åt en annan tjej i gruppen och efter det hjälpte jag henne sadla av hästen. Blev stående och pratade med en kompis som jobbar på ridskolan sen så vi kom inte iväg förrän efter kl 20 😅 Då köpte vi med gudomligt god pizza hem och åt till kvällsmat. Hade kvar kvällspysslet hos mina hästar efteråt och sen en dusch så jag var i säng först vid 23 och det är alldeles för sent egentligen. Tur det är helg :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 260
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 196
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp