Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev iaf bra med studiebesöket :)
Vi fick testa att släcka en liten brand med pulversläckaren, den var med effektiv än jag trodde. Sen fick vi testa en stor vattenslang, glömde fråga hur högt tryck det var i den men ganska mycket (dock den mildaste) :D
Tror jag kan tänka mig att bli brandman på något sätt, bara jag inte är för kort... men verkar vara ett spännande yrke :)

Nu ska vi till stallet och titta till hästar och sedan ska jag nog lägga ett spår till hundarna :)
 
Jag har jobbat.

En utbildning som inte gav så mycket för mig men uppenbarligen för andra. Men ledde till ett inbokat möte i juli 😎

Sen skulle kollega och jag till ett möte men på annan ort men någon hade kallat på fel tid så det blev inget möte.

Så vi åkte och provkörde bil (och köpte, ska hämta imorgon) pratade med div folk (jobbrelaterat) och producerade rätt mycket ändå.

Nu har barnet somnat så jag ska sitta en stund med den digitala muntliga presentationen av uppsatsen.
 
Blir tokig på mig själv plötsligt slutar bredbandet att fungera en sekund till en annan. Tänker att det är tillfälligt. Hemmanätverk fungerar perfekt. Jag startar om routern. Tre gånger. Går och gosar katt och somnade. Vaknar samma problem. Routern säger att jag är uppkopplad datorn plus platta mobil och mediaspelare säger nej.

Kopplar ur ethernetkabeln till datorn och drar den direkt till vägguttaget för att se om det är routern nope. Kollar om min ISP noterat driftstörningar. Nej. Bytte ethernetkabeln till datorn och drar den direkt till uttaget vid dörren. Nej. Kollade ethernetkabelnkabeln till uttaget i vardagsrummet routern är kopplad till. Nej.

Ger upp och ringer kundtjänst. Det är driftstörningar men de har inte lagt ut det på hemsidan. :banghead:

Hade kunnat bespara mig hela processen genom ett samtal och att inte försökt fixa allt själv.

Katten vill inte gosa mer utan bet mig i fötterna
 
Jag har skrivit klart min historia uppgift :banana:
Har gått över ordgränsen med tio ord, så jag har 1610 ord istället för 1600 ord. Men vår lärare sa till en annan elev att det inte är jättenoga med ordgränsen, så jag tänker att det är ok med tio ord mer :)

Nu ska jag bara skriva källkritiken. Börjar typ ångra att jag använt mig av närmare 20 källor, men men :laugh:
(Källkritiken räknas inte in i ordgränsen)
 
Tisdagens tandläkarbesök gick bra. Fick beröm för uppträdande och fina tänder. Så pålle hade besök av veterinär med sedering 2 dagar i rad. Totalkostnad 7000kr. När jag kom till stallet i måndags stod pålle och såg eländig ut i hagen.Går man på gräs ett par timmar om dagen så äter man. Blev orolig och gick ned till hagen. Där står han med ena ögat helt igenmurad med lera. Så det blev jourveterinär och urspolning av ögat. Hon var imponerad av hur mycket lera som får plats i ett öga. Ingen hornhinneskada. Så nu är det ny Gräshage tills det torkar upp. Så bra att veterinär var där även på tisdagen och kollade ögat att allt var bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 260
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 196
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp