Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick hämta hem äldsta dottern från skolan då hon fått akut ont i magen. Ska snart åka till stan och köpa hästmat och planteringsjord (kaaaanske sista omgången för i år :angel:). Grått, kallt och trist ute idag men till helgen verkar värmen komma och fortsätta nästa vecka.
 
Betat av lite viktiga samtal och haft ett trevligt möte- för ovanlighetens skull med tid för lite allmänt småprat. Saknar sånt nu med allt hemarbete.

Sköt på lunchpromenaden dock och hoppas på uppehåll efter eftermiddagens möten istället.
 
Tror det är ganska vanligt?

Den som lägger nytt golv i ett kök brukar väl oftast inte montera bort alla skåp etc för att lägga in det. Det golv som finns under skåpen är ju det som lades innan köket monterades in.

Det är vanligt att inte flytta kyl/frys/garderober /etc när nya golv läggs in ovanpå de gamla golven. Det du ska se till är att lägga in läckageskydd/droppskydd under kyl, frys och diskmaskin. De finns att köpa på Ikea, Bauhaus, biltema osv.
Ok så skönt. Då är det bara om jag känner att jag väldigt gärna vill ha golv under som jag behöver rodda med det :)

Läckage/droppskydd finns redan. Dock skitfula och ser ut som de är gamla och eventuellt har spruckit. Passar inte heller jättebra under. Tänkte jag ska byta ut dem rätt snart.
 
Plugg, plugg, plugg! Och däremellan ut och njuta av solstrålarna och försöka borsta honkatten som fäller tussar i hela lgh...Nu ligger typ halva katten ute lite överallt I stället 😂. Just det ja. Lunchbrejk! Slängde ihop en omelett och förgyller den med godaste gurkan; saltgurka och ättiksgurka från trakten 😍😋.
 
Nämen se där. Det lönade sig att ringa ikea över det där sabla enda lilla glaset som fattades ur en förpackning med sex. Ska få en hel förpackning med sex glas skickat hem. För att jag var klantig och inte tittade i förpackningen. Var ju inte ens deras fel :o
Himla trevlig service när det är så :up:
 
Nämen se där. Det lönade sig att ringa ikea över det där sabla enda lilla glaset som fattades ur en förpackning med sex. Ska få en hel förpackning med sex glas skickat hem. För att jag var klantig och inte tittade i förpackningen. Var ju inte ens deras fel :o
Himla trevlig service när det är så :up:

Ikea har oslagbar kundservice, vilket de antagligen tjänar multum på. Alla hånade Kamprad för 5 kr korvarna, men det var exakt vad kunder med värkande fötter och lågt blodtryck behöver så de går därifrån glada och mätta. Samma sak med att ta tillbaka reklamationer och få gratis reservdelar. Glada och nöjda kunder handlar mer.
 
Ätit lite efter jag var i stallet. Nu dags att sova middag under en varm filt, de är halv dassigt väder ute fortfarande.
Äntligen har vi haft sista mötet för denna termin nu är de bara Måndag kvar sen är de sommarlov 😳 Gud så skönt!
 
:heart Åh, vad roligt! Får vi se några? Kanske är för privat..
Kollade på din insta nu för jag blev nyfiken. Men icke! :laugh:

Såklart ni ska få! :heart Så mycket stöttning som jag fått från er i detta :heart Vi fick över 300 bilder nu och ska välja vilka vi vill ha, sedan får vi dem levererade högupplösta och utan fotografens logga mitt i bilden :D Så det är inte helt klart ännu, men de kommer definitivt dyka upp på insta och den som vill kan få på PM här.
 
Stackars älskling. Jag var ute på balkongen för att kolla något. Var noga med att Megara inte kom i närheten av dörren. Gick in, stängde, och snackade i telefon ett bra tag. När jag gick ut igen så satt det en kall och våt katt som såg ganska ynklig ut och fort smet in genom dörren. Fick blickar på mig som gjorde att jag skyndsamt mutade med Dreamies.

Hur kan en katt teleportera ibland och ibland låta som en elefant?
 
Såklart ni ska få! :heart Så mycket stöttning som jag fått från er i detta :heart Vi fick över 300 bilder nu och ska välja vilka vi vill ha, sedan får vi dem levererade högupplösta och utan fotografens logga mitt i bilden :D Så det är inte helt klart ännu, men de kommer definitivt dyka upp på insta och den som vill kan få på PM här.
:banana:Jättekul! Och kul att det var bilder du verkar så nöjd med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 200
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 241
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 162
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp