Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis på din dag @Soffan74!

1b01d4ab397b78fa6dbcab5ffb6e6393.jpg
 
Herreminje vad längesen det var jag red ordentligt 🤪. Svettigt första dressyrpass nu när jag sätter igång pållan med travarbete igen (vilket hon verkade tycka var på tiden för hon var vääldigt angelägen om att få springa). Fick påminna mig om att räta upp mig och inte resa mig så mycket, det var det minst jobbiga; jag fick göra förhållningar heeeeela tiden för hon var så springig men då jobbade hon i form med :). Min häst ger det då inte gratis; ska hon gå rätt kan man inte åka häst 😄.
 
Har sysslat med att fixa färdigt den andra rabatten idag. Det blev så fint och prydligt :love: !
I jorden hittade jag en massa roliga stenar som jag samlade till att ta med till jobbet (barn brukar ju älska att bygga med stenar, pinnar, osv). Är det någon som kan säga vad jag hittat? Den stora runda glittrar så fint, och de andra två är väldigt lena och mjuka.....
20210402_150349.webp
 
Har sysslat med att fixa färdigt den andra rabatten idag. Det blev så fint och prydligt :love: !
I jorden hittade jag en massa roliga stenar som jag samlade till att ta med till jobbet (barn brukar ju älska att bygga med stenar, pinnar, osv). Är det någon som kan säga vad jag hittat? Den stora runda glittrar så fint, och de andra två är väldigt lena och mjuka.....
Visa bifogad fil 67242

Mitten är porfyr och den nedre som glittrar granit. Den översta ser jag inte tillräckligt bra för att säga vad det är plus att man ser mycket bättre om man slår loss en bit :angel:

/Mvh geologen ;)

Edit: På den rundade formen ser man att de är morän, dvs material som blivit slipat av inlandsisen.
 
Är ju jävla lätt att hinna rulla ihop rulltårtan innan den kallnar när man precis innan bränt bort lite hud på ugnstaket 😡 sååå blev väl inte tidernas bästa men vad gör det egentligen?! Så länge den håller ihop så 🙃. Och helst vill ju jag ha Apotekarnes must meeen var visst ute för sent I onsdags då det jag beställde på CG givetvis var slut och på närica med så Icas får duga meeen vad gör det egentligen?! Allt måste inte vara så jävla perfekt. Faktiskt inte 👍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 055
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 141
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp