Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råå valla har riktigt mysiga stugor på sin camping. Dock tror jag hotell blir billigare. Ofta ingår ju frukost då med.

Ja jag tittade även b&b och vandrarhem men dom är ju lika dyra som hotell verkar det som med då bättre "service" på hotell.
Dessutom kan jag nog få låta bilen stå kvar vid hotellet under dagen när rättegången är så slipper jag dyr parkering.
 
@snorp När jag separerade och bodde själv så flyttade jag till Orrefors i östra småland. Liten by men har en liten Tempo, mysig promenadstråk. Ca 1,5 mil in till Nybro med kvantum, willys m.m. Går buss dit också.
Relativt billiga hyror och mysiga lägenheter. Men just min hyresvärd visade sig vara ett rötägg så söker du dig dit så skicka till mig så får du hans namn så du kan undvika honom!
 
Sitter och försöker få kroppen att vakna till liv, stela skuldror och axlar. :banghead:

Ut i solen idag, sambon ska serva motorcykeln så den är redo för första säsongens sväng på söndag! :love:
Husvagnarna ska städas av och ena ska fotas för försäljning.
Sen ska ungen iväg på ridlekis vid 16 för första gången, han har längtat så mycket.
 
Komisk incident med lyckligt slut i kväll. Jag är mycket sällan paranoid på grund av mitt jobb, men det är ändå ett inbyggt fenomen att jag stöter på en del märkliga och oftast ganska onöjda människor. Och jag har genomgått nogsamma säkerhetsutbildningar och bland annat läst checklistor om telefonhot och misstänkta försändelser och saker att vara vaksam på, så någonstans sitter det där tänket i ryggmärgen.

Nåväl, kvällens promenad blev lite sen men inte så lång så jag valde att skippa pannlampa och annan belysning och promenera i mörkret med lite reflexer. Kollar/känner i postlådan på vägen hem, några vanliga papper och brev och oj, ett paket! Väntar i och för sig på några böcker, men det här var ju helt fel form - dvs en helt oväntad försändelse.

Orkar inte lysa med mobilen heller men ser och känner så mycket som att det är rätt mycket tejp. Lite hemmagjord känsla. Dessutom är det något ljud och någon känsla som att det finns någon vätska i. Hmm. Nu är vi uppe i minst två varningar på checklistan - oväntat paket och mystiskt skvalp. Ringa bombgruppen eller gå hem med paketet? (ok, alternativet lysa lite mer med mobilen hade kommit före bombgruppen) Fortsätter gå hem i mörkret från postlådan, men håller lite lagom försiktigt i paketet med lätt utsträckta armar och funderar över detta mysterium under tiden.

Kommer in i farstuljuset och skrattar högt och gott åt att läsa att det är en avsändare med ett namn som jag väl känner igen, och att eventuella misstankar mot försändelsen kan avskrivas.

Tack bästa @athena_arabians : både för det fantastiska innehållet och för en svag pulshöjning, ökat säkerhetsmedvetande och ett gott skratt! It's not a böööömb. :love: :laugh:

Visa bifogad fil 67199

Särbon skrattar så han gråter just nu :angel:
 
@snorp När jag separerade och bodde själv så flyttade jag till Orrefors i östra småland. Liten by men har en liten Tempo, mysig promenadstråk. Ca 1,5 mil in till Nybro med kvantum, willys m.m. Går buss dit också.
Relativt billiga hyror och mysiga lägenheter. Men just min hyresvärd visade sig vara ett rötägg så söker du dig dit så skicka till mig så får du hans namn så du kan undvika honom!

Har bott utanför Emmaboda och i Växjö för massa år sen. Tror inte det blir Småland igen just nu men jag hör av mig i såna fall så jag kan undvika honom.
 

Bifogade filer

  • org_dsc05690.webp
    org_dsc05690.webp
    37,6 KB · Visningar: 3
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 055
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 141
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp