Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Komisk incident med lyckligt slut i kväll. Jag är mycket sällan paranoid på grund av mitt jobb, men det är ändå ett inbyggt fenomen att jag stöter på en del märkliga och oftast ganska onöjda människor. Och jag har genomgått nogsamma säkerhetsutbildningar och bland annat läst checklistor om telefonhot och misstänkta försändelser och saker att vara vaksam på, så någonstans sitter det där tänket i ryggmärgen.
Nåväl, kvällens promenad blev lite sen men inte så lång så jag valde att skippa pannlampa och annan belysning och promenera i mörkret med lite reflexer. Kollar/känner i postlådan på vägen hem, några vanliga papper och brev och oj, ett paket! Väntar i och för sig på några böcker, men det här var ju helt fel form - dvs en helt oväntad försändelse.
Orkar inte lysa med mobilen heller men ser och känner så mycket som att det är rätt mycket tejp. Lite hemmagjord känsla. Dessutom är det något ljud och någon känsla som att det finns någon vätska i. Hmm. Nu är vi uppe i minst två varningar på checklistan - oväntat paket och mystiskt skvalp. Ringa bombgruppen eller gå hem med paketet? (ok, alternativet lysa lite mer med mobilen hade kommit före bombgruppen) Fortsätter gå hem i mörkret från postlådan, men håller lite lagom försiktigt i paketet med lätt utsträckta armar och funderar över detta mysterium under tiden.
Kommer in i farstuljuset och skrattar högt och gott åt att läsa att det är en avsändare med ett namn som jag väl känner igen, och att eventuella misstankar mot försändelsen kan avskrivas.
Tack bästa @athena_arabians : både för det fantastiska innehållet och för en svag pulshöjning, ökat säkerhetsmedvetande och ett gott skratt! It's not a böööömb.
Visa bifogad fil 67199
Åh vad jag vill ha kaniner igenKollar på tv och ser kaninerna slappna av Visa bifogad fil 67191
Bästa programmetNattat hästarna och nu sedvanlig tv till Masterchef Australien .
Råå valla har riktigt mysiga stugor på sin camping. Dock tror jag hotell blir billigare. Ofta ingår ju frukost då med.Tack alla för era gratulationer idag!
Sitter i soffan och njuter av en öl och sambons närhet.
Kikar lite på hotell och bomöjligheter i Helsingborgstrakten. För om en månad är tingsrättsförhandling där och den börjar kl 9 och jag har typ 4 h körtid dit. Har dessutom svårt att somna som det är ändå och lär ha ett helvete den kvällen innan, så känner det borde vara värt en hotellnatt och vara på "plats" dagen efter.
Har flera vänner inom 1 h köravstånd men känner inte för att fråga om sängplats och ta hänsyn till andra just kvällen och morgonen innan. Kommer nog bara vilja vara ifred.