Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar på tv och ser kaninerna slappna av 🐰🥰
IMG_20210401_202509_751.webp
 
Har precis nattrastat oss. Hörde en enkelbeckasin ( :love: ) för en stund sedan och hörde nu något som kan ha varit en uggla. Kommer nog somna snart. Viss skillnad mot att ligga hemma i sängen och inte kunna somna förrän 23 och tänka på allt som borde göras. Här är allt lugnt.
 
Blev en sväng till stallet ikväll med sambon för att bjuda stallkompisarna på påskfika; citronkladdkaka med massa citron 😋😍, sen på vägen hem tog vi med en pizza att dela på till middag :). Städa av i badrummet för att sen sjunka ner i badbaljan är ju bästa belöningen 😍. Blev dock nästan kokt när jag vääldigt långsamt sjönk ner. Antingen var kroppen jävligt kall eller så har varmvattenberedaren fått tuppjucket, långvarigt bad blir det då inte 😅. Nåja då hinner jag ta rätt på flugliken med; flugasen lägger sig ju och självdör lite överallt i just sovrummet och trappen 😆.
 
Jag tror att jag kommer att ha träningsvärk imorgon - av trädgårdsarbetet..... :p Och imorgon ska jag dessutom fortsätta, för vi har en (lite mindre) misskött rabatt till på framsidan som måste snyggas till. Men först måste jag åka och köpa några säckar täckbark till. Det är ju OMÖJLIGT att bedöma hur mycket man behöver (alltid mer än man tror)!
 
Tack alla för era gratulationer idag! :)

Sitter i soffan och njuter av en öl och sambons närhet.
Kikar lite på hotell och bomöjligheter i Helsingborgstrakten. För om en månad är tingsrättsförhandling där och den börjar kl 9 och jag har typ 4 h körtid dit. Har dessutom svårt att somna som det är ändå och lär ha ett helvete den kvällen innan, så känner det borde vara värt en hotellnatt och vara på "plats" dagen efter.
Har flera vänner inom 1 h köravstånd men känner inte för att fråga om sängplats och ta hänsyn till andra just kvällen och morgonen innan. Kommer nog bara vilja vara ifred.
 
Precis ätit pasta med kyckling, svamp och Karl johan- och timjan creme fraiche. Göttigt :d

Även ridit runt två timmar i skogen idag och är nog tröttare än jag tror.
Men inte lika trött som lilla hästen, mot slutet var hon som ett litet grinigt övertrött barn 😅 Hade jag kunnat hade jag burit henne ned för sista berget. ❤️

Jag. Vill. HEM. ☹️
8D3203A7-39AD-41E5-8843-BAC89F2E18E7.webp
 
Komisk incident med lyckligt slut i kväll. Jag är mycket sällan paranoid på grund av mitt jobb, men det är ändå ett inbyggt fenomen att jag stöter på en del märkliga och oftast ganska onöjda människor. Och jag har genomgått nogsamma säkerhetsutbildningar och bland annat läst checklistor om telefonhot och misstänkta försändelser och saker att vara vaksam på, så någonstans sitter det där tänket i ryggmärgen.

Nåväl, kvällens promenad blev lite sen men inte så lång så jag valde att skippa pannlampa och annan belysning och promenera i mörkret med lite reflexer. Kollar/känner i postlådan på vägen hem, några vanliga papper och brev och oj, ett paket! Väntar i och för sig på några böcker, men det här var ju helt fel form - dvs en helt oväntad försändelse.

Orkar inte lysa med mobilen heller men ser och känner så mycket som att det är rätt mycket tejp. Lite hemmagjord känsla. Dessutom är det något ljud och någon känsla som att det finns någon vätska i. Hmm. Nu är vi uppe i minst två varningar på checklistan - oväntat paket och mystiskt skvalp. Ringa bombgruppen eller gå hem med paketet? (ok, alternativet lysa lite mer med mobilen hade kommit före bombgruppen) Fortsätter gå hem i mörkret från postlådan, men håller lite lagom försiktigt i paketet med lätt utsträckta armar och funderar över detta mysterium under tiden.

Kommer in i farstuljuset och skrattar högt och gott åt att läsa att det är en avsändare med ett namn som jag väl känner igen, och att eventuella misstankar mot försändelsen kan avskrivas.

Tack bästa @athena_arabians : både för det fantastiska innehållet och för en svag pulshöjning, ökat säkerhetsmedvetande och ett gott skratt! It's not a böööömb. :love: :laugh:

thumbnail_IMG_0417.jpg
 
Senast ändrad:
Komisk incident med lyckligt slut i kväll. Jag är mycket sällan paranoid på grund av mitt jobb, men det är ändå ett inbyggt fenomen att jag stöter på en del märkliga och oftast ganska onöjda människor. Och jag har genomgått nogsamma säkerhetsutbildningar och bland annat läst checklistor om telefonhot och misstänkta försändelser och saker att vara vaksam på, så någonstans sitter det där tänket i ryggmärgen.

Nåväl, kvällens promenad blev lite sen men inte så lång så jag valde att skippa pannlampa och annan belysning och promenera i mörkret med lite reflexer. Kollar/känner i postlådan på vägen hem, några vanliga papper och brev och oj, ett paket! Väntar i och för sig på några böcker, men det här var ju helt fel form - dvs en helt oväntad försändelse.

Orkar inte lysa med mobilen heller men ser och känner så mycket som att det är rätt mycket tejp. Lite hemmagjord känsla. Dessutom är det något ljud och någon känsla som att det finns någon vätska i. Hmm. Nu är vi uppe i minst två varningar på checklistan - oväntat paket och mystiskt skvalp. Ringa bombgruppen eller gå hem med paketet? (ok, alternativet lysa lite mer med mobilen hade kommit före bombgruppen) Fortsätter gå hem i mörkret från postlådan, men håller lite lagom försiktigt i paketet med lätt utsträckta armar och funderar över detta mysterium under tiden.

Kommer in i farstuljuset och skrattar högt och gott åt att läsa att det är en avsändare med ett namn som jag väl känner igen, och att eventuella misstankar mot försändelsen kan avskrivas.

Tack bästa @athena_arabians : både för det fantastiska innehållet och för en svag pulshöjning, ökat säkerhetsmedvetande och ett gott skratt! It's not a böööömb. :love: :laugh:

Visa bifogad fil 67199

Förlåt, det var verkligen inte meningen (jag la inte till ditt telefonnummer av säkerhetsskäl tex) :D

Särbon kommer att skratta så han får kramp när jag berättar det hela imorgon :angel:
 
Tack alla för era gratulationer idag! :)

Sitter i soffan och njuter av en öl och sambons närhet.
Kikar lite på hotell och bomöjligheter i Helsingborgstrakten. För om en månad är tingsrättsförhandling där och den börjar kl 9 och jag har typ 4 h körtid dit. Har dessutom svårt att somna som det är ändå och lär ha ett helvete den kvällen innan, så känner det borde vara värt en hotellnatt och vara på "plats" dagen efter.
Har flera vänner inom 1 h köravstånd men känner inte för att fråga om sängplats och ta hänsyn till andra just kvällen och morgonen innan. Kommer nog bara vilja vara ifred.
Råå valla har riktigt mysiga stugor på sin camping. Dock tror jag hotell blir billigare. Ofta ingår ju frukost då med.
 
Problemet med sjukhus är att de är fulla av sjuka människor som har ont och mår dåligt (duh). Vilket är stressande till max iaf för mig. Gör ont att se alla patienter med smärtor. Så är sömlös trots att jag inte sovit mycket sedan i tisdags.

Hela grejen med att hasa runt i sjukhuspyjamas med ett dropp i koppel gör att jag bara vill hem till min egen säng och en brun katt.

Lyssnar på 70-tals Queen I hopp om att tagga ner även om Prophet's Song och Stone Cold Crazy inte är idealiska för ändamålet :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
39 122
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 043
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 139
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp