Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp. Hjärnröntgen helt ok. Akutläkaren har rådgjort med en neurolog så nu ska det göras något som heter GGE och jag har blivit inlagd på neurologiska avd. Fan i helvete excuse my french.

Jag vill åka hem. Pratade med syster. Hon ska åka bort imorgon men lovade att försöka fixa något. Inte såhär jag tänkte fira påsk. Lilla älskade bruna katt helt ensam. :( Men man får inte ha små bruna katter på SöS och tror inte jag kan smuggla in henne :angel:
Du menar EEG va? :). Mätning av aktiviteten i hjärnans nervceller. Krya på dig nu <3.
 
Nu ska jag snart göra fudge. Dessa verkar SÅ goda :) ! De får bli vårt påskgodis.

https://fredriksfika.allas.se/chokl...GNwK-KyfoBDXY-p9uHrjsJQitegLZ_HXUyh7KBpM8f6YM

"Tack vare" att jag inte visste hur länge jag skulle sitta i karantän så hade jag lagt ytterligare en online-beställning hos maxi till idag. Parkeringen var FULLPROPPAD...... :nailbiting::meh: Jag kan inte förstå varför man inte handlar online, i fall man ändå är ICA maxi-kund?? Jag föredrar ju Willys, men tyvärr erbjuder de inte online-shopping här.... Synd. För det är VERKLIGEN så himla mycket skönare att slippa trängas med folk!

Jag älskar att gå i mataffärer! :D All annan shopping är vedervärdig och enbart ett nödvändigt ont men mat :love:
 
Jag styr min mathandling till tider då det inte är så mycket folk där. Då kan jag gå runt och titta på nyheter i lugn och ro :D
Jo, jag hade ALDRIG ens funderat på att handla på förmiddagen på skärtorsdagen....:eek: Men många gjorde uppenbarligen det.... O_o Nu råkade jag ju bara vara där och se eländet pga att jag hade bokat hämtning ifall det skulle vara så att jag fortfarande satt i karantän.
 
53183369-62FA-475B-8BF1-0D72E85C0213.webp
Trulis hälsar att han är kränkt, hans matte borsta honom i ansiktet 💩Då blir man ytterst kränkt!

Fasiken vad folk de var ute på stan, behövde till apoteket och nej mer en hälften hade inte munskydd som är rekommendation just nu i vårt län. De jag såg som hade de peta sig mesta dels i ansiktet 🤦🏻‍♀️😏 Hmpft får se hur de här slutar. Men mina ärenden är avklarade och nu kom solen fram så passar på att dricka lite kaffe ute 👏🏻
 
Smyger in med fråga som jag inte direkt känner behöver en egen tråd.
Är det farligt att testa astmamedicin om man är frisk och inte har astma?

Gissar att det inte är det och jag har funderat på att testa en gång bara för att jag är så nyfiken på hur katten upplever det när hon får sina puffar.
Hon vill ju gärna ta, kommer springande när man ropar "kom puff puff" men grinar illa under inhaleringen sen är hon hur glad som helst efter 🤔
 
Smyger in med fråga som jag inte direkt känner behöver en egen tråd.
Är det farligt att testa astmamedicin om man är frisk och inte har astma?

Gissar att det inte är det och jag har funderat på att testa en gång bara för att jag är så nyfiken på hur katten upplever det när hon får sina puffar.
Hon vill ju gärna ta, kommer springande när man ropar "kom puff puff" men grinar illa under inhaleringen sen är hon hur glad som helst efter 🤔
Jag har testat min mammas, skulle inte tro att det är farligt. Jag märkte (tyvärr) ingen skillnad alls, men lite obehagligt att andas in.
 
Smyger in med fråga som jag inte direkt känner behöver en egen tråd.
Är det farligt att testa astmamedicin om man är frisk och inte har astma?

Gissar att det inte är det och jag har funderat på att testa en gång bara för att jag är så nyfiken på hur katten upplever det när hon får sina puffar.
Hon vill ju gärna ta, kommer springande när man ropar "kom puff puff" men grinar illa under inhaleringen sen är hon hur glad som helst efter 🤔

Du kommer sannolikt inte känna någonting förutom ev hjärtklappning och skakningar beroende på vad det är för medicin.
 
Så drygt... Har anmält mig till en gratisföreläsning på facebook som skulle börja kl 15. Till och med kommit ihåg att jag skulle titta. Men inte har den börjat inte. "Startar snart", har det stått i snart en kvart nu. Jag ger snart upp och hittar på något annat.... :cautious:
 
Så drygt... Har anmält mig till en gratisföreläsning på facebook som skulle börja kl 15. Till och med kommit ihåg att jag skulle titta. Men inte har den börjat inte. "Startar snart", har det stått i snart en kvart nu. Jag ger snart upp och hittar på något annat.... :cautious:
Jaha... Man skulle fatta att det inte räckte att vänta där jag var och se nedräkning till start, samt att det sedan stod "startar snart". Utan man skulle klicka på en avisering för att komma till videon.... :o Nåja, nu vet jag ju det till nästa gång :) !
 
Testat inhalatorn :D
Förutom lite hjärtklappning en stund hände inget speciellt. Men nu fattar jag varför hon grinar illa lite när hon inhalerar. Fick lite känslan av halsbränna långt upp i halsen och på tungan.

Nu vet jag och slipper vara nyfiken :up:
 
Smyger in med fråga som jag inte direkt känner behöver en egen tråd.
Är det farligt att testa astmamedicin om man är frisk och inte har astma?

Gissar att det inte är det och jag har funderat på att testa en gång bara för att jag är så nyfiken på hur katten upplever det när hon får sina puffar.
Hon vill ju gärna ta, kommer springande när man ropar "kom puff puff" men grinar illa under inhaleringen sen är hon hur glad som helst efter 🤔
Prova inte Bricanyl,hjärtat skenar i 200
 
Morgon igen, frost pa marken och temperaturer pa 1-3*C varenda morgon .... sa fort solen kommer over kanten stiger temperaturerna till runt 20*C. Beroende pa moln. Finns det inga moln gar det fort upp och ar varmt runt 9-10 snaret, ar det tunna heltackande moln kommer vi inte over 15-18*C och ar det riktiga moln sa blir det KALLT nar de skymmer solen, men blir varmt igen nar de forsvinner. Det ar helt omojligt att kla sig sa man ar behagligt varm. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 386
· Visningar
38 861
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
51
· Visningar
1 019
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 135
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp