Vad gör vi del CXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu går jag snart hem. De tog en massa blod och tar för givet att allt var ok för sedan har inget hänt. Frågade ssk om hon inte kan lägga bandage på knäet som värker och är svullet så jag kan gå hem. Tydligen måste en läkare kolla på det och avgöra om det ska röntgas. Naturligtvis ska jag inte prioriteras men känns lite ensligt just nu med jag och en till en stackars man som håller på att drunkna i slem :( och han ligger precis bredvid mig av någon anledning.

Tack alla ni fina som stöttat och tom erbjudit sig att ta hand om min lilla argbigga. Men förhoppningsvis släpps jag snart ut (det är vår!) Och vi får bara se det som en av livets små mysterier.
Hur har det gått för dig?
 
Nu ska jag snart göra fudge. Dessa verkar SÅ goda :) ! De får bli vårt påskgodis.

https://fredriksfika.allas.se/chokl...GNwK-KyfoBDXY-p9uHrjsJQitegLZ_HXUyh7KBpM8f6YM

"Tack vare" att jag inte visste hur länge jag skulle sitta i karantän så hade jag lagt ytterligare en online-beställning hos maxi till idag. Parkeringen var FULLPROPPAD...... :nailbiting::meh: Jag kan inte förstå varför man inte handlar online, i fall man ändå är ICA maxi-kund?? Jag föredrar ju Willys, men tyvärr erbjuder de inte online-shopping här.... Synd. För det är VERKLIGEN så himla mycket skönare att slippa trängas med folk!
 
Fortfarande fånge. Skelettröntgen visade ingen fraktur (vilket jag kunde talat om för dom). Trodde vi var färdiga men nu ska det tydligen huvudröntgas :meh: så det var tur Megara fick rikligt med mat. Är ganska punchig just nu efter att ha varit vaken ett dygn plus.

Jag vill ha ett knäbandage och åka hem.
 
Fortfarande fånge. Skelettröntgen visade ingen fraktur (vilket jag kunde talat om för dom). Trodde vi var färdiga men nu ska det tydligen huvudröntgas :meh: så det var tur Megara fick rikligt med mat. Är ganska punchig just nu efter att ha varit vaken ett dygn plus.

Jag vill ha ett knäbandage och åka hem.
Jag förstår att det känns jättejobbigt och att du vill åka hem. Men så skönt att de tar det på allvar och undersöker dig ordentligt :) !
 
Fortfarande fånge. Skelettröntgen visade ingen fraktur (vilket jag kunde talat om för dom). Trodde vi var färdiga men nu ska det tydligen huvudröntgas :meh: så det var tur Megara fick rikligt med mat. Är ganska punchig just nu efter att ha varit vaken ett dygn plus.

Jag vill ha ett knäbandage och åka hem.
Skönt att höra att de kollar igenom dig ordentligt :) Segt att det blir så långdraget dock!
 
Blir så irriterad. En person vill boka rum, jag skriver att bokningar ska ske genom x mail men jag kan hjälpa hen denna gången. Efter världens längsta mailtråd som pågår i nästan två veckor lyckas jag boka något som passar.
Två min efter att jag bokat, frågar personen igen om hen kan boka. På fel mail. Ber hen att maila rätt mail. Det går 30 minuter. Hen mailar igen fel mail och frågar om hen kan boka... 🤷‍♀️
 
Fortfarande fånge. Skelettröntgen visade ingen fraktur (vilket jag kunde talat om för dom). Trodde vi var färdiga men nu ska det tydligen huvudröntgas :meh: så det var tur Megara fick rikligt med mat. Är ganska punchig just nu efter att ha varit vaken ett dygn plus.

Jag vill ha ett knäbandage och åka hem.

SöS-akuten är väl känd för att vara extremt belastad. De jobbar nog så snabbt de kan.
 
Fortfarande fånge. Skelettröntgen visade ingen fraktur (vilket jag kunde talat om för dom). Trodde vi var färdiga men nu ska det tydligen huvudröntgas :meh: så det var tur Megara fick rikligt med mat. Är ganska punchig just nu efter att ha varit vaken ett dygn plus.

Jag vill ha ett knäbandage och åka hem.
Det är väl jättebra att de ska röntga huvudet också? Det är väl mer att vara orolig för, än att ha slagit i knät?
 
Katten har kissat men givetvis kom det sand i behållaren :arghh: Så ni blir det att tappa honom på urin inne på kliniken. Jävla skit.
Jag satt en gång och väntade sju timmar på att Nikita skulle kissa på en särskild sorts sand jag köpt hos vet. Jag drog snabbt som en avlöning så fort hon var klar.

Fö har jag nu röntgat skallen så det går undan! Kommer känna mig lite dum och skyldig om de inte ser något fel och det har gått åt massa resurser i onödan
 
Återigen häpnat över att folk har noll vett när de parkerar bilen. Om det är en infart med tydliga spår att det körs regelbundet och stenen som ligger för flyttas ofta, ställer man sig då mitt för stenen? Varför inte ställa sig på en sida, eller vid någon av infarterna bredvid där det tydligt är uppväxt och inte används?
 
Njutit av ridturen (med påskfjädrar på hästen :D) men det som stör mig är att när jag halvvägs slappnar av eller alltså snarare är "normal" blir jag ju sååååå trött! Den tröttheten i sin tur skrämmer upp mig att "tänk om jag somnar på hästryggen" och så där tuggar det. Likadant idag. Påminde mig själv: hur många gånger har jag inte slappnat och känt så innan? Jo känt så ett flertal gånger och inte fan har nått hänt!!! Då genast släppte allt ❤️.

I övrigt en underbar dag såhär långt! Bara älskar att rida och fixa stallet i lugn och ro och njuta av finvädret och sen åka hem och ha nyttig lunch klar, såna här dagar är guld 😍
 
Jahapp. Hjärnröntgen helt ok. Akutläkaren har rådgjort med en neurolog så nu ska det göras något som heter GGE och jag har blivit inlagd på neurologiska avd. Fan i helvete excuse my french.

Jag vill åka hem. Pratade med syster. Hon ska åka bort imorgon men lovade att försöka fixa något. Inte såhär jag tänkte fira påsk. Lilla älskade bruna katt helt ensam. :( Men man får inte ha små bruna katter på SöS och tror inte jag kan smuggla in henne :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 381
· Visningar
38 600
Senast: lil-sis
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
986
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 134
Hemmet Det finns ett utrymme på ovanvåningen av trappen i sommarstugan som fungerat som extrasäng/skrymsle under taket. Nu börjar taket behöva...
Svar
7
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp