Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt klockarmband börjar bli slitet. Nu funderar jag på om jag ska beställa ett nytt armband eller en helt ny klocka. Problemet är att den nya modellen i "min" serie (Fitbit Charge) nog är för smart för att jag ska få ha den på jobbet :(
 
Eh ok. På mötet nyss sitter massa chefer (inte min, han var inte med) och domderade om att jag ska börja åka in för att låsa upp åt eleverna när de låst sig ute när det inte är arbetstid. Det handlar om i snitt 5 ggr per månad.
Jag blev rätt paff och orkade inte tjafsa, så jag satt mest tyst och var trött.

Kan ju bara säga att om jag ska göra det ska jag ha jourtid 24/7 365 dagar i veckan får de betala en jävligt saftig summa. Vet inte ens om det är lagligt. Men, ska kolla upp och om de tar upp det igen lägga fram en prislapp på det arbetet. :angel:
 
Eh ok. På mötet nyss sitter massa chefer (inte min, han var inte med) och domderade om att jag ska börja åka in för att låsa upp åt eleverna när de låst sig ute när det inte är arbetstid. Det handlar om i snitt 5 ggr per månad.
Jag blev rätt paff och orkade inte tjafsa, så jag satt mest tyst och var trött.

Kan ju bara säga att om jag ska göra det ska jag ha jourtid 24/7 365 dagar i veckan får de betala en jävligt saftig summa. Vet inte ens om det är lagligt. Men, ska kolla upp och om de tar upp det igen lägga fram en prislapp på det arbetet. :angel:
Men va?!??!?! På riktigt!??!?
 
Jahaja! Har pratat med en på facket nu som säger att jag ska be chefen flytta tid på mötet då inte de har möjlighet att vara med möte på tisdagar då de är ute på arbetsplatser vilket de på HR enligt henne vet om! Hon tyckte jag absolut ska ha med någon från facket för min skull, jag ska inte gå på mötet själv!
 
Är nu igenom halva tentan, lite krångliga frågor men än sålänge håller min tidsplan. Fick precis sno snubbens gamingstol för matstolarna bokstavligen mördade min stackars röv. Får så ont i svanskotan när jag sitter ner länge, och har ju suttit konstant i en vecka och pluggat... tänk om man hade haft en massagestol att skriva tenta i, gud vad skönt :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 347
· Visningar
37 464
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 747
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp