Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud så trött jag är! Ligger redan i sängen, jag som normalt sett lägger mig först när klockan närmar sig 23. Gissar att en del av det beror på att jag idag inte ätit godis och därför inte fått massor av energi från allt socker... Åt bedrövligt igår och sov inte bra, så idag har jag försökt vara mer noga. Märker extremt tydligt hur sömnen (och extremt mycket annat) påverkas av mat, men det är ju såååå gott att äta choklad efter jobbet :cautious:
 
Fortsätter mitt Sisyfos arbete med att organisera e-biblioteket. Jag är så otroligt irriterad att Amazon bara säljer e-böcker i Kindle format. Ja, jag har hittat ett sätt runt det så jag kan läsa dem som epub i Calibre. Nej, jag skäms inte ett dugg för att en bok jag köpt och betalt för läser jag i det format jag föredrar.
 
Heeeelt finito. Kaput. Slut.
missat flera sidor i tråden här igen men är för trött för att ens orka läsa riktigt.
Vill ju ändå skriva :o

Två hästar jag skulle rida idag men så mycket från tidig morgon till typ nyss så nä jag hade noll ork kvar. Inte likt mig men märkte att vare sig kropp eller huvud var med mig längre så var tvungen att bromsa in helt enkelt. Så nu sitter jag här med dåligt samvete men alltså jag är verkligen helt slut. Får bli extra allt imorgon och på helgen.

Kan vara att det är mycket nytt just nu och jag måste vara superfokuserad 100% under långa tider under dagarna. Hoppas jag hittar en vettig balans snart. Är verkligen jätteglad över mycket så det är inte det men det är som att tiden inte räcker till. Försöker optimera mycket men allt går faktiskt inte att optimera. Livet. Är ingen robot eller supermänniska. Så antingen köra på tills jag stupar. Lägga om eller sänka kraven. Får se hur jag gör men något måste jag göra. Små steg.
 
Höll just på att göra ner mig av fasa.
Skulle bara hämta en grej i badrummet och orkade inte tända lampan. I svaga ljuset ser jag att en påklädd man står i duschen! Sambon är alltså i ett annat rum. Aaaah, paniken liksom!
Inser sedan att sambon tvättat en overall som hänger där. :laugh:
 
Vi har börjat se en serie som är urgammal. Men trots att alla såg den då den kom har jag inte sett den.
Iaf så tappar den rätt mkt spänning av att huvudrollsinnehavaren flåsar och flämtar ngt helt orimligt ungefär 95% av sin tv-tid. Även då han pratar lugnt i telefonen och sitter still tex så hetsandas han jättehögt. Nu kan jag inte tänka på annat än en svettig Berner Sennen som hässjar. :laugh:
 
Snart dags att kliva upp så njuter av sista kvarten under täcket :laugh: Finväder och fredag 😁 Efter jobbet blir det till att städa upp lite inför vovven som kommer hit imorgon och egentligen behövs det annars också... men hundbesök är en betydligt roligare anledning så enklare få det gjort nu :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 347
· Visningar
37 464
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 747
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp