Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi firar födelsedag. Bebisen (lille Wilmer) fyller två år, och jag inser att jag måste sluta kalla honom för bebisen, trots att han är mitt yngsta marsvin.

Wilmer i mitten på bilden. Den vita rumpan tillhör kompisen Selma.
Wilmer 2 år.webp
 
Fick svar från historiska museet som var tacksamma över att jag kontaktat dem om att jag inte kunde köpa biljett igår. Det låg en felaktig spärr som gjorde att man inte kunde köpa biljett senare än en timme före föreläsningen. Så ville de inte ha det på sina digitala föreläsningar, skrev de. Jag får anmäla mig till den 14 april i stället :) ! Ny chans!
 
Pluggar lite extra inför tentan imorgon.. känner mig dum som inte lagt mer tid på plugget :banghead: Har bara haft hemtenta som sträcker sig mån-fre innan och detta är första tentan jag har som är en dag mellan 9-14. Asså jag är en riktig funderare och vill gå ifrån ibland, vilket har funkat för mig eftersom mina svar blir bättre då. Har ingen aning om hur det kommer gå imorgon.... :nailbiting: Som tur är det distans och vi får använda anteckningar men hoppas jag inte får blackout och skapar tidspress... arghhhh
 
Så otroligt skönt att vara inne på jobbet idag och känna att man faktiskt är en rätt hyfsad lärare trots allt, känner mig lite nerslagen i skorna på vfun, handledarna menar nog väl men de lyfter och ifrågasätter bara allt som skulle ha kunnat gjorts annorlunda, ner till den nivån "varför satte ni den tiden på rasten? Vad var er pedagogiska tanke med det? ":cautious:

Men på jobbet kom en elev jag har varit bekymrad för och visade sitt jobb och hen ligger nästan i fas igen :love: Vi har jobbat rätt hårt med att strukturera upp och det har gjort nytta! Och alla eleverna som gjorde sina presentationer idag gjorde ett grymt bra jobb! :love: Så ja jobbet är det bästa med allt! :)
 
Kaos på jobbet igen, meeen jag kunde jobba tillsammans med en favoritkollega i ungefär en timme. Vi kunde därför prata konstant om allt möjligt och det var länge sedan jobbet kändes så trevligt som idag. Den kollegan kommer jag absolut se till att ha kontakt med även när jag slutat jobba där :)

Efter jobbet blev det långpromenad med hundarna och killen jag träffar, sedan våfflor hemma hos hans mor. Nu väntar tydligen fika och spel. Blev en bra dag ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712
Senast: Soffan74
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp