Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakat :)! Muffins med hallon och vit choklad!
1FB5493A-A04A-4F59-8765-92B637084F3C.webp
 
Lekt någon timme med katten. Mitt i ett superkatt moment där hon flög som en kanonkula i ljusets hastighet genom sin prasseltunnel sladdade hon till och krashlandade rakt in i sitt lådhus med ett jättebrak. :angel:
Lådhuset är numera mos och katten haltar på ett bakben :cautious:

Borde inte vara någon jättefara men ska hålla lite koll. Kanske ska låta bli att tagga till henne så där mycket dock. Hon blir ju som besatt av en demon :o
 
Insåg att stygnen gått upp på mig själv närjag bytte tejp, tejpar ihop och ringer 1177 och då passar hunden på att äta upp mina strumpor jag gått ifrån på badrummet. Och den andra hunden är skendräktig och ska till vet imorgon för att få galastop. Och jag måste in och sys. Veterinären kanske kunde gjort det när man ändå är där?

Så denna helgen blir att hålla tummarna att sockorna kommer ut ett håll eller ett annat, detta är väl 25644 gången som hundjäkeln äter liknande så man hoppas ju att han är proffs nog till att inte ställa till det...

Livet. Är. Underbart.
 
Lilla mamma fyllde jämt idag och vi skulle zooma. Naturligtvis blandade jag ihop tidskillnaden, suck, så när syster ringde och påminde mig fick jag desperat försöka slita fram webcam och misslyckades, trillade på skrivaren (förhoppningsvis är den inte mos), dunkade i datorn som plingade när hårddiskar och mus/tangentbord slog på och av. Sa många, många fula ord. Gav upp till slut och övergick till plattan. Datorn var lite wonky efteråt och ingenting fungerade så jag fick starta om den manuellt.

Åh vad jag saknar mamma - hon bor i Nairobi - dumt att jag inte tänkt på att zooma tidigare. Men hon såg jättefin och glad ut och imorgon ska hon och min plastpappa få AZ vaccin! :love: Bästa födelsedagspresenten hon kunde ge oss alla.
 
I soffan efter en lång sväng på IKEA med kompis :love: Balsam för själen att göra något kul och "normalt" för en stund!
Lite folk och alla höll gott om avstånd så var fasligt behändigt! Men lite kul, det jag skulle ha var minst grejer, istället har jag handlat mer grejer åt både mamma, pappa och ena syrran! :p
 
Insåg att stygnen gått upp på mig själv närjag bytte tejp, tejpar ihop och ringer 1177 och då passar hunden på att äta upp mina strumpor jag gått ifrån på badrummet. Och den andra hunden är skendräktig och ska till vet imorgon för att få galastop. Och jag måste in och sys. Veterinären kanske kunde gjort det när man ändå är där?

Så denna helgen blir att hålla tummarna att sockorna kommer ut ett håll eller ett annat, detta är väl 25644 gången som hundjäkeln äter liknande så man hoppas ju att han är proffs nog till att inte ställa till det...

Livet. Är. Underbart.

Bara ett par strumpor borde inte bara nagot problem :cautious: Princess Diva har gett mig en hel massa erfarenhet av att ata sadant ingen annan anser vara atbart. Vid ett tillfalle at hon upp en hel massa strumpor ... de tog nagra dagar pa sig men allt kom ut ratt vag.:angel:
 
Bara ett par strumpor borde inte bara nagot problem :cautious: Princess Diva har gett mig en hel massa erfarenhet av att ata sadant ingen annan anser vara atbart. Vid ett tillfalle at hon upp en hel massa strumpor ... de tog nagra dagar pa sig men allt kom ut ratt vag.:angel:

Jag tippar på att det 50 procent är hundens gastrit som triggar detta ätande (jord, strumpor, murbruk, pinnar som i sin tur stör magen ännu mer) men nog fan är den 50 procent ren brist på självbevarelse också. Jag tittar djupt i hans ögon och frågar honom om han vet hur idiotiskt detta är men han har inget svar. Bara en dum, söt blick som säger att han hade gjort det igen om han fick chansen.

Den andra hunden skäms åt honom för det har inte inte vett till själv 😂
 
Jag tippar på att det 50 procent är hundens gastrit som triggar detta ätande (jord, strumpor, murbruk, pinnar som i sin tur stör magen ännu mer) men nog fan är den 50 procent ren brist på självbevarelse också. Jag tittar djupt i hans ögon och frågar honom om han vet hur idiotiskt detta är men han har inget svar. Bara en dum, söt blick som säger att han hade gjort det igen om han fick chansen.

Den andra hunden skäms åt honom för det har inte inte vett till själv 😂

Med Princess Diva far jag alltid svaret, "Det ar ett hal i min mage som maste fyllas. Och forresten sa VILL jag vara rund och gosig, det har tjafset om halsa och vikt ar inte for mig".:rofl:
 
Jag är nöjd över att maken och jag har fattat beslut om rabatterna på framsidan. Vi HATAR båda två att rensa ogräs, och jag vantrivs med att gå runt och titta på eländet. Sååå....under påskledigheten ska vi rensa bort det som växer (förutom de större sakerna, som t.ex. bolltistlarna), och sedan lägga markduk och täckback. Det kommer att bli prydligt, och kan sedan kompletteras med diverse odlingar i krukor om man vill :) . Man måste inse sina begränsningar, och hur gärna jag än kanske skulle vilja att det var så, så ÄR jag ingen trädgårdsmänniska. Jo, jag tycker om att titta på fina trädgårdar, men trädgårdsarbetet är inte min grej helt enkelt! Jag är kreativ genom mitt skrivande i stället...... :)
 
Jag är nöjd över att maken och jag har fattat beslut om rabatterna på framsidan. Vi HATAR båda två att rensa ogräs, och jag vantrivs med att gå runt och titta på eländet. Sååå....under påskledigheten ska vi rensa bort det som växer (förutom de större sakerna, som t.ex. bolltistlarna), och sedan lägga markduk och täckback. Det kommer att bli prydligt, och kan sedan kompletteras med diverse odlingar i krukor om man vill :) . Man måste inse sina begränsningar, och hur gärna jag än kanske skulle vilja att det var så, så ÄR jag ingen trädgårdsmänniska. Jo, jag tycker om att titta på fina trädgårdar, men trädgårdsarbetet är inte min grej helt enkelt! Jag är kreativ genom mitt skrivande i stället...... :)
Så här mina föräldrar gjort. De har en stor rabatt med plantor utspritt, resten är täckbark. De har noll trädgårdsintresse, så det passar dom bra.
Har inte varit där när det blommat, men tycker det ser fint ut annars iaf. 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp