Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blah! Har aldrig gjort damplings och inte nu heller. Smakade skit rent ut sagt så fick kasta. Köpte färdiggjorda... och ändå blev det blaha. Man ska inte steka dem eller??? Fritera?
Hade de i ugnen nämligen - rekommenderas icke!
Jag brukar köpa frysta dumplings. Först steker man dem en liten stund i stekpanna, sedan häller man någon centimeter vatten i pannan och på med lock. De får ångkoka ytterligare några minuter tills vattnet har kokat bort. Brukar bli jättebra :) !

Edit: De brukar stå instruktioner på påsen på den sort som jag köper.
 
Väldigt god kvällsmat idag, ännu ett nytt recept :d
Nu kollar vi på Let's dance :)

IMG_20210320_182924.webp
 
Vi har haft ett - minst sagt - "flaxigt" bredband ikväll. Det närmsta jag kan komma att det är (har varit?) något fel är att det stod på Telias sida att ett fåtal användare med bredband via mobilnätet kan ha problem med att surfa. Tekniker arbetar...bla, bla, bla.... Men nu verkar det (ta i trä) ha löst sig.... :)
 
Hemma nu, har haft himla kul i dag. Vandrat med pappa och bästisen, mina två bästa människor på jorden. Är så glad att de passar ihop också. Vi har väldigt kul tillsammans :)
Vi kom till Ormputten! Det var en liten underlig sjö, tydligen är den suraste sjön i länet och i sista stadiet innan den blir en myr.
Vi sprang även på massa underliga stenmurar, som jag sedan lärde mig hade fungerat som dammar mellan myrarna.
Fick höra min första tjäder. Hörde den långt innan vi såg den och fick bara en glimt men vilket coolt ljud! :love: Jag har sett dem förut men aldrig hört.
13 kilometer på ca 3 timmar ungefär.

Sen hem och byta om, sen hem till bästisen igen där vi spelade brädspel i timmar och beställde hem hamburgare.

I morgon ska jag nog faktiskt bara sitta på min rumpa och göra ingenting :)
 
Träffade på en granne till stallet idag när jag var ute med hästen, ska kanske rida ut med dem någon dag :)

Och nästan hemma vid stallet stod det en älg och åt, den tyckte nog att vi störde. Hästen tyckte att älgen var mycket märklig och växte ca 10 cm i mankhöjd :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp