Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis fyllt i en undersökning från SCB. Det stod att de slumpmässigt valt ut 50 000 personer i Sverige.

*utvald* :D
Samma här. :D
Eller jag har inte fyllt i den ännu, men ska göras. Speciellt när man så fint blir utvald.
Trodde först det var en kopia på annan undersökning jag deltog i för någon månad sen, var dock "bara" min region som skickade då. Nu är det ju SCB.
 
Tittade just på en dokumentär på netflix om Ukraina, Winter on fire ukraine's fight for freedom, det var bara typ sju år sedan men redan hade jag hunnit glömma en hel del 😱 Den handlar om Euromajdan (fick googla för att se om händelsen hade fått något namn), och gjorde mig nära på tårögd. Jag kom ihåg vad som hände Krim men inte innan, men det blev tydligt igen när jag såg dokumentären.
Gud alltså 😢 det var nog lite svårt att förstå omfattningen då, för mig, men hjälp, detta skedde alltså på 2010-talet, det kändes mera som tidiga 1900-talet :crazy:
 
Precis ätit ett kokt ägg och en surdegsmacka.

Har inga speciella planer denna helgen, förutom att jag måste läsa klart de kapitel i "jobboken" som ska var lästa till tisdag. Ca 90 sidor. Men det borde inte ta mer än ett par timmar, tänker jag, uppdelat på idag och imorgon. Boken är i alla fall intressant och relevant :) !

Sedan är det rätt dammigt här också, och tvätta måste jag absolut göra. Men annars så.....
 
Har käkat frukost och städat och grejat. Nu dags att klä på sig och packa för att gå på dagsvandring till Ormputten. Jag och pappa har velat se den sabla Ormputten i typ 7 år men aldrig lyckats komma dit :rage:
och ja, vi vill mest se Ormputten bara för att den heter Ormputten och det är roligt att säga Ormputten. :D

... Ormputten.
 
Har käkat frukost och städat och grejat. Nu dags att klä på sig och packa för att gå på dagsvandring till Ormputten. Jag och pappa har velat se den sabla Ormputten i typ 7 år men aldrig lyckats komma dit :rage:
och ja, vi vill mest se Ormputten bara för att den heter Ormputten och det är roligt att säga Ormputten. :D

... Ormputten.
Bara för det fick du mig att googla Ormputten.... :D
 
Har efter mycket om och men lyckats uppdatera operativsystemet på morsans laptop (en mac). Det tog ungefär hundra år och jag konstaterar att macens operativsystem är ungefär 4 gånger så stort som mitt. Känns så onödigt att fylla allt lagringsutrymme med sådant helt i onödan, menmen, nu fungerar allt iaf. Bara hennes stationära dator kvar, men det orkar jag verkligen inte ta itu med idag :p
 
Har inte kommit igång med det jag tänkte göra i helgen, det blev lite extra viktigt att få det gjort pga jag snart inte kommer kunna rulla tummarna på jobbet utan snarare kommer ha väldigt mycket att göra.

Tre heltidare som slutat/slutar inom loppet av en månad lämnar ju efter sig jobb som måste göras. En som är lite av stommen i styrkan har flaggat för för hög arbetsbelastning osv.

Har iaf fått bilen inlöst och ska begära stilleståndsersättning enl instruktioner för att maximera beloppet.

Husets försäkring är aktiverad och skadenummer plus handläggare finns i mailen (handläggaren kanske inte ligger där personligen och väntar). Hyresgästen hade varit duktig och betalat sin hemförsäkring så den betalar annat boende plus lösöre (kläder är ju trevligt att ha).

Så då är det ”bara” barnets pappas cancermisstanke att hantera men det är ju sjukvården i första hand som har att hantera det just nu.

En positiv sak är att han fattat att han måste rensa upp gården. Blir det behandling kommer ekonomin att krympa men jag lär ju kunna jobba så mycket jag orkar så det jämnar ut sig, speciellt om man får fortsätta att ha CSN utan inkomsttak.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 427
· Visningar
40 041
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp