Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev stallet i några timmar! Mockade ur ordentligt i tre av boxarna och slängde in nytt spån istället. Gissar att vår gigantiska vallack kommer kasta sig ned ikväll och rulla för glatta livet 😂 Alla står med andan i halsen för man är livrädd att han lägger sig fast trots boxens storlek .. Nu fundera på i vilken ände jag ska börja här hemma, finns att göra men smått otaggad 😳
 
Sjukt trött
Mitt mående är så sjukt nere i bott.
Älskar dock jobbet men energin är inte på topp.
Avskyr att må så här men ser ingen väg åt nåt håll.
Önskar jag hade ork så jag kunde bekämpa min sociala fobi och ångest
 
Ska handla imorgon, så här finns inte så mycket skoj att äta men min improviserade maträtt blev ändå riktigt god :up:. Kyckling, morötter, matlagningsgrädde + vatten, buljongtärning, chiliflakes, ingefära och peppar. Grytan serverad till havreris. Har satt igång en omgång risgrynsgröt också, så den ser jag fram emot senare ikväll :) !
 
Words stavningskoll fortsätter att förbrylla mig. Ibland sätter jag ihop ord som t.ex. "oktoberrusket" och håller andan för rödmarkering. Men icke. Ibland skriver jag de mest självklara ord och stavningskollen skriker fel, fel, fel!! Undrar vem det är som ligger bakom den funktionen..... :cautious::D
 
Stallet, mathandling, dammsugning, dusch och tvätt avklarat. Eller åt nästan, tvätten ska så småningom flyttas från tvättmaskinen till torktumlaren men det känns överkomligt.
Om en stund är det dags att laga mat och vartefter ska jag ringa pappa och gratulera på 65-årsdagen 🥳
Glöm inte det sista steget - tvätten ska magiskt förflytta sig från torktumlaren, och prydligt vikt hoppa in i garderober och byrålådor..... :nailbiting: :D
 
Hemma, blev plötsligt yr på vägen hem och kände lite som jag skulle däcka när allt snurrade. BS är helt ok så det är inte det. Kom på att jag inte ätit sedan i går kväll, hmm. Så nu blir det smoothie och en bakad potatis med kycklingröra eftersom den förbaskade fläskkarrén inte tinat. Tur att grytor ofta är godare dagen efter. Köpte det jag skulle + sju kryddor som jag inte hört talas om innan men ska vara en vanlig krydda i mellanösternmat. Bara det är påsen är 300 g, så det måste nog lagas ganska mycket för att det ska gå åt inom rimlig tid.
 
Skurat golvet i mitt rum och öppnat fönstret så mycket det går, så nu är det lite lättare att andas där (inte för att det var speciellt smutsigt, tror vädringen gör mest) :)

Och så har jag pratat lite med min kompis, det var ett tag sedan och jag tyckte att hon kunde få veta om vad som hänt fullblodet. Det är faktiskt även trevligt att prata med någon ibland :)
 

Bifogade filer

  • 20210319_185338.webp
    20210319_185338.webp
    53,6 KB · Visningar: 9
Blah! Har aldrig gjort damplings och inte nu heller. Smakade skit rent ut sagt så fick kasta. Köpte färdiggjorda... och ändå blev det blaha. Man ska inte steka dem eller??? Fritera?
Hade de i ugnen nämligen - rekommenderas icke!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 427
· Visningar
40 041
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp