Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag beställt ytterligare tre skor, hoppas att något av paren varken ger mig ont i den skadade foten eller ger mig skavsår.
Tycker det är så jobbigt att hitta skor som sitter bra, speciellt nu när jag inte är pepp på att gå i affärer.

De här är de bekvämaste skor jag någonsin haft: https://www.merrell.com/SE/sv_SE/ju...moc&prefn1=genericSizeType&prefv1=W|M&start=1

Jag har flera par och har väl nästan slitit ut ett par men de får hänga med ett tag till för användning i trädgården. De köpte jag för kanske 5 år sedan. Jag har breda fötter och går på insidan (pronerar) samt har begynnande hallux på båda fötterna och har aldrig fått ont.

På sommaren går jag i dem barfota och på vintern med ullstrumpor, då klarar de ner till typ -10.
 
De här är de bekvämaste skor jag någonsin haft: https://www.merrell.com/SE/sv_SE/jungle-moc/16256W.html?dwvar_16256W_color=J60826&ref=moc#cgid=jungle-moc-upg&q=moc&prefn1=genericSizeType&prefv1=W|M&start=1

Jag har flera par och har väl nästan slitit ut ett par men de får hänga med ett tag till för användning i trädgården. De köpte jag för kanske 5 år sedan. Jag har breda fötter och går på insidan (pronerar) samt har begynnande hallux på båda fötterna och har aldrig fått ont.

På sommaren går jag i dem barfota och på vintern med ullstrumpor, då klarar de ner till typ -10.
Tack för tipset! 🙂
 
Bra att ni pratade om skor, nu kom jag äntligen till skott och beställde ett par "gå med hunden skor" Mina fötter trivs bäst i vikings skor så det blev ett par såna. :)
Tittat på det märket. Men är de hård i sulan?
Behöver skor som inte böjer sig så mycket i sulan när jag går. Har mina vandringskängor från Haglöfs som är hårda i sulan och de gör inte ont att gå i, men går jag i mjukare skor får jag ont i trasiga foten direkt.
 
Nu har jag beställt ytterligare tre skor, hoppas att något av paren varken ger mig ont i den skadade foten eller ger mig skavsår.
Tycker det är så jobbigt att hitta skor som sitter bra, speciellt nu när jag inte är pepp på att gå i affärer.
Håller med. Skor är något av det svåraste att beställa. Och byxor också, men det använder jag aldrig längre... :D Bara klänningar/tunikor och leggings numera :) !
 
Hm. Fick plötsligt nått "lustigt" tryck i hjärttrakten men gick över på en gång såååä är väl antagligen inget att panika om, finns ju fler muskler liksom (försöker vara rimlig och inte låta hypokondri skena väg i ångest) 😆. Men nått som är säkert är att jag återigen får slänga läkerolaskarna jag köpt; såna kramper och gaser i magen så det är inte klokt 🙈.
Annars har dagen börjat fint; strålande väder och god frukost i lugn och ro :).
 
Senast ändrad:
Tittat på det märket. Men är de hård i sulan?
Behöver skor som inte böjer sig så mycket i sulan när jag går. Har mina vandringskängor från Haglöfs som är hårda i sulan och de gör inte ont att gå i, men går jag i mjukare skor får jag ont i trasiga foten direkt.
Jag valde ett par lite grövre skor just för att de ska vara stabilare. Kika på Engelsons, de har ett stort utbud även om mycket var på väg in och inte fanns riktigt än.
 
Jag valde ett par lite grövre skor just för att de ska vara stabilare. Kika på Engelsons, de har ett stort utbud även om mycket var på väg in och inte fanns riktigt än.
Engelsons har MASSOR med bra saker :) ! Vi har handlat stövlar, överdragsbyxor, jackor, osv därifrån. Den enda nackdelen är väl att de inte har fria returer, och det kan ju vara en nackdel speciellt när man beställer skor....
 
Stekt fluffiga blåbärsplättar till brunch i uteköket, i värmande solsken och fågelkvitter 🥰!

C0E79477-BAAA-477B-A96E-3FD954A72400.webp
 
Har alltid tyckt om Harry Martinssons Aniara. Brukade läsa den lite då och då när jag inte kunde sova. Så fin.
Såg även när den gick på teater i Stockholm för vad kan det ha varit nu? 7, 8, 9 år sedan kanske.
Först nu har jag sett filmen som kom ut 2019.
Den är långt ifrån min egen version av Aniara men helt klart sevärd.
Går just nu på SVT play
 
Har alltid tyckt om Harry Martinssons Aniara. Brukade läsa den lite då och då när jag inte kunde sova. Så fin.
Såg även när den gick på teater i Stockholm för vad kan det ha varit nu? 7, 8, 9 år sedan kanske.
Först nu har jag sett filmen som kom ut 2019.
Den är långt ifrån min egen version av Aniara men helt klart sevärd.
Går just nu på SVT play
Aniara är min favoritbok, helt fantastisk!
Läst den sjukt många gånger och gjort konstprojekt med inspiration från den.
Men filmen, nja..
 
JAG HATAR MAC!!! :arghh: Som några av er kanske läste så uppdaterade jag morsans laptops operativsystem igår. Well, efter det så fungerar inte programmet som jag använder för att skriva dokument (nisus). Problemet? Jag använder morsans laptop väldigt, väldigt mycket och det är bland annat där som jag har skrivit ner CV, personliga brev till jobbansökningar osv. Hon själv använder sällan sin laptop som tur är, och som tur är så har hon stationär dator med gamla operativsystemet på, så jag kan säkert skicka över mina filer dit, öppna dem och kopiera texten till något annat. Men ja. Samtliga program som verkar gå att installera via appstore kostar massvis av pengar.

Herregud. Jag är glad att min egna dator är betydligt enklare... Kommer från och med nu enbart använda den till allt förutom att surfa på nätet med. Det är rätt skönt att sitta i hennes soffa med laptopen efter jobbet när jag ändå hämtar hundarna, men ja... Jag vågar inte spara något på skitdatorn längre.
 
Varit på dagens "walkstreak"-promenad.
Har lite svårt att komma igång men måste bli klar, eventuellt måste jag hem till kvällen för att ta barnet då pappan har ont i ryggen (och garanterat cancerångest eftersom prostatacancer som spritt sig "ofta" gör det till just ryggen och ger ont i ryggen). Nu minns jag inte exakt hans PSA-nivåer men jag tror inte att det var så skyhögt egentligen men tillräckligt för att starta "vårdprogrammet".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp