Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ar jag hemma for lunch. Jag tankte forbereda lite infor middagen ... gissa vad jag holl pa med pa diskbanken? Titta pa de bedjande ogonen ...

IMG_1462.webp


Nej, det var inte kyckling eller kalkon. Det var inte ens hundmat eller normal mannisko mat i nagon form. Jag skar upp ett vitkalshuvud. :angel:
Han var sa himla jobbig och forsokte komma in mellan mig och banken ... sa han fick lov att stanna ute ur koket (pa tra golvet) Det gar alltid bra, for da kan man ibland fa en bit av det goda mamma haller pa med.:p
 
Börjar tro att min katt är finsmakare av musik. Förra kalimban jag spelade med gillade hon inte, hon gick till något annat rum när jag spelade. Det var en billig nybörjarkalimba med trist ljud och kassa toner. Kroppen är av ingenaningträ och pinnarna av någon konstig förstärkt aluminium.

Nya kalimban jag köpte kostade ju en del, är gjord av afrikanskt rosenträ, och har riktiga stålpinnar att spela på. Den låter supermysigt. Nu kommer hon och sätter sig brevid och trampar med tassarna tills hon somnar när jag spelar i stället :love: Spelade precis Claire De Lune och nu sover hon som en stock. 😻
 
uhva! hade en otrevligt möte med exfrun vid överlämnandet av dottern.
När hon kom så stod jag och fyllde på spolarvätska.
Hon ställde sig andels nära mig och började stryka mig på ryggen.
Det var så obehagligt!
sa ifrån. hon slutade.
sen gick överlämnandet utan mer problem.
 
Pustar ut efter en helt jävla osannolik arbetsvecka som kulminerade i att jag satt och hyperventilerade på köksgolvet i går (nej, min situation är inte hållbar och ja, vi jobbar på en lösning). Sambon frågade försiktigt häromdagen hur det går med det nya projektet som jag har det övergripande ansvaret för och mitt svar blev “It’s like watching a fucking car crash seeing these people try to work together”. :angel:

Nu är jag nyvaken efter en extremt välbehövlig tupplur och ska hälla upp det största glas rödvin jag någonsin skådat och njuta av att bara skita i allt ett tag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 003
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 756
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 155
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp