Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förbannade idiot. Hur ska smittspridningen stoppas när folk, ursäkta, är klippt dumma I huvudet. Hoppas du och din mor klarar er ❤.
Tack! :heart

Folk tänker inte. Vet en person som reste typ 40 mil för att träffa sin kusin och trängas på stan (då var restriktionerna att inte träffa personer utanför ens hushåll). Hen fick symptom och gick och testade sig, men gick till skolan i väntan på provsvaret. Det var positivt. Några dagar senare fick hela hens familj symptom, så de testade sig och fick också tillbaka positiva covid-test. Typ två dagar senare var de på en stor släktträff för "man kan inte missa det årliga påskfirandet" :banghead:

FATTAR INTE varför ingen i personens släkt sa ifrån?! Trodde verkligen inte att man kunde vara så korkad. Det är korkat att åka dit, det är korkat att inte förbjuda personer med positiva covid-test att komma, det är korkat att ens dra ihop ett sånt firande just nu. ALLT i den situationen är 100% idiotiskt.

Folk kan verkligen vara så korkade.
 
Katastrof! Har hen inga föräldrar?! Även om hen såklart även har ett eget ansvar. Hoppas ni klarar er :heart
Inte förvånad. Tyvärr. :( Och tror tyvärr inte det alltid hjälper med föräldrarna ens.

Hörde i veckan om en kollegas granne som hade gått ut och handlat mm även fast hen varit hemma med positivt svar nyligen. Hade efter några dagar fått bakslag och blivit sämre igen så kan gott och väl smittat andra även fast hen trott att faran varit "över".
 
Hade tänkt gå ut på uteplatsen och pyssla lite eller bara njuta i solen. Såg dock att någon har placerat sig och filt i solen bara en liten bit ifrån. Bra onödigt. Känner verkligen inte för någon sorts interaktion.:p

Får bli att ordna lunch istället och hoppas han kanske flyttar sig till lite senare. Annars får jag väl gå ut och "störa". (Öhm, blir visst kombofrukost då jobbrelaterat kom emellan och klockan visst är mer än vad jag trodde.) :o
 
Haft elektrikern här så nu har han gjort det han kan just nu med badrummet. Nästa steg är att börja snickra och få hit rörmokare. Gött att det är på gång! Mattläggaren kunde nog komma lös tidigare än han trodde för att flytspackla också.

Tog en ridtur i solen på lunchrasten, himla gött. Nu har jag ätit glass och jobbar igen :)
 
Har precis suttit på världens mest meningslösa möte. Herregud.
-Jaha, du har hög frånvaro pga sjukdom/skada, finns det något vi kan göra för att förbättra läget?
-Jo, vi kan tex göra såhär och såhär.
-Du kan inte bara skylla ifrån dig nu! Vad tänker du att vi ska göra?!
Osv om och om igen. Ungefär.

Hittade till sist några "godkända" svar och fick åtminstone fram att jag inte är nöjd med situationen. Vet inte om det är jag som är helt inkompetent på alla plan eller vad det är frågan om...
bara att man säger att du skyller ifrån dig är en enormt dålig attityd.
 
Aah dags för stormöte med jobbet. Ska få höra mer om deras sk "covid-strategi". Är sur för att man inte kunde skicka in anonyma frågor, jag undrar fortfarande vilka restriktioner de grundar sina beslut på. Varannan vecka har vi fått höra att de hoppas att restriktionerna lättar så vi kan vara fler på plats. Men de restriktionerna regeringen har beslutat om gäller ju restauranger, nattliv, gym? :confused: Vi är ett helt vanligt kontor, och de sa i februari att hemarbete skulle gälla till sista maj för de som kan. Vi kan.
Blir. Så. Trött.

Nåväl. Jag har chips, intressant ska det bli!
 
Jobbet tycker konstigt kan vi fastslå.
De tycker att man ska sluta behöver be om godkänt för att komma till kontoret från måndag, och sedan släppa på helt från 1 juni...

Skönt att jag har eventuella annorlunda planer till hösten, kanske vågar stå på mig om att inte vara på plats fem dar i veckan.. Det behövs inte och är en onödig risk :mad:
Får se vad de säger! Antingen rullar det på såhär eller så blir jag den jobbiga som vägrar i ett hörn :meh:

Men inte deppa för det, har ju goda wraps!
DD699CD4-C82D-4717-9B5E-25EAE2AEBF66.webp

Mmm fish fingers :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 335
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 099
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
614
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp