Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kan katter orka skutta runt så förbaskat mycket :D Blir att leka en stund så jag slipper att katten är så himla i gasen när jag går och lägger mig :angel:

Därför att de när de sover sover i kubik :D

89952.webp
 
Pållan och hagkompisen rejsade upp till grinden så hon blev ju inte ren och så hade hon rullat sig och jag kände då inte för nån jäkt så det fick bli lite lösgalopp på ridbanan och det blev visst ett gäng bocksprång med 😂 och löslongering av hästen själv; älskade bästa tjejen ❤.
Sen fredagsmys med älsklingen; tiktok-pasta och lite chips och grönsaksstavar med dip 😊.

Och idag fyller vår honkatt (och brorsan som mamma har) 6 år och vår hankatt blir 4 i dagarna, älskade kissarna ❤.
 
Efter att ha betalat mitt lilla hus i Skåne idag insåg jag att man måste packa ,jag avskyr att packa och hur ska jag veta vilka saker som är mest akut att ta med ner för att kunna stanna någon dag eller 4.
Förslag någon?
Kastrull, tallrik, bestick, mugg, underkläder, tandborste, ombyte, handuk, sängkläder, kudde, täcke.
 
Dags vila huvudet lite, jag har pluggat körkortsteori och på träningsproven är jag nu uppe i stadigt 69% med en månad kvar till riktiga provet, känns lovande! Krävdes att fylla 30 innan jag tog tag i det men nu är det på gång iaf :D
Nu är frågan om jag ska äta glass eller lägga mig i sängen 🤔 tror det blir glass... :d
Varför välja, när man kan göra både och? Med andra ord: jag hade LÄTT lagt mig i sängen och ätit glass! :D
 
Efter att ha betalat mitt lilla hus i Skåne idag insåg jag att man måste packa ,jag avskyr att packa och hur ska jag veta vilka saker som är mest akut att ta med ner för att kunna stanna någon dag eller 4.
Förslag någon?

Kaffe "kokare" ... i mitt fall en Fransk Press (vad det nu kan heta pa Svenska).
Da vi hade flera bostader forut bor det 4 stycken i mitt hus, 2 som rymmer 1 liter och 2 som rymmer 1.5 liter ... (vem vet nar det kommer ett halvt kompani och halsar pa? 🤷‍♀️) och en 1.5 liters + en 1 liters i husbussen.:angel:
 
Konstig känsla denna morgon. Jättefin, solig morgon och skönt jag har gott om tid att vakna till innan det är dags sätta igång med dagen. Men jag hade verkligen velat få sova lite längre, iaf till 7 istället för 6 :grin: Aja, jag myser i sängen en stund till och spelar lite mobilspel innan det är dags kliva upp och koka kaffe :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 375
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 135
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 386
· Visningar
38 861
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp