Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna vecka påbörjar jag operation nedvarvning. Från 4-5 timmars sömn per natt till 8 timmar (check på den i natt - så skönt!). Från förra veckans 62 timmars arbetsvecka till 40 timmar. Från hastiga 45 minuters hundpromenad under lunchen till två timmar motion per dag utan att stressa.
 
På riktigt... hund bortskänkes...

Hela jäkla kontoret ät fullt av hundleksaker och halvtuggade ben.

Vad gör hon? Jo går och snirklar åt sig kopplet och ligger och tuggar på så fort jag tittar bort. Hoppar upp på skrivbordet och hämtar diverse pennor.

Just nu går hon runt och tycker synd om sig själv med små pipläten och glor mot mig riktigt för att visa hur synd det är om henne. Sätter sig i en av de tre mjuka hundbäddbäddarna och suckar högljutt.
131130270_1012501335904737_469634296733806986_n.webp



Det är verkligen synd om mina hundar som måste gå upp tidigt på måndagar :rofl:
Känner mig ganska ok ändå. Har massor att göra så det är väl bara att börja sätta fart.
 
På riktigt... hund bortskänkes...

Hela jäkla kontoret ät fullt av hundleksaker och halvtuggade ben.

Vad gör hon? Jo går och snirklar åt sig kopplet och ligger och tuggar på så fort jag tittar bort. Hoppar upp på skrivbordet och hämtar diverse pennor.

Just nu går hon runt och tycker synd om sig själv med små pipläten och glor mot mig riktigt för att visa hur synd det är om henne. Sätter sig i en av de tre mjuka hundbäddbäddarna och suckar högljutt.
Visa bifogad fil 61561


Det är verkligen synd om mina hundar som måste gå upp tidigt på måndagar :rofl:
Känner mig ganska ok ändå. Har massor att göra så det är väl bara att börja sätta fart.
Blicken! :rofl::rofl: Jag trodde bara att det var katter som kunde blänga så där.
 
På riktigt... hund bortskänkes...

Hela jäkla kontoret ät fullt av hundleksaker och halvtuggade ben.

Vad gör hon? Jo går och snirklar åt sig kopplet och ligger och tuggar på så fort jag tittar bort. Hoppar upp på skrivbordet och hämtar diverse pennor.

Just nu går hon runt och tycker synd om sig själv med små pipläten och glor mot mig riktigt för att visa hur synd det är om henne. Sätter sig i en av de tre mjuka hundbäddbäddarna och suckar högljutt.
Visa bifogad fil 61561


Det är verkligen synd om mina hundar som måste gå upp tidigt på måndagar :rofl:
Känner mig ganska ok ändå. Har massor att göra så det är väl bara att börja sätta fart.
Här har vi en lycklig hund istället, jag tappade nämligen en skiva julskinka på golvet 🙄
 
Sitter på jobbet. Det är jag, städaren och restaurangsnubben här. Gissar på att det inte blir så himla många fler faktiskt. Myser med lite te, och har ungefär tusen grejer att göra - men jag tänker skynda långsamt. :)

Jag somnade till slut och drömde om en man som försökte sätta ett gigantiskt plåster på mig (typ 2m långt) Men det ville inte jag så jag sprang runt i massa kulvertar och konstiga gångar under jorden för att skaka av mig honom. :cautious:
Men fick nog bara 2-3 timmar sömn så gäller att spara på energin, så det finns lite kvar till ridlektionen i kväll.
 
Tydligen är det svårt att läsa för många. Vi har ett nytt system pga corona där vi vill att de ringer innan de kommer hit för att få hjälp. Eftersom mycket går att lösa på distans kan vi då minska personmöten till max utan att det drabbar servicen.

Står tydligt och klart på lappen att om man vill ha hjälp ska man ringa och inte knacka, vi öppnar inte om de knackar.

Jag har räknat till 9 knackningar nu :angel: Öppnar inte och väntar på att det ska ringa. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 209
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp