Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ring personen/företaget som har levererat och säg att de måste göra om leveransen.
Frågan är hur snabbt de kan komma, skåpen kan ju inte stå där utomhus heller 🤔 Men jag ska ringa chefen strax nu när lunchen är slut och fråga hur han vill lösa det.
Vi kanske får ringa annat budföretag om inte det företaget som gjorde leveransen kan komma, och fakturera dem kostnaden? Inte vet jag :D
 
Frågan är hur snabbt de kan komma, skåpen kan ju inte stå där utomhus heller 🤔 Men jag ska ringa chefen strax nu när lunchen är slut och fråga hur han vill lösa det.
Vi kanske får ringa annat budföretag om inte det företaget som gjorde leveransen kan komma, och fakturera dem kostnaden? Inte vet jag :D
Fast de har inte fullgjort leveransen eftersom den är gjord på fel plats. Chauffören får masa sig dit och lösa det asap!
 
Ibland går det inte som man tänkt sig. Någon på skolan/utbildningsnämnden/vad-det-heter skickade precis ett meddelande angående googles driftstörning. Rubriken "google - driftstörning". Resten av meddelandet går inte att läsa pga... driftstörningen 😅

Edit: nu kom det ett till meddelande som går att öppna :)
 
Kaffe mellan två möten. Det här är en av fördelarna med hemarbete - gott kaffe. Inget äckligt automatblask. Förra mötet handlade om frustration som vår rättsavdelning skapat. Nästa handlar om frustrationen som högre chef skapat. Eftermiddagens sista möte är snarare en frustration över ett uppdrag som måste göras på allt för kort tid. Hyfsat frustrerande dag med andra ord. Tur att det finns kaffe. Och sprit.
 
Kaffe mellan två möten. Det här är en av fördelarna med hemarbete - gott kaffe. Inget äckligt automatblask. Förra mötet handlade om frustration som vår rättsavdelning skapat. Nästa handlar om frustrationen som högre chef skapat. Eftermiddagens sista möte är snarare en frustration över ett uppdrag som måste göras på allt för kort tid. Hyfsat frustrerande dag med andra ord. Tur att det finns kaffe. Och sprit.

Jag säger bara att gå all in på glögg! :D
 
Nu har jag löst problemet med de två skåpen. Precis som @Ninnurur skrev kommer chauffören komma tillbaka och leverera till rätt ställe, men först i morgon eftersom jag inte kan vara kvar senare än 16:30 i dag. :cautious:
Så jag ska dra en pressenning över skåpen i hopp om att de inte ska bli vatten/fuktskadade. Kollega ringer företaget vi beställt från och frågar hur vi gör om skåpen är skadade...
Så jäkla mycket strul bara för att någon latade sig.

Nu ska jag gå och titta på "äckliga maskar och någon form av skalbagge typ" i studentköket. 🙄
 
Nu har jag löst problemet med de två skåpen. Precis som @Ninnurur skrev kommer chauffören komma tillbaka och leverera till rätt ställe, men först i morgon eftersom jag inte kan vara kvar senare än 16:30 i dag. :cautious:
Så jag ska dra en pressenning över skåpen i hopp om att de inte ska bli vatten/fuktskadade. Kollega ringer företaget vi beställt från och frågar hur vi gör om skåpen är skadade...
Så jäkla mycket strul bara för att någon latade sig.

Nu ska jag gå och titta på "äckliga maskar och någon form av skalbagge typ" i studentköket. 🙄
Fast då får de pallra sig dit före 16.30. Har du singerat något?
 
Nix. Men det var heeelt 110% fullkomligt omöjligt att chauffören skulle kunna hinna innan 16:30. :cautious:
Bad dem lösa det med att någon annan kom då med tjurig man i andra änden av luren förklarade för mig att det är heeeelt omöjligt att någon annan kommer.:banghead:
Och det finns inte någon chans att någon kommer och tar skåpen inatt? Tänker att det borde bli dyrare om de måste ersätta skåpen för att de blir stulna (antar att det är transportföretaget som blir ersättningsskyldiga eftersom de "dumpat av" skåpen på fel ställe)...
 
Och det finns inte någon chans att någon kommer och tar skåpen inatt? Tänker att det borde bli dyrare om de måste ersätta skåpen för att de blir stulna (antar att det är transportföretaget som blir ersättningsskyldiga eftersom de "dumpat av" skåpen på fel ställe)...
Klart det finns och jag påtalade även detta.
Kollegan som beställt skåpen och ringde till företaget vi beställt från ringde nu och sa att gubben på företaget blev fly förbannad. Kanske kan vi få in skåpen i dag i alla fall :angel::idea:
 
Inte min dag.
Efter mardrömmarna i natt har de bra strulat.
Höjden kom när jag skulle gå ut med hunden och inte hittar halsbandet!
Så jag fick åka in till stan och köpa ett nytt. :banghead:

Naturligtvis hittade jag inget som var ens i närheten så bra som det jag förlagt.
 
Nix. Men det var heeelt 110% fullkomligt omöjligt att chauffören skulle kunna hinna innan 16:30. :cautious:
Bad dem lösa det med att någon annan kom då med tjurig man i andra änden av luren förklarade för mig att det är heeeelt omöjligt att någon annan kommer.:banghead:
Då har de inte heller levererat och risken för varan ligger fortfarande hos transportören. Förutsatt att ni inte har något godkännande för att de får ställa av leveranser?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 329
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
737
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp