Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har dragit mig för att köpa nya vantar pga att jag fått tillfälligt nytt postombud längre bort plus köbildning så här i juletid men hittade en webbshop där de hade instabox som leveransalternativ så beställde yllefingervantar och -sockar. :up:
 
Kom fram till att de inte kom fram något nytt på kursstarten förutom att en del kursare satte sig i mot att vi skulle ha live föreläsning på Fredag pga av de hade annat för sig då så den stackars läraren får akut spela in allt hen hade tänkt ta med på Fredag 🤦‍♀️ Föredrar faktiskt live så man kan ställa frågor direkt och få svar men men ..

Åkte och köpte en liten julgran istället för min katt blir så besviken om vi inte har någon, han älskar att ligga under den och mysa som den Kung han är ❤
 
Nyss hemkommen från ett akutbesök hos veterinären. Marsvinet Charlie mår inte bra och slutade äta mitt på dagen idag, och när ett marsvin slutar äta så är det definitivt akut.

Han har fått smärtstillande, vätskepuckel och B-vitamin, och känns något lite piggare, men måste stödmatas för han petar bara i maten.

Usch, vad jag tycker det är jobbigt när någon av de små älsklingarna inte mår bra.
 
Fick mess från PostNord att de inte kan köra ut ikväll, så beställde till imorgon, grump. Antar att de har häcken full nu när alla handlar och skickar julklappar på nätet.
 
Barnet frågade ”om du fick choose en person i hela världen som skulle få live for ever, vem skulle du choose då?”*
Svarade utan att blinka ”David Attenborough”
:o #DåligMor går och gömmer mig i skamvrån nu...🙈


*översättning för de som inte är flytande i svengelska: ”om du fick välja en person i hela världen som skulle få leva för evigt, vem skulle du välja då?”
 
Barnet frågade ”om du fick choose en person i hela världen som skulle få live for ever, vem skulle du choose då?”*
Svarade utan att blinka ”David Attenborough”
:o #DåligMor går och gömmer mig i skamvrån nu...🙈


*översättning för de som inte är flytande i svengelska: ”om du fick välja en person i hela världen som skulle få leva för evigt, vem skulle du välja då?”

Varför var det så fel? Toppenval ju!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 342
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
737
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp