Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvättar. Har tvättat sängens textilier ikväll (sängkläder, överdrag, filtar, kuddar, täcke - allt utom överdraget till skumgummimadrassen pga hinner inte få både det och mitt tjocka duntäcke torra..). Städat hemma också, i vanlig ordning. Woop woop.
 
Idag har jag minskat min skärmtid på mobilen med en tredjedel jämfört med förra veckans genomsnitt :)
Skärmtiden är fortfarande hög. Men det är ett steg på vägen och om jag kan hålla mig på ungefär samma tid som idag så känns det helt ok (även om jag skulle vilja få ner den mer).

Mycket av tiden jag spenderade på mobilen tidigare har dock flyttats rakt över till datorn. Men till mitt försvar så är min tanke att komma åt slösurfandet och istället få saker gjorda. På datorn gör jag princip bara gjort skolarbete och det känns bättre att lägga 3h på skolarbete än 3h på att slösurfa FB och instagram, tex :)
 
Var så skönt att bara vara i stallet och klockan drog iväg så när jag hade tagit in pållan kände jag att hon skulle få vilodag istället för att motionera genom stress, vill jag inte! Så la lite extra tid på att gosa med fjordfröken 😍. Men så kom min stallkompis på att vi ju skulle ta en dag och testa att longera häst med inspänningsgjord och varför inte, det var ju inget hon skulle göra många minuter så blev istället en aktiv vilodag i lugn och ro, härligt! Fina, älskade häst 😍.
 
Insamlingen skannad för den här gången. Får ta en dag och gå förbi insamlingen bara.

Jag har även lagt ned lite av Weinernougaten jag gjorde i veckan, i en mindre burk och skickar med kollegan imorgon så hon kan ta med hem till sin man.
Fick "pikar" idag från honom om att jag borde haft med och gett honom annars kunde han inte "godkänna" att jag tar "ledigt" över jul.. Ska tydligen gå att muta så gör ett försök. 😋

Nu blir det sovdags.
 
Idag har jag minskat min skärmtid på mobilen med en tredjedel jämfört med förra veckans genomsnitt :)
Skärmtiden är fortfarande hög. Men det är ett steg på vägen och om jag kan hålla mig på ungefär samma tid som idag så känns det helt ok (även om jag skulle vilja få ner den mer).

Mycket av tiden jag spenderade på mobilen tidigare har dock flyttats rakt över till datorn. Men till mitt försvar så är min tanke att komma åt slösurfandet och istället få saker gjorda. På datorn gör jag princip bara gjort skolarbete och det känns bättre att lägga 3h på skolarbete än 3h på att slösurfa FB och instagram, tex :)
Åh, skulle verkligen också behöva få ner tiden. Tänk så beroendeframkallande det kan vara.
Såg nåt program en gång om en dansk (har jag för mig) liten undersökning där en familj fick fri tillgång på mobil samt sen totalt mobilförbud i ett par veckor. Så gjordes även mr av deras hjärnor innan och efter. Tydligen aktiveras nåt område i hjärnan som gör att det blir som en belöning när man använder mobilen. Intressant var det.
 
Rapport från sjukstugan. Marsvinet Charlie mår ofantligt mycket bättre nu på morgonen, och stod på tiggpinnen och gnagde flisor ur lådkanten i väntan på frukost. Jag är så lättad.

Nu ska han äta smärtstillande i fyra dagar, så hoppas vi på att vad det nu var han hade problem med har försvunnit till dess.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 343
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
739
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp