Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är ofantligt tacksam över att det finns kompetent och bra veterinärvård att få, även nu under pandemin. Sen kan jag förstå att det inte alltid känns motiverat att fortsätta rädda liv, men med djur finns ju alltid en möjlighet att aktivt avsluta lidandet.Läser nyheterna och blir lite arg på mig själv för att jag inte blev läkare. Då skulle jag göra allt jag kan för att hjälpa så många covid-19 sjuka som möjligt.
Jag vet så mycket, jag räddar liv varje jag men det känns så meningslöst när människor ligger och dör på IVA, vårdpersonal sliter ihjäl sig och andra inte vågar söka vård för att de inte vill belasta systemet.
Och här står jag och gör allt jag kan för att få en missbildad hund som aldrig ens borde fått födas i första taget att överleva för att dennes ägare är naiv, lever i förnekelse och bara tänker på sig själv? Alla mina smarta, omtänksamma, effektiva och duktiga kollegor som skulle kunna göra sådan nytta inom vården.
Jag önskade att det fanns någon slags crash course som IVA-veterinärer och djursjukskötare kunde söka för att kunna jobba inom covid-vården istället...
(Missförstå mig inte, jag älskar mitt jobb och självklart har även djuren rätt att vård när dom behöver)
Eftersom det var mitt barn som frågade hade det eventuellt varit ett mer taktiskt svar att nämna henomVarför var det så fel? Toppenval ju!
Jag är otroligt tacksam över att vi har möjlighet att avsluta lidandet snabbt på våra djur.Jag är ofantligt tacksam över att det finns kompetent och bra veterinärvård att få, även nu under pandemin. Sen kan jag förstå att det inte alltid känns motiverat att fortsätta rädda liv, men med djur finns ju alltid en möjlighet att aktivt avsluta lidandet.
Jag såg min mamma ligga och dö på ett mycket långdraget vis i somras, och det var en allt annat än behaglig upplevelse.
Jag kan absolut förstå din känsla. Det jag ville framföra är att jag och andra djurägare är väldigt tacksamma för att du finns precis där du finns.Jag är otroligt tacksam över att vi har möjlighet att avsluta lidandet snabbt på våra djur.
Samtidigt så känner jag att mina kunskaper och det jobb jag gör dagligen skulle göra så mycket mer nytta inom humanvården just nu.
Det är otroligt hur bra och avancerad vård vi kan ge våra djur idag, vi använder extremt dyr utrustning, göra sjukt komplicerade operationer och har i princip obegränsade möjligheter vad gäller inköp dyra läkemedel och behandlingar samtidigt som människor står utan basal vård.
Idag har jag minskat min skärmtid på mobilen med en tredjedel jämfört med förra veckans genomsnitt
Skärmtiden är fortfarande hög. Men det är ett steg på vägen och om jag kan hålla mig på ungefär samma tid som idag så känns det helt ok (även om jag skulle vilja få ner den mer).
Mycket av tiden jag spenderade på mobilen tidigare har dock flyttats rakt över till datorn. Men till mitt försvar så är min tanke att komma åt slösurfandet och istället få saker gjorda. På datorn gör jag princip bara gjort skolarbete och det känns bättre att lägga 3h på skolarbete än 3h på att slösurfa FB och instagram, tex
Ja, verkligen. Jag har insett att det typ är omöjligt för mig att få ner skärmtiden som siffra, speciellt nu eftersom vi i gymnasiet läser på distans. Så jag tänker att jag siktar på att använda tiden jag sitter framför en skärm till något mer vettigt istället. Det känns i alla fall bättre inom mig dåÅh, skulle verkligen också behöva få ner tiden. Tänk så beroendeframkallande det kan vara.
Såg nåt program en gång om en dansk (har jag för mig) liten undersökning där en familj fick fri tillgång på mobil samt sen totalt mobilförbud i ett par veckor. Så gjordes även mr av deras hjärnor innan och efter. Tydligen aktiveras nåt område i hjärnan som gör att det blir som en belöning när man använder mobilen. Intressant var det.
Har tänkt samma tanke. Finns så mycket kompetens som säkert kunde avlasta humanvården mycket.Läser nyheterna och blir lite arg på mig själv för att jag inte blev läkare. Då skulle jag göra allt jag kan för att hjälpa så många covid-19 sjuka som möjligt.
Jag vet så mycket, jag räddar liv varje jag men det känns så meningslöst när människor ligger och dör på IVA, vårdpersonal sliter ihjäl sig och andra inte vågar söka vård för att de inte vill belasta systemet.
Och här står jag och gör allt jag kan för att få en missbildad hund som aldrig ens borde fått födas i första taget att överleva för att dennes ägare är naiv, lever i förnekelse och bara tänker på sig själv? Alla mina smarta, omtänksamma, effektiva och duktiga kollegor som skulle kunna göra sådan nytta inom vården.
Jag önskade att det fanns någon slags crash course som IVA-veterinärer och djursjukskötare kunde söka för att kunna jobba inom covid-vården istället...
(Missförstå mig inte, jag älskar mitt jobb och självklart har även djuren rätt att vård när dom behöver)
Tack! Jag hejar på dig (och alla andra!) om du också tar tag i att minska skärmtiden!Väldigt bra jobbat! Märker själv att jag är fast i slösurfande efter den här hösten. Kanske ska ta tag i det....