Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på apoteket och tobaksaffären för att hämta ut paket från Apotea. Blev lite paff. Vi står två, tre stycken lydigt utanför affären och huttrar och väntar på att det bara ska vara tre inne. Kommer en yngre kvinna och går rakt in och dessutom står och tränger sig inne i affären. Vi tittade på varandra och skakade på huvudet, men typiskt svenskt passivt-aggressivt sa ingen av oss till henne. Annars tycker jag folk är bättre än de var på att hålla avstånd på ICA.

Som vanligt fick jag ett oemotståndligt behov av att hosta när jag var på apoteket. Inget innan eller efter utan bara när jag satt framför apotekaren.
 
Nu har jag och sambo bokat hotellvistelse för nyårsafton. Det blir afternoon tea med champagne, en långpromenad runt Djurgården på eftermiddagen, sedan nyårssupé med 6 rätter och vid midnatt knackar de på rumsdörren och lämnar över en liten bricka med godsaker inför tolvslaget. Det ska bli så härligt, jag känner verkligen att jag vill fira in det nya året ordentligt. Jag brukar inte bry mig så värst om nyårsafton men efter det här året känns det plötsligt viktigt att få avrunda på ett bra sätt, och skåla in det nya året i nyårsblåsa 🥂

Det låter supermysigt!!!
 
Jag kan svälja igen! Tänk vad två tabletter med antibiotika kan göra! Den här verkar mycket snällare än den förra, då jag inte alls mår illa av den. :) Kände mig på ypperligt humör så gick en långpromenad i regnet? Sjukt korkat för jag har feber och blev helt utmattad. Men hundarna är smutsiga och glada.
 
En gammal elev till mig bakar gudomligt armeniskt tunnbröd. Hon har bakat på kosläpp och andra evenemang i byn. Hon fick kontakter här efter att ha gjort praktik hos en bonde. Men det var bonden som lärde sig mest tror jag. Att göra yoghurt och att baka.
Fast kvinnan tyckte det var mesigt att bara baka på 5 kilo mjöl. Hemma hade hon alltid bakat på 50 kilo :D

Nu har sonen fått möjlighet att hålla till i ett bageri på orten och de har startat företag med mammas bröd. Ett Hemköp säljer brödet.
Jag var in och köpte ett par paket och de sa i kassan att brödet är populärt. :heart

Jag blir så varm i hjärtat. Den här kvinnan är fantastisk och har det största hjärta man kan tänka sig. Hon var bonde i hemlandet och hamnade i lägenhet här med sin familj. Men har lyckats att hitta en väg till företagande.
Nu ska jag njuta bröd!
Underbart 😍
 
Sitter och ittiterar mig på facebook.
De envisas med att lägga upp aviseringar om inlägg som är flera dagar gamla och som jag redan läst. Varför??
 
Är det bara min telefon som är konstig eller är det något speciellt med forumet just nu? Det ser lite konstigt ut :confused:

Edit: verkar enligt en tråd bero på ”större uppdatering av forumet”
Ok gjorde en uppdatering själv nämligen så tänkte att det var något med det men så kanske inte var fallet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 350
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
739
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Allt känns hopplöst…
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp