Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe får väldigt många tips att läsa @cassiopeja s trådar här :D Är lite dåligt insatt men får ta och läsa några eftersom de dyker upp hela tiden :p
 

Bifogade filer

  • 691BFF9A-3160-4B9D-ADFA-983466E62AAF.webp
    691BFF9A-3160-4B9D-ADFA-983466E62AAF.webp
    73,7 KB · Visningar: 37
Rensar bort majoriteten av alla trådar jag varit aktiv i, bl a den här, och begränsar mitt deltagande i fortsättningen. En del bukefalister kommer jag att sakna men annars känns det som buke mer eller mindre gjort sitt.
 
Tre dar kvar till julferien. Jag är riktigt trött nu och behöver semestern.

Det har varit galet intensivt på jobbet hela nov-dec (samma inom hela vuxenutbildningen i dessa märkliga tider). Vi fick ett dödsfall i familjen i slutet av november som krävt arbete med bouppteckning och sådant, känner att jag inte haft tid att sörja över det än - en äldre släkting som avled lugnt, inte coronakopplat. Fick även svar på cellprov och ska kallas på extrakontroll då de hittat cellförändringar och vill göra ultraljud och ev ta en biopsi... Det blir väl också nån gång i framtiden när sjukhusen fungerar normalt igen.

Alltså - bara för mycket just nu. Men en heldag på videosamtal och videoavslutningar idag, sedan konferens hela dagen imorgon med all admin kring behörigheter/intyg/omdömen som ska godkännas och föras in i rätt system. Hoppas sen på en lugn fredag då jag bara kan bocka av det sista. Ferien blir bara 😴, med lite ‍🎄.
 
Tre dar kvar till julferien. Jag är riktigt trött nu och behöver semestern.

Det har varit galet intensivt på jobbet hela nov-dec (samma inom hela vuxenutbildningen i dessa märkliga tider). Vi fick ett dödsfall i familjen i slutet av november som krävt arbete med bouppteckning och sådant, känner att jag inte haft tid att sörja över det än - en äldre släkting som avled lugnt, inte coronakopplat. Fick även svar på cellprov och ska kallas på extrakontroll då de hittat cellförändringar och vill göra ultraljud och ev ta en biopsi... Det blir väl också nån gång i framtiden när sjukhusen fungerar normalt igen.

Alltså - bara för mycket just nu. Men en heldag på videosamtal och videoavslutningar idag, sedan konferens hela dagen imorgon med all admin kring behörigheter/intyg/omdömen som ska godkännas och föras in i rätt system. Hoppas sen på en lugn fredag då jag bara kan bocka av det sista. Ferien blir bara 😴, med lite 🧑‍🎄.

Beklagar förlusten :heart

Det är inte kul med cellförändringar... katastroftänket kommer snabbt. Hoppas att det inte är något större :)
 
Snicksnackat lite med städaren, hen börjar bli riktigt bra på svenska :up:
Men i dag blev det ett himla kul uttryck när hen berättade att hen skyndat till jobbet då hen försovit sig, sprungit mot bussen men sen "Stoppat! ... som en korv!" när hen insåg att hen glömt SL kortet och sprungit tillbaka för att hämta det. :rofl:

Försökte förklara vad "som en stoppad korv" uttrycket betyder och typ hur det används. Tror hen fattade. :)
Gillar verkligen att prata med hen, alltid jätteglad och nyfiken. Ger en liten energikick.
 
Det är det säkert inte, jag försöker att inte jaga upp mig i förväg. Men med allting annat så kom det som ytterligare en smocka precis på sluttampen på året såhär.

För något år sedan blev jag kallad till en extra mammografi efter den ordinarie... de hade sett en avvikelse. Veckan mellan kallelsen och undersökningen var totalt helvidrig. Dagen innan klarade jag bara inte av att göra något vettigt. När undersökningen (både röntgen och UL) var gjord och det inte var något bröt jag ihop och storgrinade. Det är lätt att säga att man inte ska jaga upp sig, svårare att göra :heart
 
För något år sedan blev jag kallad till en extra mammografi efter den ordinarie... de hade sett en avvikelse. Veckan mellan kallelsen och undersökningen var totalt helvidrig. Dagen innan klarade jag bara inte av att göra något vettigt. När undersökningen (både röntgen och UL) var gjord och det inte var något bröt jag ihop och storgrinade. Det är lätt att säga att man inte ska jaga upp sig, svårare att göra :heart
Usch! Minns för två år sedan när jag plötsligt kände en nästan golfbollstor knöl i mitt ena bröst. Först fick jag vänta två veckor på att få den undersökt med läkarkoll. Det konstaterades att jag behövde undersökas vidare samt planerades för en operation några månader längre fram. Sedan tog det 12 veckor innan jag fick komma på mammografi och ultraljud och provtagning. Tack och lov visade det sig då bara vara en cysta som kunde tömmas direkt. Men att behöva vänta så många månader var vidrigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 350
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
740
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp