Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in här. Jag skrattar åt lokalradions intervju med en harjägare. (Stort sällskap som skänker en massa harar till ett äldreboende)
-Vad gör du just nu då?
-Jaa, jag sitter här på ryggsäcken och lyssnar på hunden.
-Jahaa, vad pratar ni om då?
😂😂😂
 
Sitter och väntar på att de jag jobbar med (grupparbete) ska komma in i vårt gemensamma dokument. Lektionen började för 28 min sen, så de borde redan vara där. Men jag har en misstanke om att de pluggar matte istället eftersom de har nationellt prov imorgon.

Jag förstår att de är stressade inför det nationella provet. Men det känns ändå drygt att sitta och vänta på folk som eventuellt inte ens kommer dyka upp. Jag har liksom också andra saker jag behöver få gjort.

Om 2 minuter skickar jag ett meddelande och säger att de får smsa mig när (om) de är inne i dokumentet, så kommer jag in då.

————

Igår minskade jag min skärmtid med ytterligare en timme. Har satt ett mål om att få ner skärmtiden 2h till, då är jag nöjd. Eller i alla fall känner att jag kan leva med den :p
 
Promenix 😊
 

Bifogade filer

  • 20201216_144555.webp
    20201216_144555.webp
    111,1 KB · Visningar: 13
Hade miljoner saker i händerna så testade google assistant eftersom jag bara var tvungen att komma ihåg att göra en grej 15.40.
Jag: Hej Google, Påminn mig klockan 15.40 om X.
Google Assistant: Javisst! När vill du bli påmind?
Jag: Klockan 15.40.
Google Assistant: Javisst, när vill du bli påmind?
Jag: ...? 15.40.
Google Assistant: Javisst! Du blir påmind om Klockan 15:40, klockan 15.40.

Eh tack? :D Jag vet ju vad det rör sig om i alla fall, så ingen ko på isen men snurrigt blev det.
 
Tittar på musikhjälpen och undrar hur de gör med micken som gästerna pratar i. Vissa håller den ju så nära så de nuddar läpparna med micken. Känns ju inte coronavänligt alls 😳 Men de kanske byter den där ”muffen” mellan alla gäster eller något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 353
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
740
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Dressyrsnack 17
  • Allt känns hopplöst…

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp