Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit och handlat, valde bussen eftersom den alltid är gles. Det trillade på ett gäng snorungar! Ca 12-13 som trots att det fanns mycket gott om utrymme klumpade ihop sig just vid dörren. Chauffören sa först till dem att släppa dörren, sedan att inte stå precis där folk skulle av. De ignorerade honom naturligtvis och hånade honom dessutom ljudligt (bl.a genom att härma att han bröt). Han försökte slänga av dem men nepp, de ignorerade honom totalt och han kunde inte göra något mer utan fick köra vidare medan de högljutt hånade honom mer.

Hade det kommit i tidningen hade det varit stackars lilla Kalle 12 år som blev avslängd av den elaka chauffören och det är en skandal och företaget ser mycket allvarligt på det och har tagit honom ur tjänst och ska utreda det. Hade jag haft lite mer civilkurage hade jag också sagt till snorungarna att gå av. Grr :rage:
 
Lyssnar på julmusik och smuttar på eftermiddagskaffet. Jag har för första gången sedan början av november en ganska normal arbetsdag, en då jag känner att jag hinner med såväl fikapaus (hej Buke!) som ordentlig lunchrast utan att göra-listan flåsar i nacken. Allt "stort" är klart nu, och de två (!) ynka små arbetsdagar som är kvar kommer gå till lite småfix och pill med det sista innan vi skickar allt till kunden på fredag. "Småfix och pill" kan vara tidskrävande och frustrerande nog, men när man nått fram till den punkten kan man i alla fall se ljuset i tunneln. Sååå skönt!

På fredag ämnar jag dricka mig salongsberusad på champagne före middagen (skrev av misstag "frukosten" här först men riktigt så kul ska vi inte ha det :laugh:) och på lördag ska jag stanna i sängen precis hur länge som helst! :love:
 
Tittar på musikhjälpen och undrar hur de gör med micken som gästerna pratar i. Vissa håller den ju så nära så de nuddar läpparna med micken. Känns ju inte coronavänligt alls 😳 Men de kanske byter den där ”muffen” mellan alla gäster eller något.
Igår när William Spetz gästade och han var lite fundersam över det där, sa dom i alla fall att den var helt ren/ny så antar det:o
 
Hur får man tag i det då? Kundtjänst kunde inte hjälpa oss.
Jag vet inte hur vi fått reda på det :o det brukar bli vaktmästaren som fixar med leveranser osv men flera gånger när det tagit konstigt lång tid att få paket har det visat sig vara pga det. Till slut har det kommit fram men vet tyvärr inte hur. Kanske finns info på tullverket? Känns ju konstigt att inte kundtjänst kan ge er mer info dock.
 
Jag vet inte hur vi fått reda på det :o det brukar bli vaktmästaren som fixar med leveranser osv men flera gånger när det tagit konstigt lång tid att få paket har det visat sig vara pga det. Till slut har det kommit fram men vet tyvärr inte hur. Kanske finns info på tullverket? Känns ju konstigt att inte kundtjänst kan ge er mer info dock.
Aja, nu kan det lika gärna ligga eftersom hon som skulle ge det i julklapp åker hem på fredag så det är för sent 🤷‍♀️
 
Hemma igen efter att varit iväg på jobb. Blev bjuden på jultallrik när vi slutat för dagen, så nu är jag proppmätt.

Nu ska jag passa på att tvätta lite, börjar visst bli tomt på underkläder.
Senare ska jag nog laga iordning lite matlådor innan grönsakerna blir dåliga, men nu orkar jag inte ens tänka på mat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 358
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
740
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Bettlösa tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp